Sárgamadár
Szöveges ítélet
A családba kellett egy második autó, erre egy kis 3 ajtós kocsi tökéletesen megfelelt, így már néztem is szét a Toyota/Honda kocsik között, más kocsi szóba sem jöhet(hiába no, a Corolla megalapozta a japán kocsik hírnevét/tiszteletét a családban). A Logo pedig egyszerüen kínálta magát. Benne volt minden, ami kellett: elektromos ablak, riasztó, központi zár, szervó kormány. Az ára miatt voltak kétségeim, lévén ennyi pénzból majdnem 2 Swift-et is lehetett volna venni, viszont a vételáron felül alig volt kiadás a kocsira(nem beszélve arról, hogy ez akkor sem Suzuki! Jó érzés, na:D). Kellett venni olajat és olajszürőt(melyik autóba nem kell?), valamint egy pár biztosítékot(mert édesapám annyira ért mindenhez, hogy jól kiégetett egyet) és egy helyzetjelzô izzót.
A vezetési élmény egy gokart-éhoz hasonló, ez nálam plusszpont volt, viszont volt egyfajta nyugtalanitó billegése, ahogy jobbra-balra rángattam a kormányt. Idôvel megszoktam, de aztán megpillantottam egy szép alufelni szettet a neten, gyorsan lecsaptam rá. Gyárilag 13-as felniken fut a kocsi, ehelyett került rá a 15-ös alufelni, ennek következtében a menettulajdonságai stabilabbá váltak a szélesebb papucsok végütt, de az élmény maradt. Sajnos azóta kicsit ugrott a fogyasztás is, de elfogadom ezt az árat a vezetési élményért cserébe:)
Szóval ennek az autónak a nagy elônye, hogy csak úgy van és sosem hagy cserben. Viszont pár zavaró dolog mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Volt például, hogy zörgésre lettem figyelmes, majd kiderült, hogy a kipufogócsövet rögzitô alkalmatosság elfáradt, így hegesztésre volt szükség. Pár honappal késöbb újra elôjött a zörgés, ismét hegesztés, ismét jó.
Borzasztóan zavaró, hogy néha induláskor olyan nyekergés hallható, mintha a kocsi hátulja nem akarna az eleje után menni és az lesz az ember erzése, mintha szét akarna szakadni a kocsi.
Mindezen az apróságok ellenére szerethetô kocsi, ha a japók kicsit tökösebbek lettek volna, akkor jobban megalapozhatták volna vele a Jazz sikerét(hjajj, és még ennek ellenére is milyen sikeres az a kocsi...). Ezt elérhették volna a belsô tér jobb kidolgozásával(ami nekem személy szerint nem számít, mert én pl. a 2003-2005 közöti Corolla belsô egyszerüségét szeretem, de az emberek többségének az a mindene) is, de mindenképp jópont, hogy a Swift-tel szemben jó magas a belsô tér, ami a magamfajta magas embernek fontos szempont. Az ülés hosszútávon kényelmetlen, ellenben a kormány és a váltó tökéletes.
Hibalista
- Kiégett a helyzetjelzô izzó, pár száz forintért vettem újat. - Apám valamit bénázott, oszt kiégett egy biztositék, szintén párszáz forint volt egy teljes biztositék szett. - A kipufogó rögzitése elengedett, kétszer is meghegesztettük.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 62750 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda/Toyota |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
