az Előjáték
Szöveges ítélet
Amikor anno ´97-ben először megláttam újságban, majd élőben, már akkor nagyon megtetszett az 5. generációs Prelude, csakhát az akkori újkori ára kissé vastag volt. Talán ezért sem terjedt el túlzottan, ami számomra kifejezetten előnyös is volt ( meg még mindig az ), hiszen évekkel később tucatautók sorozata után már némi egyediségre vágytam autóvásárláskor. Nos, sikerült egy kifejezetten megkímélt példányra szert tenni, amit azóta is nyúzok, és nem bírom megunni. Először is a formáját.... Szép. Jobb szó nincs rá. a hosszú gépteteje, a folyamatosan emelkedő övvonala egyszerre elegáns és dögös. Kortalanul jól kinéző, klasszikus coupé-forma. Külön előny ugye, mint már korábban írtam, hogy garantáltan nem jön szembe, ha meg néha mégis, akkor vadul villogtat, integet a sofőrje.
A belseje is szép, letisztult a formavilága, jó minőségűek az anyagok, az összképet csak az egyen-japán ablakemelőgombok, és bajuszkapcsolók rontják. Na meg a kultikus szent kvarcóra, Nakazatóék nem bírták még véletlenül sem kihagyni... Viszont a bézs-fekete színösszeállítás nagyon dekoratív.
A motorja 2 literes SOHC, nemVti. Magas fordulaton elég hangos, de ez nem baj, hozzátartozik az életérzéshez... :)) A maga 133 lóerejével, nem egy versenygép, viszont több, mint elég az élvezetes autózáshoz. 0-100 10egész egynéhány sec (érzetre jobbank tűnik!), max.sebesség 210, legalábbis többet nem tudtam belőle kihozni. Jaa, persze ez Németországban történt.. :DDD A váltóáttételek jó rövidek, főleg gyorsításra optimalizáltak, gondolom ezzel akarták ellensúlyozni az átlagos motorteljesítményt. 140-nél már 4500 körül forog, és nem négyesben, hanem ötösben. Ja, és szerintem akár ötösben is el lehetne forgatni tiltásig. Ki ugyan nem próbáltam, nem is tervezem, de azt megfigyeltem, hogy a piros zónába simán felpörög még ebben a fokozatban is, és el kell venni a gázt. A futóműve feszes, nagyon tud kanyarodni, az elsőkerekesekre jellemző orrkitolás kevéssé jellemző rá. Jó, persze, meg lehet vele csinálni, csak a határ sokkal messzebb van, mint az átlagnál. Viszont annyira nem is vesekőrázó, tehát jó optimumot találtak el a tervezők. A kormányzása nagyon közvetlen, végtelenül precíz, a kuplung-váltó együttesről ugyanez mondható el.
Őszintén szólva nem egy praktikus autó. Elöl kényelmesen el lehet férni ( majdnem 2 m magas vagyok, és nincs koppig hátratolva az ülés ) két felnőttnek, de a hátsó üléssor csak dísznek van, öt évesnél idősebb gyerek már komoly klausztrofóbiával küzdene. Kész élmény vele a parkolás is, ugyanis nem fordulékony (2WS), hosszú az orra, és mivel a földön ül az ember és vaskosak a C-oszlopok, hátra sem lehet nagyon kilátni. Tükörből, mint a teherautók.... A csomagtartója nem túl nagy, és annak is a felét elfoglalja a mélyláda, meg az erősítő, így a havi hipermarketes nagybevásárlás felejtő, heti szintre le kell vinni, műszaki áruházakból meg mindent házhoz kell szállíttatni. Az aszfaltutakat sem érdemes elhagyni vele, göröngyös földúton hamar leér az alja. Ugyanezen ok miatt a kissé túlméretes fekvőrendőrökön is csak 3-mal lehet átmenni. Szóval a szürke hétköznapok által megkívánt praktikumot tekintve ez az autó a kovácsurak rémálma. De tudjátok mit? Szarok rá! Én elöl ülök, kényelmesen elférek, mit érdekel engem a hátsó üléssor.... Amúgy is házhozszállíttatok mindent, mert utálok cipekedni, vásárolni meg hetente vásárolok, mert még rám rohad a sok kaja ( volt már rá példa ). Az az érzés pedig, hogy 10 emberből 6,5 utánafordul az utcán, kárpótol a felsorolt negatívumokért :)
Hibalista
- Jelzésértékű vízszivárgás volt a hűtőjéből, azonnal kicseréltettem, más baja az ég egy adta világon nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Maszek Honda-szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | egyelőre marad, de csakis japán gyártású japán coupé. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
