A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Legend (1996-2004)

Legend 3.5 V6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

BRAVO Legend

Szöveges ítélet

Értetlenkedve olvasom azokat a hirdetéseket, ahol az eladás indokaként a külföldi munkavállalás van feltüntetve, én pont emiatt vettem. 
Az ezt megelőző autóm merőben más volt, igaz, merőben másak voltak maguk a felhasználási körülmények is.
Újonnan vettem, napi 160 kilométert ingáztam vele, 7 évesen adtam el 249 ezer km-el és bármilyen hihetetlen, a kötelező szervizek kivételével mindösszesen egy bal első szilentet kellett kicseréltetnem, mondjuk 80 %-ban autópályán használtam.
Ez az autó egy VW Polo 1.4 PDTDi volt, mindvégig márkaszervizbe hordtam, de az olajat a gyárilag előírt 30 ezres periódus helyett inkább átlag 15 ezrenként cseréltettem.
Új vezérlés szettet is a szervizben kapott, nem volt annyival húzósabb összeg, hogy ne érje meg a kicserélt alkatrészekre kapott két év gyári garancia.
Alap volt, hogy hidegindítást követően kb. 1 percig járni hagytam, ugyanezt tettem pályázást követően is a turbó miatt, akkor még aktívan gépészmérnökösködtem, tudtam mi kell a gépnek. 
Ez mondjuk azóta sem változott, ha lehet, még precízebben próbálok odafigyelni az autómra, s ha ez jelent valamit a mostani autóm, a Legend, amiről még egy szót sem írtam, a 9-ik a sorban és ezidáig még egyetlen egyszer sem kellett műszaki hiba miatt az út szélén vesztegelnem. Ez nyilván valamennyire szerencse dolga is.
Tehát úgy hozta a sors, hogy külföldön vállaltam munkát és mivel a Polo helyszűke miatt nem a legalkalmasabb hosszú távú utazó autó, meg egyébként is szerettem volna 7 év után másik autóba átülni, egy nagyobb teljesítményű, kényelmesebb, nagyobb rakterű és hasonlóan megbízható autóban gondolkodtam. A fenti kritériumoknak tökéletesen megfelelt egy fiatalkorú álmom, nem volt kérdés tehát: Legendem lesz!!! 
Előző tulaj egy hazai bornagykereskedés tulajdonosa volt, jellemzően Budapest-Debrecen viszonylatban használta, tehát élete nagy részét pályán töltötte, aminél kevés jobb történhet egy autóval.
Vásárlás előtt Honda márkaszervizben állapotfelmérés, némi alku, majd nagy öröm és további két és fél év felhőtlen boldogság és maximális megelégedettség következett, ugyanis a kötelező olajcseréken kívül, amit 7-8 ezer kilométerenként tettem aktuálissá, mindössze egy bal első felső – és alsó gömbcsukló cseréjére volt szükség (amit már az állapotfelméréskor is tudtam), illetve mindkét hátsó ajtó ablakemelő szerkezetében egy-egy műanyag feszítő görgő törött ripityára, amik helyére új, sokkal masszívabb darabok kerültek, így ezekkel a következő 16 évben biztos nem lesz probléma (tudniillik ez az egyik típus hibája).
Ausztriában egy hotelben dolgozom és a szállásom is a hotelben van, ami annyit jelent, hogy az autóval két hetente csupán a megjáratás végett közlekedek néhány kilométert, ezután pedig kiveszem az akksit, mert itt 1890 méteren nem ritkák éjszakánként a -25, - 30 fok Celsiusok, az pedig nem tenne jót napi használat nélkül az akkumulátor élettartamának, habár garázsban áll, az csak a havazás miatt előny mivel nem fűtött, ilyenkor ott sincs melegebb – 20 foknál.
A Legendben van comb – és deréktámasz, gyári xenon, illetve tempomat, ami pedig a menetbiztonságot illeti: ABS, kipörgésgátló és menetstabilizáló. Számomra ezek a legfontosabbak, s habár csak elsőkerék hajtású, de eddig még sehol nem akadtam el vele és azért futottam már bele komoly havazásba, amit még a kinti, viszonylag precíz hómunkások sem tudtak helyén kezelni.
190 cm vagyok, de magam mögött is bőven elférek, na nem mintha ez komoly szempont lenne, de a pakolhatóság miatt mindenképp előnyös, köszönhető ez az 5 mm híján 5 méteres hossznak.
Méretéhez, tömegéhez, teljesítményéhez és automata váltós mivoltához képest igen kedvező fogyasztással bír, autópályán, két személlyel, de csurig megpakolva, GPS szerint 145 km/h-val (óra szerint 150 km/h), évszaktól függően 9,4 – 10,3 liter / 100 km a fogyasztása, ami véleményem szerint abszolút elfogadható érték.
Rendkívül nagy sajnálatomra azonban meg kell válnom az autótól, mert idén májustól haza költözünk, így elegendő lesz egy kisebb autó is, főleg, hogy újra ingázni fogok, napi majd 100 kilométerre pedig azért jelentős tud lenni a fogyasztás különbség egy kisebb autóhoz képest.
A napokban fogom meghirdetni, de még nem vagyok 100 %-ban biztos benne, hogy tényleg ezt akarom.  
Mivel ismerősi körben sokan dicsérték és dicsérik is az állapota miatt, hamar el fog kelni, azt pedig nagyon remélem, hogy ugyanilyen gondos és törődő gazdája lesz, mint amilyen én voltam.
Majd elfelejtettem, májusban lesz egy éve, hogy kapott egy Pioneer DVD-s fejegységet, hangváltós szettel, Dolby térhangzással a Paradox Autohifi jóvoltából, amire 36 hónap garancia van, tehát még 2 év, ha nincs bekapcsolva is egy műremek, ugyanis ez a második Legend az országban DVD-lejátszóval, amihez csakis a fent említett profi csapat kínál beépítő keretet, ami saját gyártás, szín - és felületazonos a gyári kerettel

Hibalista

- Mint ahogy fentebb is írtam mindösszesen két gömbcsuklóval akadt gondom, amit már a vásárláskor is tudtam, némi alkura is alapot adott, illetve két, az ablakemelő szerkezetben található műanyag feszítő görgő törött el, ami meg ugyan nem tudott, de borítékolható volt, mivel jellemző típushibája az autónak.

Ide hordtam szervizbe

Az olaj - és szűrőcserét 'saját' szakemberrel oldottam meg, míg a fent említett váltó, hajtómű, szervó - és fék olaj cserét pedig a Honda Flick Győrnél. Tettem volna ugyanezt a vezérlés cserével is, ami egy pl. Civic esetében nem olyan horribilis összeg, de a Legendemnél ez a tétel már kompromisszumra okot adó összeg volt. Egyébiránt csak ajánlani tudom a győri csapatot, bizalmat szavaztam nekik, amit ha meg tudnak tartani kitartok mellettük, mert pontos, megbízható és ügyfél orientált csapat, amit az állapotfelmérést végző fővárosi Honda Szallerbeckről kevésbé tudok elmondani.Az autó 'agyához' való csatlakoztatási lehetőséget egy óra elteltével sem találták, mire büszkeségüket félre téve megkérdezték és haladhatott tovább az állapotfelmérés, majd mikor az állapotfelmérő lapot elhagyván kértem egy másolatot az eredetiről annyi volt a szervizes kolléga válasza, hogy jó, majd előkeresem padlásról... - no comment.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 259000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Polo 1.4 PDTDi Következő autója? Civic
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Legend 1996

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)