A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2015)

Jazz 1.3 CVT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

a kettősség érzése

Szöveges ítélet

Egy BMW i3 után űltem,át ebbe az autóba. Nyilván a körtét nem lehet az almával összehasonlítani, így ezt most nem is teszem meg. Fentartási költség tekintetében viszontz nyilván drágább egy bármilyen fosszilis üzemanyaggal működő autó, mint egy elektromos. A váltás indoka végtelen egyszerű volt. Kellett a pénz az ingatlan megvásárlásához, így eladásra került az I3. Mindazonáltal kellett egy autót vásárolnom, amibe a 3 fős család kényelmesen elfér a csomagokkal együtt. Így esertt a választás a Honda Jazz-re. 36.000 km-el vásároltam meg, másnapra nem indult az autó. Teljesen lemerült az akkumulátora, azaz tönkre is ment. Tekintettel, hogy start-stop rendszerű akkumulátort nem lehetett vásárolni ebben az időszakban belátható időn belül, így egyetlen megoldás maradt, hogy hagyományos akkumulátort vásároljak. A start-stop rendszer nekem valamiáért nem működik, van, hogy kiírja, hogy gyenge az akkumulátor, van úgy, hogy a motor hőnmérsékletére hivatkozással nem kapcsolja ki, van pedig, hogy csak simán azt jelzi ki, hogy ez a funkció ki van kapcsolva. Ki tudja tehát, hogy mi az igazság? Ezért nem fogom márkaszervízbe bevinni. Ha már a márkaszervíznél tartunk... Nem is értem a Honda politikáját, ugyanis egy olajcsere, váltó olaj cserével kombinálva, természetesen szűrökkel együtt 2022. 12 hónapban 175.000 forintos ajánlatot kaptam!! Brutális! Szakszervízben ugyan ez 75.000 forint!!! Tehát 100.000 forint az eltérés! Ez pedig nem más mint az elektronikus bejegyzés, a papírmunka. Úgy döntöttem tehát, hogy számlát kérek csak a szakszervíztől, amivel majd eladáskor tudom igazolni a megfelelő szerviz intervallumokat. Az autó menetdinamikájáról akkor essék pár szó!

Nem egy erőgép ezt le kell szögezni! A CVT váltó használatát meg kellett tanulnom, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy meg kellett szoknom, mivel az eltérő a többi autó váltójától. Nem kicsit! Most már tisztában vagyok azza, hogy a gázpedált egy, most már kitapasztalt mélységig kell lenyomnom és ott azon a ponton tartanom, attól függően, hgy milyen dinamikával akarom gyorsítani az autót. A CVT autómatikája majd eldönti, hogy úgymond mennyit kapcsol vissza, így ezzel nekem nem kell foglalkoznom. természetesen anikor a kívánt sebességet elérem, akkor a fordulatszám visszaesik. A fogyasztása nem túl baráti, annak ellenére, hogy a gyártó, illetve a tesztekben olvasottak alapján, ez már szinte jobban és gazdaságosabban tudja üzemeletetni az autót, mint a vezető maga. Szlovéniába bátorkodtunk megpakolva, családostól kiutazni, lehet mondani, hogy a kiságytól és a ygerek rollerétől kezdve a nagy bőröndig és táskákig minden elfért az autó csomagtartójában. Itt 5.3 l/100 km fogyasztás jött ki 110 km/h-s autópálya tempónál. hazafele kicsit gyorsabban jöttünk, így 120-130 km/h közötti tempóval, ekkor felszökött a fogyasztás 5.8 l/100 km-re. Agglomerációból közlekedve, autópálya 70%, város (Budapest) 30% autópályán (összesen 72 km táv oda-vissza) 110-120 km/h tempoban már 6.8 l/100 km a fogyasztás. Igaz ez most télen, téli gumival szerelve. Nyári adatokkal nem tudok egyelőre szolgálani, mivel novemberben lett megvásárolva az autó.

lehetséges, hogy manuális váltóval ezek az adatok jobbak lennének, nem tudom, de amit olvastam valakinél, hogy 3.8 l/100 az átlagfogyasztás.... hát ezt nehezen tudom elképzelni.

Az autó gyorsításkor felbőg, furcsának tűnik, hogy hang alapján nem lapulunk az ülésbe, de érdekes módon hamar eléri az óra szerinti 120 km/h-s sebességet.

Autópályás közlekedésre alaklamas, autópályán 110-es tempónál kb 2200-at pörög a motor. A maximális teljesítményét 6.000-es fordulatszám körül adja le. Sport fokozatban csak azt lehet észrevenni, hogy magasabvb fokozaton pörög a motor, igyekezvén mindvégig a maximális teljesítmény leadása.

Ha a kívánt sebességet elértük, onnantól az autó halk, csupán a kinti szél, illetve a gumi hangja hallható az utastérben.

Abszolút családok számára élhető, jól pakolható autóról beszélhetünka Jazz tekintetében, de bőven alkalmas akár nagy tárgyak szállítására is. Nem okoz problémát egy nagy méretű hűtőszekrény elhozatala sem.

Furcsa, hogy az autó megjelenésekor egy nagyon jól felszerelt 2015-ös tesztautó ára 4.5 millió volt, most ugyan ez, igaz használtan már 6. millió forintnál stagnál.

Nem a Honda hibája, csupán a világ változott meg azóta.

Hibalista

- akkumulátor, a váltó világítása

Ide hordtam szervizbe

M+M Veresegyház

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 36000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? I3 Következő autója? CRV
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2015 (2016)

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)