Hidrokuplungos gyorsulógép
Szöveges ítélet
Három (!) sebességes "Hondamatic" hidrokuplungos automata váltója van. Vagyis inkább félautomata, mert hiszen nem vált semmit magától. Döbbenetes gyorsulást tud, szinte állandóan nyomatékmaximumon van, mert a hidraulikus áttétel automatikusan beállítja. Mivel nincs csúszókuplung, csak "víz", ezért az élettartama közel végtelen a váltónak. Asszem ilyen automata Quintet-ból összesen 4db van Magyarországon. Nekem most egy új automata GS Swiftem van, de a Hondát is fel fogom fullra újítani... csak kasznigondok vannak vele. Korábban egy svájci hondakereskedő felesége használta, így 1984-től 94-ig csókos svájci márkaszervíz javította. Egészen furcsa a gyorsulási görbéje, villanymotorszerűen gyorsul, mint a metro. Nincsenek váltási rángások (mint a Swift GS AT-en), a hidrokuplung első fokozatával 0-140km-ig nem kell váltani, mert ilyen nagy átfogású az első sebesség. Elég durva autókat le lehet vele alázni a forgalomban... amikor nekik már kipörgött üvegre a kettes, akkor a Quintet még gyorsul, mint a villanyfúró...
Hibalista
- Kipufogó ment szét, mármint rohadt szét. Össze lett darabokból hegesztgetve.
- Elszakadt a vezérműszíj, persze mert nem 90e km-nél lett cserélve... kb. 160e-nél hagyta el magát. De nem volt gond, semmi nem sérült meg.
Ide hordtam szervizbe
én javítottam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Swift 2005 GS AT |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
