Szerethető kisördög
Szöveges ítélet
Korábban nem volt Hondánk. A szalonban beülve és a tesztek alapján "beleszerettünk". Ez a generáció, - sokak véleményével szemben - szerintem sokkal vagányabb kinézetű, mint doboz-szerűbb elődei, de ez persze egy szubjektív dolog.
Kis autó, magas áron, kőkemény műanyag belsővel, de igényesen összerakva, a fontos vezetést segítő rendszerekkel megtömve, a korábbi változatok jó hírével, várhatóan jó értéktartással. Így elfogadva a magasabb árat, megvettük. Mint sebességbarát autósbuzi, az erősebb, ezerötös motorral, "Dynamic" felszereltséggel választottam. Nem zavar a kulcs nélküli indítás, ill. az automata klíma hiánya, többre értékelem a nagyobb motor 38 lóerős erőtöbbletét, amivel - igaz, pörgetve - szalad az autó, mint az ördög, ezt a párom is igen értékeli.
Talán nem véletlen, hogy a hírek szerint abbahagyják ezen változat gyártását és marad az 1.3-as, mert aki egy jól pakolható, "kis autó-nagy beltér" négykerekűt vesz, az nem sportautózni vágyik. Feltehetően kevés a praktikus, de sportos kiskocsit imádók száma, keveset adhattak el a nagyobb motorral...
Az autóról: kis csalódást keltett, hogy Fehérvárról hazamenet Budapestnél elszállt az érintőpaneles, utazás közben meglehetősen nehézkesen kezelhető infotaintment rendszer, de udvariasan, szó nélkül, gariban kicserélték. Ha nem is típushiba, de pár Jazzel előfordult.
Az autó igen jól megy, ehhez képest szenzációsan jól fogyaszt. Tudását alaposan kihasználva sem iszik 7 liternél többet, de finomabban használva 6 liter jön ki. A 15000 km-es átlag 6.5. Ez egy fürge, 1.5 literes, 130 lovas, pörgős szívómotortól parádés.
Nem hiszek a 30 ezres olajcsere-periódusokban, viszont hiszek a nyers motor friss olajszükségletében. Ezért 2000 km körül kapott az autó egy olajcserét, a továbbiakban pedig 15 ezrenként fogok olajat cseréltetni. Hosszú távra tervezzük megtartani, így az ősz folyamán alváz védelemben is részesül majd a kicsike. Ez a kocsi már közvetlen befecsis, azaz számítani lehet majd a 100.000 km körüli szívóoldali kokszosodásra. Emiatt mindig Shell Power 95 benzinnel itatjuk a jószágot, hátha kitolható a lerakódások kialakulásának ideje.
Összességében - bár még csak 15 ezer km-t utaztunk vele - úgy tűnik, igazolja ez a generáció is a "Honda Jazz" név jó csengését, a típus jó hírnevét.
Folyt. köv...
Hibalista
- A szalonból való hazaúton "elszállt" az infotaintment. Garanciában cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Garanciális kocsi, a miskolci "Univercar" Honda-Kia-Isuzu szalon-szervizbe viszem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.2 | Következő autója? | Swift Sport 1.4 Boosterjet |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
