Ezüst traktor
Szöveges ítélet
Úgy érzem elérkezett az idő, hogy véleményt írjak most már én is. Az egész 2 évvel ezelőtt kezdődött, itt a Totalcar-on. Nagyon tetszett a C4-es, de gondoltam megnézem mit ír róla a nép. Elment a kedvem tőle, ezért tovább olvasgattam egy számomra megfizethető, de megbízható autó nyomában. Ekkor találtam rá az Accentra. Sürgősen kellett egy új autó, ezért kénytelen voltam a készleten lévő autókból választani. Elvileg benzineset akartam, mivel nem igazán vonzódtam a dízelekhez, de a szalonban csak piros, fehér és sárga közül választhattam volna a benzinesek közül. De volt egy ezüst, 5ajtós diesel, aminek a hátsójába egyből beleszerettem. A szalonban meg rábeszéltek, hogy amennyivel drágább, annyival jobban megéri. És igazuk volt. Mivel egy 2 ütemű Wartburg után ültem bele, a kényelem és a teljesítmény kimagasló volt. Az ismerőseim többsége nem értette, hogy miért pont Hyundai. Mondták, hogy ennyi pénzért vehettem volna normális autót. De aztán beleültek. És megváltozott a véleményük.
Fogyasztása: 5,3l/100km Ahogy én használom (130-140)
4,7l/100km Ha anyám mellettem ül (max 100)
5,0l/100km Szintén 130-140 csak Mol Evo-t tankolva. Szerintem megéri a kicsit drágább üzemanyag, mert nagyon szereti, és kevesebbet is eszik.
Egyszer evett 6 litert Debrecen és Budapest között, de akkor az óra nem ment 160 alá.
Végsebesség: óra szerint mentem vele 190-et, de szerintem nagyon csal az óra. Szerintem a vége 170-180között van. GPS-szel próbálok maximumot mérni, de sajnos mostanában sok a doboz az autópályákon.
Gyorsulás: az 1,4-es benzineseket rendre megalázza. Néhány 1,6-ost is. Szerencsére könnyű autó a 82LE-höz.
Kényelem: Hát elég fapados a belső kialakítása a sok műanyag miatt, de engem ez nem zavar. Hely viszonylag elég, bár a csomagtartó lehetett volna nagyobb. De így is szállítottam már vele hűtőt, mosógépet. A hátsó utastér megfelelő (én sosem utaztam ott), mondták páran, hogy itt legalább el lehet férni, nem úgy mint egy Suzukiban. (Bocs) Utaztunk 5 felnőtt Brémából Amszterdamba (oda-vissza kb 700km) és elfértünk.
Amire szivesen emlékezem: Bréma-Budapest (1150km) 1 megállással 10,5 óra alatt 3 személy + csomagok. Fogyasztás 5,3
liter.
Ami nem tetszik benne (ilyen is van): A csomagtartó csak kulccsal nyílik. Magától bekapcsolódik a klíma, ha az ablakra fújatom a levegőt. Szerintem kicsit hangos. (A KIA Ceed 1.6 CRDi-hez viszonyítva)
Hibalista
- 15000-es szemlénél jobb hátsó lengéscsillapító hibáját diagnosztizálták. Garanciában cserélve.
- Tompított fényszóróizzó kb. félévente, felváltva kiég. (500HUF)
Ide hordtam szervizbe
Speed Autóház. Kötelező szervízek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 353 | Következő autója? | Hyundai i30 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |