A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Prelude (1992-1996)

Prelude 2.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

20 éves ritka szépség, tele problémákkal

Szöveges ítélet

2009 őszén vettem egy kombi Baleno-t, de fél év sem telt el, és a nőm lelépett. Ezzel együtt a családalapítási terveim is egy jó időre elillantak. Kombi helyett kupé kellett!

Eredetileg egy 3. generációs Prelude-öt akartam, mert a bukólámpánál kevés menőbb dolog van, de akkoriban (2011 eleje) csak szakadt példányokat árultak. A másik kritérium az volt, hogy a kocsi nem lehet piros. Így kötöttem ki végül egy bordó 4gen mellett. Csak 580 ezerre tartotta a tulaj, én meg úgy voltam vele, hogy ennyiért a hülyének is megéri. Mondanom sem kell, akkor még tényleg hülye voltam.

A gazdája egy harminc körüli nő volt, de az egyik haverja hozta el megmutatni, mert a nő nem tudta, hogy kell a szart eladni. Az Euro Park parkolójában találkoztunk, és miután beszálltam, a fickó rögtön mesélni kezdett. Én azonban csak a kocsi formájára és hangjára figyeltem, így semmi sem maradt meg a mondókájából.

Sajnos akkoriban nagyon gyakran fordult elő velem, hogy csinos, 18 év körüli, de mentálisan sérült lányok csavarták el a fejem. A szenvedés garantált, de legalább a szex varázslatos. Valami ilyesmi történt most is. A fickó az adásvételi aláírása előtt, miközben a tulaj krokodil könnyeket hullajtva bámulta a kocsiját, képes volt röhögés nélkül előadni, hogy "sohasem pörgette 2500 fölé". Most már persze én röhögök. Magamon.

Mivel haver noszogatott, hogy menjünk már, gyorsan leszurkoltam 58 db tízezrest, amit két nappal korábban kaptam az OTP hitelügyintézőjétől. Könnyen jött, gyorsan ment. De sebaj, most már én is gyorsan mehettem, csak győznöm kellett benzinnel.

Hogy milyenek voltak az első napok együtt? Kérdezzék meg bármelyik nászutas párt, és megtudják. Azt tudták, hogy 200-nál bizseregni kezd odalenn? Én akkor tudtam meg. Sajnos azonban a mézeshetek is véget érnek egyszer. Három hónappal később, Tatáról hazafelé jövet, kétszáznál a fordulatszámmérő imbolyogni kezdett, majd leállt a motor. Szerencsére a velem utazó gidák nem pisálták össze magukat, így legalább a kárpittisztítást megúsztam. A közelben ácsorgó autópálya ellenőr némi integetés után megértette, hogy le kéne húznia az út közepéről. Egy telefon, majd jött a haver és elvontatott. (“Az F20A4 az egyik legmegbízhatóbb Honda motor, neked mégis sikerült kinyírni.” írta később egy cartást a Honda fórumon. Mentségemre szóljon, hogy mielőtt kikönyökölt volna a motor, már orrán-száján folyt belőle az olaj, de én naív azt hittem, egy szelepfedél tömítéssel megúszom a dolgot.)

Ha nem lett volna elég, hogy a hitelből vett kocsim motorja elhalálozott, két héttel később kirúgtak a munkahelyemről, az aktuálisan körbeudvarolt félcédulás lány pedig faképnél hagyott. Se pénz, se kocsi, se nő… Közel egy hónapig tartott, mire találtam szerelőt, aki vállalta, hogy talpra állítja. Egy másik haver oda vontatott, majd kezdhettem összeszedni a pénzt. Mondanom sem kell, az összes fölösleges cuccom a Vaterán kötött ki, de novemberre elkészült az autó, és a pénz is meglett. 205 000 jó magyar Forintom bánta, de ismét az utakat szelhettük. Ettől kezdve már nem voltak komoly problémáink, és közel ezer kilométeres kirándulásokat is vígan teljesítettünk.

A teljesség igénye nélkül a további meglepetések listája:

Jobb első ABS jeladó megadta magát.
Főrelé csere. Forrasztások elfáradtak.
Benzincső elrohadt.
Teljes vezérlés csere.
Kipufogó könyökcső szétrohadt, lesett a dob.
Hátsó rugók cserélve lettek.
Bal hátsó lengőkar csere.
Vízscső csere.
Lemeztető, küszöbök, hátsó ívek elkezdtek rohadni.
Fényezés megadta magát.
Stb.

Én naív JDM óraművet, meg JDM rádiót is akartam bele, de ezek pénztelenség miatt nem lettek beszerezve. Az utolsó évben már csak a ház előtt hervadozott, inkább rá se néztem. 2017 februárjában adtam el, 200 000 Forintért, mert másra kellett a pénz. Így ért véget közel hat év után eddigi életem leghosszabb párkapcsolata. Folyt. köv. egy másik ítéletben.

Hibalista

- Motor csapágyas lett. Főrelé megadta magát. ABS jeladó. Vízcső elrepedt. Benzincső elrohadt. Rozsda a küszöböknél, hátsó íveknél.

Ide hordtam szervizbe

Szima Zoli. Jó munkát végeztek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1992
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 280000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Baleno Következő autója? Sunny
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Prelude 1992

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)