A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Accent (2000-2006)

Accent 1.5CRDi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hundáj Akszent az occsó, de megbízható koreai csoda

Szöveges ítélet

Nagyobb költségek nélkül hosszú távon fenntartható autó. Családon belül van 9 éve, remélem még évekig használhatom.

Korábban mindennapos városban használt autó volt, 110ezertől kb.200ezer km-ig költségmentes, majd a befecskendezőrendszert tisztességesen fel kellett újítani. Ezzel egy időben osztrák donort is vettem jó pénzért, azóta van elektromos ablak, elektromos tükör, kényelmes(ebb) ülés és egy komplett tartalék motorom, úgyhogy teljes lelki békével autózhatok. Nem mintha tartanék a motorcserétől, az eddigi tapasztalatok alapján csak a rozsdától kell tartani. Jelenleg hosszú távokon használom Budapest és vidék között. Vonóhorog is van az autón, nagyon sokszor jött jól ez az extra funkció.

Alapmodell, tehát nincs ABS, meg egyéb biztonságtechnika, rá is futottunk a 9 év alatt 2 autóra. Okosan közlekedni ezekkel rossz időben! A légzsák hiánya is egyre inkább zavar.

Egyszer egy nyári, M0 dugóban elindult a motorhőfok mutató felfelé. Gyorsan meleglevegő fúvatás maximumon, vert a víz, de gond nem lett. Azóta sem ismételte meg ezt a mutatványt.

Gyári bontott központi zár hulladék, ha épp jó szögben fújja meg a szél vagy süti meg a nap, akkor lehet hogy egy óráig működik.
Télen kellemetlen, hogy a fűtéstekerőnek két állapota van, vagy nagyon hideg vagy nagyon meleg, a kettő közt a könyökpont valahol a piros tartomány közepében van, de változó.
195cm magas vagyok, kényelmesen elférek, de aderekam fáj a hoszzú utakon a vezetőülésben, de hiába vadásztam le egy deréktámaszos, extratekerentyűs példányt, nem lett sokkal jobb. Ja és a hátsó soron mögöttem maximum törpe ülhet kényelmesen... Nem csak a lábak szűkös helye miatt, hanem mert a csapott plafon miatt a magasabbak feje nem igazán fér el.

Viszont minden lényeges tekintetben nagyon megbízhatónak bizonyult, hozzátéve, hogy kíméletesen használtuk, rendszeres olajcserékkel, hogy sokáig ne is kelljen tartani a meghibásodásoktól.

Használat közben nagyon érezni a motor rezonanciáját, ami imádja az autó tartalmát is rázni... ha fém tárgy van a csomagtérben, jó hangos. Utasaim szoktak erre panaszkodni, engem nem különösebben zavar. Jól húz, könnyen és magabiztosan lehet vele előzni. Autópályán is jól bírja a 130-as utazótempót.

Hibalista

- Fékbetétek, egyéb kopó alkatrészek eleinte. - - Jobb oldali küszöb kilyukadt hátul 190ezer km-nél, házilag, ismerősnél hegesztve és festve megvolt 20ezer forintból. Az eredeti bal első ülés valamikor ekkor szakadhatott ki. - - Nagynyomású szivattyú 200ezer km-nél elengedte a gázolajat a tömítésein, kínlódtunk bontottal, az 110ezret futott autóból került ki, kb egy évet bírta, tisztességesen felújítva azóta is jó a szivattyú. - - Vezérlés csere 215ezer km-nél, udvaron, házilag, egy délután alatt megvolt. - Mivel akkora várakozási időt mondott a helyi szerelő, hogy inkább ezt is magam csináltam. Ekkortájt meghibásodott a kuplung munkahenger is, ráadásul egy 200km-es út elején pumpálni kellett a pedált hogy válthassak... Hazaérve egy pár ezer forintos felújítókészlettel és egy kis DOT4 folyadékkal gyorsan és egyszerűen javítható volt. - - Porlasztócsere 230ezer km-nél, hivatalos BOSCH felújított, nem volt olcsó, de nincs gond vele azóta. - - 250ezer km-nél stabpálca, stabilizátor szilent csere elöl, illetve elöl fékbetét és féktárcsa csere, plusz fékolaj csere a teljes rendszerben. A tárcsacsere nem lett volna muszáj, de kedvező áron volt. Motorolaj szivárgott a szelepfedél alól, tömítéscsere megoldotta. - - Megjelent az első rozsdafolt a bal hátsó íven, még nincs megoldva.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam, amit csak tehetek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Igazából nincs tervben a csere, de szerintem japán vagy koreai
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Accent 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (122 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)