Rabjává válsz!
Szöveges ítélet
Vigasztalásképp vettem a kocsit, mivel az előző 1979-es Accordom egy sajnálatos baleset után, a csepeli MÉH telepen landolt.
Meglátni és megszeretni! Egy formatervezési remekmű kívül belül! Tele van extrával amit a rosszmájúak úgy jellemeznek, hogy "persze mert anno a japánok nem tudták extra nélkül eladni a német autók mellett". Lehet, hogy nem tudták volna eladni, de szerintem nem is akarták! : ) Kérdem én mi a jó egy fapados 1-es golfban? Édesapám 79-ben vett egy vadonatújat a Wolsburgi gyárból és állandóan szerelte. 15 évesen, rengeteg hibával alig tudtuk eladni. Utána már az öregnek is csak japán autója volt. : ) Na de ne kalandozznuk el lényegtől.
Nézzük a puszta tényeket, mit várhatunk egy 25 éves, gyári állapotú Honda Prelude-tól.
FELSZERELÉS:
Egy újjal tekerhető szervókormány, szervófék, motoros antenna, nagyméretű motoros üvegtető, félig bőr, félig szövet űlések, bőr kárpit, alufelni, metálfény.
AZ IMÁDNIVALÓ RÉSZLETEK: A müszerfalon egymás mögött elhelyezkedő kilóméteróra és fordulatszámmérő mutatója,a műszerfalon lévő röntgenrajzon az ajtók és a csomagtartó nyitáson kívül, oldalankénti féklámpa kiégését jelező led, a rádió ami egy külön élmény, bár "tekerős" és magnó sincs benne, de mégis formabontóan új.
MŰSZAKI PARAMÉTEREK:
1.6-os 80 lóerős motor egy 960 kilós autóhoz. Nem tépi fel az aszfaltot, de már 1500-től húz csúnyán magamögé utasítva, korunk összes "bevásárló" kocsiját a WV polótól kezdve, a Toyota Yarison át. Egyszer még egy 1.6-os Renault megane coupet is sikerült megszégyeníteni. : )
De nem szabad elfelejteni, hogy egy 25 éves autó már nem a lámpától lámpáig gyorsulásra való, szóval ifjú, friss jogsis titánok kezébe nem kerülhet egy ilyen gyöngyszem!
MINDENNAPOK:
A külső megjelenésre nem lehet panaszunk, bárhova megyünk vele, mindíg vágykozó pillantásokkal fogunk találkozni. A bátrabbak megdícsérik, " de szép kis autó", a még bátrabbak megkérik, hagy nézzék meg közelebbről, a legbátrabbak pedig levillognak a városban, hogy állj félre, mert szeretnék megnézni közelebbről.
HAVEROK MONDTÁK:
"Nagyon király ez a vas!" "Soha ne add el" "Kipróbálhatom?" "A PRELUDDEL jöttél?" "Neked volt egy Mustangod, az megvan még?"
A LÁNYOK VÉLEMÉNYE:
"Nagyon cuki ez a kocsi", "Olyan Bonnie and Clyde-os"
KONKLUZIÓ:
Ha találsz egy eladó jó állapotú első generációs prelude-öt, gondolkodás nélkül vedd meg!
Ha rosszállapotút találsz, de értessz a kocsikhoz, akkor vedd meg és újítsd fel.
JÓTANÁCS:
Ahogy a haver mondta, "soha ne add el!" : )
Hibalista
- vízpumpa, 3000Ft, hengerfej tömítés szintén 3000 ft. Az egyik bajuskapcsoló letört, így az egész szerkezetet kellett egyben cserélni. Bontóban 10.000 ft-volt. Egyébként a kötelező szervízen, fék betétek, szíjak, olaj semmit nem kellett rá költeni.
Ide hordtam szervizbe
Amit tudtam magam javítottam, a többit magán szerelő csinálta.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | Honda Civic |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
