Ma is csinálnak jó autókat, de tedd a szívedre a kezed!
Szöveges ítélet
Úgy 5-6 éve ´91-es Accorból ültem át, egy ´91-es Legend szedánba, aztán győzött a racionalitás és jött egy ´96-os Accord. Végül aztán szerencsére győzött a szív és most egy ´91-es Legend Coupé-ra tettem szert. Mind manuális volt/van ezért az automata váltóról nem tudok nyilatkozni.
Általában elmondható, hogy kevés kivétellel, ma már nehéz jó állapotú ´91-95 Legendet találni. Az előzőnél eladáskor derült ki, hogy beteg a motorja, a mostaninál már a vételkor látszott, hogy baj van a motorral, aminek - köszönhetően az eddigi gányolásoknak - motorcsere lett a vége. Nem működött a klíma, féltengelyek kuka, kuplung kuka és még csomó apró probléma volt vele, de a kaszni nagyjából egyben van, három éve újra bőrözték, a legtöbb apró "luxus" kütyü működik így nem volt kérdés. Úgy 400 ezret számoltam a felújításra, most 600-nál tartunk, de nem bánom. Az autót használni élmény, a szedánban kicsit több a hely, de azért nem mai nagy autósan, a kupéban már nem sok hely van mögöttem (190cm), de azért ne a Porsche érzésre gondoljunk. A szedán olyan fürge bálna, a kupé meg sport bálna karakter. Jellegéből és méretéből adódóan egyik típus sem a szerpentinek réme, de autópályán vidéki utakon borzasztó nagy élményt ad, köszönhetően többek közt a - több helyen hibásan sor hatnak írják/tok - V6-os motornak, ami megnyugtató nyomatékot produkál és éppen jól teszi a dolgát. A motor karaktere nem ideges, de ha kell azért elég szépen megy (és itt ne egy mai 2.0 16V-re gondoljunk). Szeretem amikor a pályán az 1.9, 2.2 TDI-k jönnek a nyomaték bombáikkal. Vicces... Azok 6 litert esznek, örüljenek ennek. A kupéban elől, fejnél egy kicsit szűk, colosoknak erre figyelni kell.
A szervíztől ma már nem annyira kell félni. Igen drágább, de a legtöbb dolog után gyártottban beszerezhető. Lekopogom, hogy nekem még nem volt gondom után gyártott motyókkal, persze nem szabad mindenből azt beletenni A másik, hogy létezik egy klub, bizony egy Legend klub, ahol a társaság a legtöbb kérdésre tudja a választ és segít, ahol tud. Az előző Legendemnél még nem létezett vagy nem tudtam róla és bizony zongorázni tudnám a különbséget, hogy akkor mennyit szívtam és meg most hipp-hopp megoldódik minden kacifántos kérdés a segítségükkel.
Így visszaolvasva nehéz megfogni a Legend lényegét (nekem se nagyon sikerült), aki teheti éljen együtt vele pár napot és akkor azt hiszem mindent megért.
A Hondaság: nem szarozom le a többi autót (volt franciám is, németem is), sok gyártó csinál jó autókat, nekem ez a stílus és technika vált be. Elég sok autót volt alkalmam kipróbálni és ebből a korszakból véleményem szerint ök hozták ki a legtöbbet. Amikor én rendbe raktam az autóimat (a 4 Honda), onnantól egyik se hagyott ott soha és nem ment rá a gatyám a szervizekre.
A Legendség: én úgy vagyok vele, hogy ha van 1.5 - 2 millió forintom autóra, akkor inkább veszek egy Legendet, ami felújítva 1.3 - 1.6 millióban van a maradékot meg beletankolom, elköltöm a fenntartásra és cserébe bármikor jövök-megyek fülig ér a szám. Kipróbáltam sok mai autót, nem az én világom. Ajánlom mindenkinek, aki nem esik kétségbe a benzinkútnál és nem kap szívrohamot, ha egy évben 5-ször találkozik a szerelőjével, nem 2-szer.
Az extrák, amik szépek egy 17 éves autótól és általában működnek ennyi idő után is:
- elektromos tető
- tempómat
- automata klíma
- memóriás bőrülés
és a két kedvenc: (kupé)
- hátsó kis háromszög ablak is elektromosan lemegy
- az ajtót szervomotor zárja
Ami szívás, de nem feltétlen az autó tehet róla:
- fogyasztás
- kötelező: 25-35 ezer/negyedév
- átírás: 120 ezer körül mindenestül (vicc, csak nem jó)
- gyári alkatrészt drágáért mérik
Majdnem elfelejtettem! A TC-s cikk sem adja vissza a Legendséget. Nem lehúzos, de ennél lényegesebben jobb az autó és sokkal nagyobb élmény.
És egy tanács a végére. Ha ilyen autót keresel, ne az ár legyen az első szempont, egy 600 ezerért kínált autó sokszor ugyanennyi - de inkább több - ráköltést igényel, szemben egy másikkal, amit lehet 3-400 ezerrel drágábban kínálnak, de már jó esetben értelmesen ráköltöttek legalább ennyit, de általában többet. És itt ajánlanám mégegyszer a klubbot, ahol elég sok hazai Legendről tudnak elég sok mindent.
Hibalista
- motor, klíma, lengőkarok, féltengelyek, hűtés vezérlése, stb...
Ide hordtam szervizbe
Honda Éles - Postás Gábor
Majd 8 év, 4 Honda, egy szerelő. Ennél szerintem nem kell jobb ajánlás.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Tulajdonképpen az említett klub olyan, mintha egy komplett csapat foglalkozna az autómmal:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 250 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Accord ´96 | Következő autója? | Accord v. Legend |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
