Egyedi és nagyon jó vezetni, szerethető kocsi.
Szöveges ítélet
Az eredeti futóművel GT tulajdonságok, így utcára megfelelő. Komolyabb gátlókkal, pár centi ültetéssel sokkal jobb a karakterisztikája, megszüntethető a minimális hintázás is.
A 4WS nagyon jól jön parkolásnál, szűkre épített teremgarázsban. Nagyon gyorsan lehet megfordulni olyan helyeken, ahol másoknak Y kell, ez Pesten jól jön a dugóból való menekülésnél.
A 4WS működését nem árt jól ismerni, ha az ember nagy sebességnél is ki akarja használni a sínen futás effektust. Az 5.gen-ben a 4WS komputer figyeli a sebességet, a kormány elfordulást és a kormány elfordulás szögsebességét, tehát megfelelően rángatva a kormányt hihetetlen módon lehet abszolválni egy körforgalmat. Emiatt viszont be kell szerezni repülőről hányózacskót, az utasok sajnos a 4WS-t nem mindig tolerálják jól.
Hátul is el lehet férni, még felnőtt férfinak is, de annak már sört kell adni a kezébe, hogy ne legyen bezártság érzése, s ugyanabban a pózban kibírja az utat. Két személlyel nagyon kényelmes, csak nem szabad nagyon magasnak lenni. Átlagos testfelépítéshez tökéletes.
A tetőablak 180-nál is nyitva maradhat.
Csomagtartó nagy, hátsó ülések ledöntésével pedig még hosszú dolgok is elvihetők benne, amiről az ember nem gondolná, hogy belefér. Dobozokkal viszont nem érdemes próbálkozni.
Motor tökéletes, van nyomaték, van lóerő, pont megfelelő egy olyan fószernak, aki nem akar mindenkit lenyomni a lámpánál, de azért néha szereti büntetni autós társait. Gyorsulási versenyre szerintem nem jó a súlya miatt, az eredeti Honda kuplung sem szereti ezt. Autópályán 160-as tempó az ideális, ez pont Vtec váltás alatt van, elérhető a 9 literes fogyasztás. Ha valaki siet, akkor a 180-210 tempó a jó, ekkor még mindig tud gyorsulni, igaz már elég zajos lesz, s ilyenkor már az olajat is csipegeti. 240-nél pedig olyan, mint ha az ember a fejét egy repülő turbinájába tenné. (210-220 km/h az a 240-en.)
A sportos formája miatt az autópályán általában az a reakciója a többi közlekedőnek, hogy egyből lehúzódnak. A kocsinak a segge a szebb, elölről kicsit csúf, de ha megszereti az ember, akkor rájön, hogy olyan egyediséget kap, ami nagyon kiemeli a kocsit az átlagos autók közül.
Szerintem nincs értelme tuningolni a motort, inkább a fotóművet illetve a fékeket. Amúgy a fékek utcára szuperek, ringre azért nem árt komolyabb megoldás, bár a gyári sem melegszik el annyira, hogy komolyabb gond legyen.
Az állapotfenntartás miatt kell csak rá költeni. A jó minőségű olajat nem szabad sajnálni tőle.
11 évesen egy hibát ismerek: nagy hidegben az indulásnál koppanó hang jön az első futómű felől. Erre a legtöbb 2.2-es Prelude-ös panaszkodik, de nem gond, csak zavaró. (Időközben meglett a megoldás, ami 10-20 eFt-s anyagköltséggel és 10 eFt szerelési díjjal megoldható. Első merevítő gumija és annak távtartója. A'szem Ruben rod a neve.)
Összességében nagyon szerethető autó, egyedi, és nagyon jó vezetni.
Hibalista
- Ablakemelő-, tempomat kapcsoló izzója. - Az eredeti, gyári Furukawa akkumulátor 11 év után tönkrement. - Első lámpaburák beszürkülnek. - 11-12 éves korban majd’ biztosan megjelenik a folt a hátsó íven. - Generátor ékszíj. - Szelepeket állítani kell 20-40 ezrenként, de ez természetes Vtec esetén. -
Ide hordtam szervizbe
Maszek
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Honda Éles
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Orion | Következő autója? | Koleos 2.0 dCi Prestige 4x4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
