A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Legend (1990-1996)

Legend 3,2 V6, 3,2 V6 Coupé 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Ma is csinálnak jó autókat, de tedd a szívedre a kezed!

Szöveges ítélet

Úgy 5-6 éve ´91-es Accorból ültem át, egy ´91-es Legend szedánba, aztán győzött a racionalitás és jött egy ´96-os Accord. Végül aztán szerencsére győzött a szív és most egy ´91-es Legend Coupé-ra tettem szert. Mind manuális volt/van ezért az automata váltóról nem tudok nyilatkozni.

Általában elmondható, hogy kevés kivétellel, ma már nehéz jó állapotú ´91-95 Legendet találni. Az előzőnél eladáskor derült ki, hogy beteg a motorja, a mostaninál már a vételkor látszott, hogy baj van a motorral, aminek - köszönhetően az eddigi gányolásoknak - motorcsere lett a vége. Nem működött a klíma, féltengelyek kuka, kuplung kuka és még csomó apró probléma volt vele, de a kaszni nagyjából egyben van, három éve újra bőrözték, a legtöbb apró "luxus" kütyü működik így nem volt kérdés. Úgy 400 ezret számoltam a felújításra, most 600-nál tartunk, de nem bánom. Az autót használni élmény, a szedánban kicsit több a hely, de azért nem mai nagy autósan, a kupéban már nem sok hely van mögöttem (190cm), de azért ne a Porsche érzésre gondoljunk. A szedán olyan fürge bálna, a kupé meg sport bálna karakter. Jellegéből és méretéből adódóan egyik típus sem a szerpentinek réme, de autópályán vidéki utakon borzasztó nagy élményt ad, köszönhetően többek közt a - több helyen hibásan sor hatnak írják/tok - V6-os motornak, ami megnyugtató nyomatékot produkál és éppen jól teszi a dolgát. A motor karaktere nem ideges, de ha kell azért elég szépen megy (és itt ne egy mai 2.0 16V-re gondoljunk). Szeretem amikor a pályán az 1.9, 2.2 TDI-k jönnek a nyomaték bombáikkal. Vicces... Azok 6 litert esznek, örüljenek ennek. A kupéban elől, fejnél egy kicsit szűk, colosoknak erre figyelni kell.

A szervíztől ma már nem annyira kell félni. Igen drágább, de a legtöbb dolog után gyártottban beszerezhető. Lekopogom, hogy nekem még nem volt gondom után gyártott motyókkal, persze nem szabad mindenből azt beletenni A másik, hogy létezik egy klub, bizony egy Legend klub, ahol a társaság a legtöbb kérdésre tudja a választ és segít, ahol tud. Az előző Legendemnél még nem létezett vagy nem tudtam róla és bizony zongorázni tudnám a különbséget, hogy akkor mennyit szívtam és meg most hipp-hopp megoldódik minden kacifántos kérdés a segítségükkel.

Így visszaolvasva nehéz megfogni a Legend lényegét (nekem se nagyon sikerült), aki teheti éljen együtt vele pár napot és akkor azt hiszem mindent megért.

A Hondaság: nem szarozom le a többi autót (volt franciám is, németem is), sok gyártó csinál jó autókat, nekem ez a stílus és technika vált be. Elég sok autót volt alkalmam kipróbálni és ebből a korszakból véleményem szerint ök hozták ki a legtöbbet. Amikor én rendbe raktam az autóimat (a 4 Honda), onnantól egyik se hagyott ott soha és nem ment rá a gatyám a szervizekre.

A Legendség: én úgy vagyok vele, hogy ha van 1.5 - 2 millió forintom autóra, akkor inkább veszek egy Legendet, ami felújítva 1.3 - 1.6 millióban van a maradékot meg beletankolom, elköltöm a fenntartásra és cserébe bármikor jövök-megyek fülig ér a szám. Kipróbáltam sok mai autót, nem az én világom. Ajánlom mindenkinek, aki nem esik kétségbe a benzinkútnál és nem kap szívrohamot, ha egy évben 5-ször találkozik a szerelőjével, nem 2-szer.

Az extrák, amik szépek egy 17 éves autótól és általában működnek ennyi idő után is:
- elektromos tető
- tempómat
- automata klíma
- memóriás bőrülés
és a két kedvenc: (kupé)
- hátsó kis háromszög ablak is elektromosan lemegy
- az ajtót szervomotor zárja

Ami szívás, de nem feltétlen az autó tehet róla:
- fogyasztás
- kötelező: 25-35 ezer/negyedév
- átírás: 120 ezer körül mindenestül (vicc, csak nem jó)
- gyári alkatrészt drágáért mérik

Majdnem elfelejtettem! A TC-s cikk sem adja vissza a Legendséget. Nem lehúzos, de ennél lényegesebben jobb az autó és sokkal nagyobb élmény.

És egy tanács a végére. Ha ilyen autót keresel, ne az ár legyen az első szempont, egy 600 ezerért kínált autó sokszor ugyanennyi - de inkább több - ráköltést igényel, szemben egy másikkal, amit lehet 3-400 ezerrel drágábban kínálnak, de már jó esetben értelmesen ráköltöttek legalább ennyit, de általában többet. És itt ajánlanám mégegyszer a klubbot, ahol elég sok hazai Legendről tudnak elég sok mindent.

Hibalista

- motor, klíma, lengőkarok, féltengelyek, hűtés vezérlése, stb...

Ide hordtam szervizbe

Honda Éles - Postás Gábor
Majd 8 év, 4 Honda, egy szerelő. Ennél szerintem nem kell jobb ajánlás.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Tulajdonképpen az említett klub olyan, mintha egy komplett csapat foglalkozna az autómmal:)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1991
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 250
Megbízhatóság (7) Vezetett km 40
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Accord ´96 Következő autója? Accord v. Legend
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Legend 1990 (1991 - 1996)

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)