A Kisbusz.
Szöveges ítélet
Régi bakancs listás dolog volt nálam a kisbusz. Körülbelül egy évig kerestem normális állapotú használt buszt. A végére már nem ragaszkodtam típushoz, csak egy megfelelő felépítésű és állapotú darabhoz. Hosszan lehetne mesélni erről a keresésről. A keresés végén láttam egy hirdetést ahol úgy írták hogy első tulajdonos, nő tulajdonos, 7 évesen 64000 futott km, csak az óvodába hordta vele a gyerekeket. Vonóhorog, tolatóradar. Na mondom ez a tuti átverős duma, és egy darabig nem is hívtam fel. Mivel nem kellett messzire mennem, ezért mégis megnéztem. Hát a gyári padlószőnyegre külön beszabott szőnyeg és még azon is védő gumik. Eredeti gyári gumik rajta. Kis házilag szerkesztett kocsi, amivel könnyen lehet szállítani a hátsó üléssort, ha kiszerelem. A tulajdonos nő megnyugtató kisugárzása. Itt már kezdtem gyanakodni, hogy van valóság alapja a hirdetésnek. Szervizbe vittem, át nézettem. Ott közölték, hogy szerintük valós a km futás. Véleményük szerint semmit nem kell rajta javítani, cserélni. Még a féktárcsák és fékpofák is a toppon vannak. Szóval száz szónak is egy a vége, enyém lett a busz. Mit mondjak, nyáron beutaztuk vele négyen Olasz országot sátorral matracokkal 4 darab kerékpárral az utastérben. Barátságos, jó indulatú, erős jószág. Ilyen terhelés és 120-130-as utazóval klímával, város nézős tötyörgéssel is 10 alatt maradt a fogyasztás. Tiszta városi üzemben is 9 körül fogyaszt, ami egy ekkora szerkezettől nem rossz. A dinamikájával nincsen baj, mert érezteti a hatását a 170 lóerő. A nagyobb sebességű utazást is zokszó nélkül tűri. A kialakításban nincsen semmi faxni, de minden amire szükség van, az megtalálható benne. Brutális klíma, ami fél gázon is abszolválta a dél olasz vidéket. A hátsó üléssoronkénti tető és láb befúvok télen is biztosítják a megfelelő hőmérsékletet, amelyek hátul is szabályozhatók. Áldásos a két oldali tolóajtó.
Van amit viszont nem szeret a busz. Nem szereti ha olyan rövid utakon járkálok vele, hogy fel sem tud teljesen melegedni a motor. Ha ezt teszem, vele, akkor indításnál kb 1 másodpercig kerrent egyet. Az első alkalommal gyanítottam, hogy valami tisztulási gondja lehet, és kivittem az autópályára egy kicsit. Szinte hálásan felbúgott a motor, amikor nyomtam neki egy kicsit. Ettől aztán teljesen helyre állt a lelkivilága. Szóval időnként igényli, hogy futhasson egy kicsit kedvére. Van olyan is amit én nem szeretek. Lehetne egy kicsit nagyobb a belmagassága. Ez ne tévesszen meg senkit, ez nem azt jelenti, hogy beverik a hátul ülők a fejüket a plafonba, hanem ha nagy dolgokat szállít az ember, miután az összes ülést kiszedte, és zárt kisteherré alakította.
15 hónapja van nálam, de izzó cserén kívül más saját hibája nem volt. Csak az utólag begányolt motorfűtést kellett belőle kidobni, és minden rendben volt. A régóta ismert Kia szervizem a motor felől megnyugtatott. A kia Sorrento motor van benne, ami probléma mentes konstrukció. Az elején ugyan riogattak a fogyasztással a Sorrento mentén, de ez nem igazolódott be. Szerintem ha ebből valaki egy rendesen szervizelt tényleg keveset futott példányt fog ki, és normálisan közlekedik vele, az nagyon meg lesz elégedve a szerkezettel. Nagyszerűen fogja magát érezni a kényelmes ülésekben tekintélyt parancsoló tova hömpölygés közben.
Évek teltek el azóta, amióta írtam. Most már több mint 40.000-et mentünk együtt. A féktárcsa cserén kívül nem volt vele baj. Az viszont kopó alkatrész. Ment már színültig tele, és nem ült le. Mentem vele fel a kékes tetőre havon, és bírta. Megbízhatalanságnak nyoma sincs. Turbóval sincs gond, mint másoknak. Igaz, nem hajtom halálra. Vérbő 130 nekem elég.
Hibalista
- Utólag beszerelt motorfűtés - Első féktárcsák, mert fékezésnél beremegett a kormány
Ide hordtam szervizbe
Kia Lurdy
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | ceed | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
