Hűséges társ
Szöveges ítélet
Imádni való volt. A legjobb autóm ami eddig adatott.
Mert, hogy
I) kényelmes volt
Oké, kicsit alacsony az ülés pozició, de rögtön megtaláltam a helyemet, sose kellett hosszabb út során fészkelődnöm rajta.
II) Jól pakolható volt.
Egy konkrét költözést lebonyolitottam vele. Hát sokat nem volt lecsúkva a csomagtartó közben de mindent (IS) elvitt.
III) Takarékos volt
A 7,5 literes fogyasztás az gyakorlatilag full városi használattal jött össze.
IV) Fürge volt
Jó nem sport kocsi, de a 88 lóerő egy ilyen könnyű kasztnival elég sok mindenre elég volt. Ráadásul a váltó áttételezése is el volt találva, a gyorsulást támogatta, igy még lendületesebbnek érződött.
Végsebesség: 185 km/h (szigóruan az Autobahnon ;) - amúgy tényleg jól megjártuk vele a környező országokat)
V) Megbízható és strapabíró volt
Nagyon kevés műszaki hibája volt.
- Az akkumulátor lehalás nem az autó sara.
- Az, hogy 20 éves korában le halt a központi zár, azt kibirtam.
- Egyszer adta meg magát a feszültség szabályzó, ez okozta a 11 év alatt az egyetlen alkalmat amikor ne hozott haza (csak majdnem). - elment a töltés, és lemerült a már halódó aksi
Azt is kibírta, hogy egy kavicstól kilyukadt a hűtő és mivel akkoriban asszonykám használta kábé egy hétig léghűtéses módban nyomta nyár közepén. (Csak utána szólt, hogy valami nem ok) Én azt hittem hogy kész kifeküdt, de nem. Tény, hogy ezután elkezdte csipegetni az olajat de kibírhatóan.
Ha már itt tartunk: olaj fogyasztás az elején 0. Az említett motorfőzőcske után 0,3 liter 1000 km alatt.
VI) Alacsony értékvesztés.
430 eft-ért vettem 2009-ben és 2020-ban 80 eft-ért vitték. Közben a fenti javítások, 1 lakatolás (mindjárt kifejtem) és a kötelező szervizek. Ezt melyik másik autó tudja?
És akkor kerüljön ide hátrány is:
- Korrodál sajnos. Emiatt 2014-ben lakatolták. De aztán a végére újra elrohadt. Küszöbök, sárvédő iv, motorháztatető eleje. Ha most vennék ilyen autót egyetlen szempont az lenne, hogy hol van rajta korrozió. A többi részével úgysem lesz gond ;)
Hibalista
- Ami nem kopó alkatrész: - Feszültség szabályzó - Akkumulátor - Központi zár - Hűtő kilukadt - - és ennyi 11 év alatt.
Ide hordtam szervizbe
Bp 16 Bányai Elemér utcában lévő szerviz - gyorsak, korrekt minőségben, korrekt áron
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Pony 1.5 LS | Következő autója? | Logan 1.4 MPI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
