Kezesbárány csatahajó
Szöveges ítélet
Csak ajánlani tudom ezt a kezesbárány csatahajót mindazoknak, akik egy autó minőségét nem kizárólag a benzinfogyaztás és egy olajcsere ára alapján ítélik meg. Soha nem hagyott cserben, menetdinamikája elképesztő, bár ez a hatalmas erőmű, amely technikailag szerintem a csúcson van, még egy 5., vagy akár még egy 6. sebességfokozatot is bőven elbírna. Az általa nyújtott kényelem, a csomagtartó hihetetlen mérete, az autó elegáns, a klasszikus luxuslimuzinokéhoz mérhető megjelenése árához képest egyedülálló. Futóműve a magyar utakat is elviseli, hatalmas tömegének és tengelytávjának köszönhetően a nagyobb egyenetlenségeken is szinte észrevétlenül áthömpölyög.
Fordulékonysága, érzékenysége a kormányra és a gázpedálra csak akkor hihető, ha valaki személyesen kipróbálta. Néhány csillogó technikai újítás szerencsére hiányzik az autóból, ezeket nem kommentálom.
A negatívumok közé sorolnám az eredeti Honda alkatrészek árát, de mivel utángyártottak is kaphatók a kopó-mozgó alkatrészekből, a döntést a vásárlóra bízom. Vezérműszíjak és egyéb speciális alkatrészek cseréje szerintem kizárólag szakszerviz feladata. Egyebeket (szűrők, betétek, stb.)- közel 30 év hobby- autószerelői gyakorlattal - magam végzem. Ezen az autón még az olajcsere elvégzése is öröm. A csomagtartó mérete gigantikus, ugyanakkor megvilágítása méltatlan.
A benzint szereti, de még mindig kevésbé, mint hasonló méretű motorral szerelt társai. A minőségnek és a teljesítménynek itt is ára van, benzin nélkül ez sem megy... ,de itt legalább megéri. Megjegyezném, hogy "öreguras tempóban" 10 literrel is beéri, de autópályán is keményen kell hajtani, hogy 14 liternél többet fogyasszon.(Ezt az autót nem "padlógáz-padlófék" üzemmódra tervezték. Aki ilyenre vágyik, vegyen sportosabbat, vagy ne foglalkozzon a fogyaztással.)
Ha figyelembe vesszük, hogy a nagyszerviz mindössze 100e km-enként szükséges, valamint, hogy milyen megjelenésű és megbízhatóságú autóban ülünk, mindez bőven elfogadható kompromisszumnak tekinthető.
Hibalista
- A vízhűtő külső bordázata 100 e km-nél eltömődött, az általam látogatott szerviz (Honda Grohoczky) ingyen megjavította, azaz kimosta. A gyújtáskapcsoló elektromos betétje kb. 150e km után meghibásodott, de mozgásképtelenséget nem okozott. Javítása/cseréje mindössze 15e ft-ba került.178e km-nél a bal hátsó ABS jeladó tönkrement, cseréje munkadíjjal együtt kb. 65e ft volt, mindez kultúrált, szakszerű és gyors munkavégzéssel kombinálva.
Ide hordtam szervizbe
Honda Grohoczky, csak ajánlani tudom!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 318i | Következő autója? | Valószinűleg csak japán. Csere egyelőre nem jön szóba,az autó túl jó hozzá. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
