A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2015)

Jazz 1.3 Trend 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megelőlegezett bizalom

Szöveges ítélet

Előzőleg egy 2006-os Jazzt használtunk újan vásárolva közel 12 évig. Igazi japán kedvenc címmel olvasható annak az autónak az értékelése. Alapvetően nem sok gond volt az vele, de kezdtek előjönni a költségesebb tételek, amelyeket nem mi szerettünk volna lenyelni. Gondolok itt a kuplung és a kipufogó cseréjére. De meglengették a váltóban lévő egy-két csapágy cseréjét is, ha már úgy is le lesz szerelve. Egy alvázvédelem is szóba került. Az összes lengéscsillapító eredeti volt még. Szóval a hosszú távú megbízható autózáshoz költeni kellett volna. Az autó akkori árának kb. 30-40%-át... Inkább váltottunk.

Nem volt kérdéses sem a gyártó, sem a típus. Bár hazudnék, ha letagadnám, más hasonló méretű autókat is nézegettem. Diesel eleve nem játszott. A turbós kicsi benzinesektől meg feláll a szőr az ember hátán. Kokszosodás, olajsár, egr problémák, turbóhalál... Egyéb gyártók szívó benzinesei pedig praktikumban nem értek fel a Jazz szintjére. Ez viszont nekünk nagyon fontos. Lényegesen fontosabb az autó mejelenésénél.
Minden futott kör után ugyan oda jutottunk. Új Jazz lesz a választás.
Most megint Japánban gyártják. A soproni kereskedésbe frissen érkezett fekete Trend felszereltségre esett a választás. A színnel nem voltam kibékülve a kényessége miatt, de jól álcázza a nagy fekete műanyag betéteket az első és hátsó lökhárítóban. A vásárlás viszont majdnem meghiúsult, amikor vezettem egy párezer km-es - a kereskedő ismerősétől - kipróbálásra kölcsönkapott kézi váltós példányt. Egyesbe és hátramenetbe akadozós váltó eléggé megriasztott. A régi Jazzhez képest mindenképpen. Ha akkor vezeti a feleségem is, nem biztos a kocsiváltás. Tényleg szörnyű, nem Hondához méltó váltó volt. De bevállaltuk és a miénk is ilyen lett....
Amikor átvettük az autót nagyon nyers volt a motor és a váltó. Úgy 4000 km-nél kértem egy olajcserét. Szeintem rosszat nem csináltam. Most 8 hónap alatt már 14000 km-nél járunk és azért már jobb a váltási érzet. De a régiét talán soha nem fogja elérni. A motor is sokat finomodott. Nem gondoltam volna, hogy ennyire szükséges a kímélő üzem, de talán meghálálja. Az előzővel nem volt ilyen észrevétel.
A fényezése biztos nagyon vékony. A motorháztetőn van annyi kőfelverődés, hogy az valami bámulat. Van javítófesték, de kicsit várok még, vagy fóliáztatok.
A Totalcar-os tesztet olvasva megnéztem a pótkeréknél a festést. Hát tényleg csak olyan, mint ha véletlenül járt volna arra a festőrobot karja.
Az összes ajtót finoman is be lehet csukni. Ez nagyon tetszik.
Kár a tükörfűtés hiányáért. Ez a régi S Cool felszereltségben bent volt.
Az első ülésen eleinte nem találtam a helyem. Elég furcsa pózban fértem csak el a magam 182 centijével. Az okozta a problémát, hogy szeretek inkább ülve vezetni. A fekvős fetrengés nem nekem való. Az ülés viszont átlósan előre emelkedik. Úgy felemelve viszont nem fért el a lábam. Itt kompromisszumot kellett kötnöm.
A hátsó lábtér ellenben tágasabb a régiénél. Már szinte pazarló. A két meredekségbe állítható hátsó háttámla is pozitív. Az üléshajtogatás a H-RV és a Jazz privilégiuma maradt, remélem még sokáig.
Az első fejtámlák előre-hátra állíthatósága meglepett, akár csak a hátsók háttámlába süllyeszthetősége.
A kabin szélessége eleve kisautós. Három felnőtt hátul erősen intim közelségben utazik.
A komfort funkciókat könnyű megszokni, és a kormányon lévő tizenakárhány gombot hamar intuitív módon lehet kezelni.
Sajnálom, hogy a rolós kalaptartót leváltotta a merev. Kivenni ezt is elég könnyű, de az első hónapokban párszor lefejeltem az élét. Aztán tanul az ember.
Ennek a felszereltségnek még nem érintős a kijelzője. Szerencsére! A különböző átmérőjű tekerők miatt odanézés nélkül is tudja az ember, hogy mit fog meg.
A vezetés. Az biztos, hogy nem olyan robbanékony mint egy turbós benzines, ám a fent leírt hibalehetőségek elriasztottak. Nekünk újra 10-12 évre kellene egy megbízható kocsi. Talán még egy japán tudja ezt, kevés hibával.
Egyébként egész készségesen indul meg szinte alapjárattól. Húzatva 4000-től már kezd jó hangja lenni, 5000 környéke már hondásnak nevezhető. Felette meg már vicsorog! A kasztni nem nagyon dől meg kanyarban, de a feszes rugózás átka, hogy rosszabb minőségű úton rezeg a fenék alatt a kocsi.
100-ra állított tempomattal képes 4,5-öt enni, de a vegyes vidéki használat 5,3-5,6 literre jön ki. Tisztán pályán 6,0 körül tudtam etetni vele, nem tötymörgős stílusban. Nekem a mért és a valós átlagfogyasztás eltérése 2-3 dl 100 km-re vetítve. Természetesen a valós a több.
A 4 tárcsafékkel teljesen elégedett vagyok, akár csak a gyári Michlein gumikkal.
Egy biztos, a start-stop gomb fog először lekopni, mert azt minden indulás után meg kell nyomni, ha nem akarom, hogy leálljon. Vidéki kisvárosban ennek nincs olyan nagy létjogosultsága. Közlekedési lámpa 2 van. Ellenben vannak olyan útkereszteződések, ahol bizony pár másodpercig nem lehet kikanyarodni és ott hajlamos leállni a motor. Viszont itt dinamikusan is kell elindulni és ez szerintem nem hasznos a motor-önindító-akkumulátor triónak.

Sajnos akadt már hiba is. Teljesen szórványosan nem indul el a normális módon, hanem tovább hajt az önindító. Ez lehet akár 4-5 másodperc is. Minden jelenség alkalmával elindul a motor, csak a hosszabb önindítózás zavar, mivel ezt tartósan az akku és az önindító is megszenvedi. Azt javasolták, hogy várjunk az indítózással pár másodpercet, amíg a rendszerellenőrzések lefutnak. Semmi eredmény nem volt. A szervízbe is visszavittük, ott volt 3 hétig, de náluk nem csinálta. Nem találtak hibát, nem is tipushiba, nem szerepel az adatbázisukban ilyen jellegű probléma. Hazahozva másnap nálunk újra kezdte. Azelőtt hetente 1-2 alkalommal volt a jelenség. Szervízlátogatás óta nem várunk semmit. Gyújtás, aztán indítás. Így az elmúlt 5 hónapban kb. 3 alkalommal produkálta a jelenséget.

Egy kis frissítés:
A vártnál többet kellett használnunk a járgányt, így októberre megvolt a 20000 km és az első szervíz. Kértem, hogy gyári olaj kerüljön bele, és azt is kaptam. 4 db literes Honda 0W-20 olajat hozott a kocsihoz a szervizes srác. Örültem, hogy nem hordóból szivattyúznak valamit, ami bármi lehet.
Az olajszűrő adott, hogy gyári, valamint kértem a légszűrő cseréjét is.
Én mindig szeretek az autó mellett lenni a szervíztérben, és ezt meg is engedik.

A felmerült hibákról és kellemetlenségekről:
Mert valami tényleg csak az...
-A visszatérő indítási nehézség leredukálódott kb. 2 havi 1-1 alkalomra.
-Az első éves szervízen jeleztem, hogy néha nyiszog a kuplungpedálnál valami. Felajánlották a pedál cseréjét, mert ez valami tipushiba jellegű jelenség. Garanciába cserélnék, de nem kértem, mert juttattam a fém a fémen súrlódó felületekhez kenőanyagot. Nem könnyű hozzáférni, de elcsendesedett.

Amivel vásárlás előtt nem voltam tisztában, hogy ez a motor már közvetlenül az égéstérbe fecskendezi az üzemanyagot. A Facebook-on van ilyen Jazz GK csoport amihez csatlakoztam, és ott a hozzászólásokban bizony okfejtették, hogy a szívószelepen lerakódás fog képződni. Főleg aki túlnyomó részt rövid városi utakra használja. 100-as üzemanyag használatát javasolják.
Ez úgy veszem észre a fogyasztásnak is jót tesz. De ez nem egzakt.
Folytatás következik!

Hibalista

- Még semmi!

Ide hordtam szervizbe

Honda Kudo Sopron

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 8
Megbízhatóság (8) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Jazz Következő autója? Még bízok a Japánban
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2015 (2016)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)