Spa AP1
Szöveges ítélet
Előző autóm egy Civic Type-R volt, mindig is szerettem a Hondákat és nagy álmom volt egy S2000. Miután eladtam a CTR-t, fél év után sikerült is találnom egy alig használt karcmentes, szinte vadi új darabot. Nem gondolkodtam sokat, ritka az ilyen lehetőség. Azonnal sikerült vele 300 km-ert autózni, és egyből rájöttem, a világ egyik legjobb autóját sikerült megszereznem. Röviden a technika része: X bone frame(váz) a csavarodási szilárdság miatt, RWD-LSD, 6 sebességes váltó ami 2-esben háromszorosan többi fokozatnál kétszeresen szinkroizált, hihetetlen arányos 50-50% súlyelosztás, NA 240 le. A tökéletes roadster.
Világszerte elismert sportautó, a maga kategóriájában verhetetlen. Ilyen élményt legközelebb egy 911-ben kapsz, de annak már borsos az ára... Több híres autós magazin legendás titulusokkal illeti, motorját a világ legjobb négyhengeresének kiáltják, erről tanuskodik az egymás után négyszer elnyert Engine Of The Year díj is az 1.8-2.0 literes kategóriában.
Volt alkalmam vezetni az enyém mellett több Type-R modellt és azt kell mondjam lényeges különbségek vannak, pedig azok sem kispályás autók. Jóval intenzívebb élményt kapsz, az S2000 tényleg egy versenypályára készült autó. A vezetési élmény középpontjában ülsz. A Type-R modelleket versenyautóvá tették, ez pedig eleve annak készült.
A fogyasztói igényekhez butított eredetileg pro rally autókhoz viszonyítva (gondolok itt az EVO-ra STI-re) természetesen teljesítményt nézve alul marad, de a kategória is más, ugyan úgy ahogy az élmény is más. Semmi képp nem lehet kijelenteni hogy unalmasabb!
A hangok, az erőátvitel, minden teljesen különbözik az átlag autóktól. Más világ. A Forma 1-hez lehet hasonlitani. Igazi versenypályára született autó. Az, hogy a tetőt lecsukhatod inkább csak egy feature. Japánban, kézzel összerakott autóról beszélünk: lényegében minden S2000 egy unikum darab, mindegyik különbözik valamiben, pl. a bőr belső anyaga, tapintása stb. Nincs két egyforma.
A rendszeres, gondos szervizelés elengedhetetlen, főleg ha gyakori versenykörülmények között használjuk. Normál használat esetén megfelelő a 8000 km-kénti olajcsere, 40 ezer km-enként váltó és difiolajcsere.
9-10 literrel beéri normális használat mellett vegyesen. 7-8 közé is le megy ha tető nélkül 80 körül krúzol az ember. Persze versenypályán más a helyzet. Kell mellé másik autó, nem szerencsés hétköznap használni, nem arra való.
Hibalista
- Semmi. Kizárólag kopóalkatrészekre számítok a jövőben is.
Ide hordtam szervizbe
Honda Flick
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Civic Type-R | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
