Megelőlegezett bizalom
Szöveges ítélet
Előzőleg egy 2006-os Jazzt használtunk újan vásárolva közel 12 évig. Igazi japán kedvenc címmel olvasható annak az autónak az értékelése. Alapvetően nem sok gond volt az vele, de kezdtek előjönni a költségesebb tételek, amelyeket nem mi szerettünk volna lenyelni. Gondolok itt a kuplung és a kipufogó cseréjére. De meglengették a váltóban lévő egy-két csapágy cseréjét is, ha már úgy is le lesz szerelve. Egy alvázvédelem is szóba került. Az összes lengéscsillapító eredeti volt még. Szóval a hosszú távú megbízható autózáshoz költeni kellett volna. Az autó akkori árának kb. 30-40%-át... Inkább váltottunk.
Nem volt kérdéses sem a gyártó, sem a típus. Bár hazudnék, ha letagadnám, más hasonló méretű autókat is nézegettem. Diesel eleve nem játszott. A turbós kicsi benzinesektől meg feláll a szőr az ember hátán. Kokszosodás, olajsár, egr problémák, turbóhalál... Egyéb gyártók szívó benzinesei pedig praktikumban nem értek fel a Jazz szintjére. Ez viszont nekünk nagyon fontos. Lényegesen fontosabb az autó mejelenésénél.
Minden futott kör után ugyan oda jutottunk. Új Jazz lesz a választás.
Most megint Japánban gyártják. A soproni kereskedésbe frissen érkezett fekete Trend felszereltségre esett a választás. A színnel nem voltam kibékülve a kényessége miatt, de jól álcázza a nagy fekete műanyag betéteket az első és hátsó lökhárítóban. A vásárlás viszont majdnem meghiúsult, amikor vezettem egy párezer km-es - a kereskedő ismerősétől - kipróbálásra kölcsönkapott kézi váltós példányt. Egyesbe és hátramenetbe akadozós váltó eléggé megriasztott. A régi Jazzhez képest mindenképpen. Ha akkor vezeti a feleségem is, nem biztos a kocsiváltás. Tényleg szörnyű, nem Hondához méltó váltó volt. De bevállaltuk és a miénk is ilyen lett....
Amikor átvettük az autót nagyon nyers volt a motor és a váltó. Úgy 4000 km-nél kértem egy olajcserét. Szeintem rosszat nem csináltam. Most 8 hónap alatt már 14000 km-nél járunk és azért már jobb a váltási érzet. De a régiét talán soha nem fogja elérni. A motor is sokat finomodott. Nem gondoltam volna, hogy ennyire szükséges a kímélő üzem, de talán meghálálja. Az előzővel nem volt ilyen észrevétel.
A fényezése biztos nagyon vékony. A motorháztetőn van annyi kőfelverődés, hogy az valami bámulat. Van javítófesték, de kicsit várok még, vagy fóliáztatok.
A Totalcar-os tesztet olvasva megnéztem a pótkeréknél a festést. Hát tényleg csak olyan, mint ha véletlenül járt volna arra a festőrobot karja.
Az összes ajtót finoman is be lehet csukni. Ez nagyon tetszik.
Kár a tükörfűtés hiányáért. Ez a régi S Cool felszereltségben bent volt.
Az első ülésen eleinte nem találtam a helyem. Elég furcsa pózban fértem csak el a magam 182 centijével. Az okozta a problémát, hogy szeretek inkább ülve vezetni. A fekvős fetrengés nem nekem való. Az ülés viszont átlósan előre emelkedik. Úgy felemelve viszont nem fért el a lábam. Itt kompromisszumot kellett kötnöm.
A hátsó lábtér ellenben tágasabb a régiénél. Már szinte pazarló. A két meredekségbe állítható hátsó háttámla is pozitív. Az üléshajtogatás a H-RV és a Jazz privilégiuma maradt, remélem még sokáig.
Az első fejtámlák előre-hátra állíthatósága meglepett, akár csak a hátsók háttámlába süllyeszthetősége.
A kabin szélessége eleve kisautós. Három felnőtt hátul erősen intim közelségben utazik.
A komfort funkciókat könnyű megszokni, és a kormányon lévő tizenakárhány gombot hamar intuitív módon lehet kezelni.
Sajnálom, hogy a rolós kalaptartót leváltotta a merev. Kivenni ezt is elég könnyű, de az első hónapokban párszor lefejeltem az élét. Aztán tanul az ember.
Ennek a felszereltségnek még nem érintős a kijelzője. Szerencsére! A különböző átmérőjű tekerők miatt odanézés nélkül is tudja az ember, hogy mit fog meg.
A vezetés. Az biztos, hogy nem olyan robbanékony mint egy turbós benzines, ám a fent leírt hibalehetőségek elriasztottak. Nekünk újra 10-12 évre kellene egy megbízható kocsi. Talán még egy japán tudja ezt, kevés hibával.
Egyébként egész készségesen indul meg szinte alapjárattól. Húzatva 4000-től már kezd jó hangja lenni, 5000 környéke már hondásnak nevezhető. Felette meg már vicsorog! A kasztni nem nagyon dől meg kanyarban, de a feszes rugózás átka, hogy rosszabb minőségű úton rezeg a fenék alatt a kocsi.
100-ra állított tempomattal képes 4,5-öt enni, de a vegyes vidéki használat 5,3-5,6 literre jön ki. Tisztán pályán 6,0 körül tudtam etetni vele, nem tötymörgős stílusban. Nekem a mért és a valós átlagfogyasztás eltérése 2-3 dl 100 km-re vetítve. Természetesen a valós a több.
A 4 tárcsafékkel teljesen elégedett vagyok, akár csak a gyári Michlein gumikkal.
Egy biztos, a start-stop gomb fog először lekopni, mert azt minden indulás után meg kell nyomni, ha nem akarom, hogy leálljon. Vidéki kisvárosban ennek nincs olyan nagy létjogosultsága. Közlekedési lámpa 2 van. Ellenben vannak olyan útkereszteződések, ahol bizony pár másodpercig nem lehet kikanyarodni és ott hajlamos leállni a motor. Viszont itt dinamikusan is kell elindulni és ez szerintem nem hasznos a motor-önindító-akkumulátor triónak.
Sajnos akadt már hiba is. Teljesen szórványosan nem indul el a normális módon, hanem tovább hajt az önindító. Ez lehet akár 4-5 másodperc is. Minden jelenség alkalmával elindul a motor, csak a hosszabb önindítózás zavar, mivel ezt tartósan az akku és az önindító is megszenvedi. Azt javasolták, hogy várjunk az indítózással pár másodpercet, amíg a rendszerellenőrzések lefutnak. Semmi eredmény nem volt. A szervízbe is visszavittük, ott volt 3 hétig, de náluk nem csinálta. Nem találtak hibát, nem is tipushiba, nem szerepel az adatbázisukban ilyen jellegű probléma. Hazahozva másnap nálunk újra kezdte. Azelőtt hetente 1-2 alkalommal volt a jelenség. Szervízlátogatás óta nem várunk semmit. Gyújtás, aztán indítás. Így az elmúlt 5 hónapban kb. 3 alkalommal produkálta a jelenséget.
Egy kis frissítés:
A vártnál többet kellett használnunk a járgányt, így októberre megvolt a 20000 km és az első szervíz. Kértem, hogy gyári olaj kerüljön bele, és azt is kaptam. 4 db literes Honda 0W-20 olajat hozott a kocsihoz a szervizes srác. Örültem, hogy nem hordóból szivattyúznak valamit, ami bármi lehet.
Az olajszűrő adott, hogy gyári, valamint kértem a légszűrő cseréjét is.
Én mindig szeretek az autó mellett lenni a szervíztérben, és ezt meg is engedik.
A felmerült hibákról és kellemetlenségekről:
Mert valami tényleg csak az...
-A visszatérő indítási nehézség leredukálódott kb. 2 havi 1-1 alkalomra.
-Az első éves szervízen jeleztem, hogy néha nyiszog a kuplungpedálnál valami. Felajánlották a pedál cseréjét, mert ez valami tipushiba jellegű jelenség. Garanciába cserélnék, de nem kértem, mert juttattam a fém a fémen súrlódó felületekhez kenőanyagot. Nem könnyű hozzáférni, de elcsendesedett.
Amivel vásárlás előtt nem voltam tisztában, hogy ez a motor már közvetlenül az égéstérbe fecskendezi az üzemanyagot. A Facebook-on van ilyen Jazz GK csoport amihez csatlakoztam, és ott a hozzászólásokban bizony okfejtették, hogy a szívószelepen lerakódás fog képződni. Főleg aki túlnyomó részt rövid városi utakra használja. 100-as üzemanyag használatát javasolják.
Ez úgy veszem észre a fogyasztásnak is jót tesz. De ez nem egzakt.
Folytatás következik!
Hibalista
- Még semmi!
Ide hordtam szervizbe
Honda Kudo Sopron
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Jazz | Következő autója? | Még bízok a Japánban |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |