Félre az előítélettel! Megéri!
Szöveges ítélet
Egy ´95 -ös Accentből ültünk át ebbe (annak is lesz népítélete "neonzöld golyó"), így már nem ért meglepetésként, hogy jó az autó. 1.5 l benzinmotor 90 lóval szerintem az 1.4-1.6 l kategória egyik legerősebb és ugyanakkor legtakarékosabb motorja.
Kezdjük az elején: Gyári gumik Hankook: Eddig semmi bajom nem volt velük, esőben tapadhatna jobban.
Futómű: Nekem pont jó. Nem hajóhinta, de nem is brutálisan kemény. Magyar utakat megszenvedi, hangosan küszködik, de az úttartás rendben van, kiszámítható és jóindulatúan alulkormányzott.
Motor: 12 szelep SOHC, nagyon megy. kb 6200-nál letilt, de nem kell addig huzatni, mert kb 5000-ig van igazán ereje. Viszont már szinte 1000-1200 ról nagyon jól húz és nem rövid a váltó sem. Egyszerűen erős a motor. 5.-ben 3000 fordulaton 115 km/h (ugyanez az érték pl Golf IV 1.6 16V 100-105 km/h) Rugalmas, vidéken kényelmesen lehet autózni 5.-ben, nincs szükség váltogatásra. Ha viszont erőből kell esetleg előzni, 80 nál vissza 3.-ba és a kilő, hogy a többiek csak lesnek.
Kasztni: A forma (ez még nem a békaszemű, eggyel korábbi) nekem bejön, tetszik bárhonnan nézem. Állítólag 4 csillagosan erős, de ezt még nem próbáltam és nem is tervezem.
Beltér: A ´95-öshöz képest barátságosabb, egyszerű, minden kézre áll. Van kárpit az ajtón is. A műanyagok kopogósak, de nem koszolódik (ennyi pénzért egyébként sem várok bőr belsőt). Rendesen össze van rakva, nem nyikorog, nem zörög. A hely éppen elég (185 cm), de a következő autóm nagyobb lesz (csakis Hyundai). 4 ajtós kasztni, csomagtartója viszonylag nagy helyigényű belógó zsanérokkal. Na ezek olykor picit nyikorognak, de érdekes módon csak akkor, ha hátul is van súly (utas, vagy nehezebb csomag). A belső zaj sokat javult a 95-öshöz képest. Sok autót probáltam már, ezekhez képest kb átlagos, de azért van hova fejlődni.
Váltó: Jól sikerült, pontos, könnyen kezelhető, fürge váltásoknál nem akad el (mint pl. Chevy Lacetti), abszolút alkalmas a "örömautózásra" is. Kettesbe lehúzva olykor kattan, de nem okoz semmi gondot.
Üzembiztonság: Akárcsak az előző Accent, teljesen megbízható, semmi megingás.
Hibalista
- Fényszóró izzók 3x
- Kötelező szervizeken túl 65 E km-nél cseréltem az első fékbetéteket (sk.) és 73 E km-nél a hátsó pofákat, bár az még bírta volna.
Ide hordtam szervizbe
Szinte mindegyik garis szervíz máshol volt, legutóbb 2x a Hyundai Vác-nál (Greff Tibor)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Accent | Következő autója? | Hyundai mindenképp Sonata vagy Tucson, ha semmi nem jön össze, akkor új Accent |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
