Jobb a jobbnál, és nem überwagen
Szöveges ítélet
2006 szeptemberében két év vágyakozás után sikerült szert tennem egy fekete, bézs belsős Legendre. Akkoriban még nem nagyon adtak át ilyen autót, így mindenki a csodájára járt (azóta is), ezért is kaphatott az aksija cellazárlatot, amit a szervízbe azonnal cseréltek.
Az elmúlt idő alatt mentem vele 5000 km-t, de pont azt nyújtja, amit vártam tőle.
A motorja 5 Le híjján 300 Le-s, ez több mint elég. Megy is, ha akarom, de ez ritkán van, inkább csak ha hallani akarom a 6 henger gurgulázását. Végsebességre elméletileg 250-et tud menni, nekem sikerült a 260 is, abba is hagytam a gyorsítást, mert féltem, hogy a mutató elakad a központi computer kijelzőjében. :) (Ezúton üzenem annak a Leon FR-nek, aki azt hitte jani és tolni próbált, hogy 230 nem a világ teteje.)
Ami érdekes, hogy az autómata 250-nél váltja az ötödiket!!
Apropó váltó: Tanulékony, csendes (kivéve hátramenetbe kapcsoláskor, akkor egy picit csattan), észrevétlenül váltogat. Apró fájdalmam, hogy ha szekvenciálisan, a kormány mögött levő fülekkel váltok, akkor egy nagy sz@r, mivel ugyanolyan komótos, mint full automatán.
A fékek az autón brutálisak, vágnak az övek, ha hirtelen kell fékezni, hatalmas biztonságérzetet ad az elől négydugattyús, hátul úszónyerges fék (320/300).
A négykerékhajtásra sem lehet panasz, bár igazi tesztje még nem volt, mert az autót nem gyilkolom, hó meg ugye nem volt normális.
A fogyasztás az olyan mint egy nagyautóé: Vidéken mentem már 9.4-es átlaggal is, de városban hidegen, rövidtávon simán eszi a 20 litert. Ez az én futkorászásommal a computer szerint 12,8-as a fogyasztási átlagom eddig.
A belső tér több mint gyönyörű, öröm beleülni az autóba. Full bőr, full bézs, full koszolódik. Én szívem szerint levetetném mindenkivel a cipőt, de már így is rengetegen néznek hülyének. Ezért vettem egy rakat csodakencét, és így próbálok állagmegóvni.
És nem, nem teszek huzatot az ülésre, és fekete gumiszőnyeget a kocsiba! :)
Az éjszakai halvány kékes fény nagyon szép az autóban, megvilágítja a lábtereket, zsebeket, kilincseket, a váltót. Pár hónapja még esténként kiszöktem mindenféle ürüggyel a garázsba, hogy megnézzem, gyönyörködjek benne. És persze a megvilágított külső kilincsekben is.
Amit még szeretek az a kanyarkövető fényszóró. Nagyon mókás, ahogy ugrál a fény, ahogy fordítom a kormányt.
No de legyen olyan is, ami nem tetszik:
- első rendszámtábla tartó: buta, otromba, undorító műanyagdarab, tavasszal dobom le az tuti.
- Nincs mo térkép a navihoz, és ahogy a Hondát ismerem, nem is lesz (HH: ha lesz, visszajövök, bocsánatot kérek ám!)
Ennyi. Egy Honda amiről álmodtam, és amiben azóta is álmodom.
Ui:Ja és a totalcar teszt egy hülyeség. Ha az ember BMW 530 xi, vagy Mercedes E 320 4matic mellett dönt, akkor:
1. Van a Hondához képest egy buta négykerékhajtása
2. Ha minden extrát belekér ami ebben van, akkor nem áll meg 22 millió alatt.
Lúzerség volt utánnajárás nélkül ilyet írni...
Hibalista
- Akkumlátor - első autók egyike volt az országban, szerintem boldog boldogtalan ezt próbálgatta. Ezen kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Ste-Ba. A szerelők nagyon ott vannak, eddig mindent meg tudtak oldani (még az előző autómnál, itt nem volt mit)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Honda Accord Type-S | Következő autója? | ez marad az tuti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
