A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2008)

Jazz 1.2 Trend plus 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Tűzgolyó

Szöveges ítélet

Napi munkábajárásra, hosszabb utakra, nyaralásra, 4-5 személy szállítására kerestem kívül kompakt, belül tágas, variálható, megbízható, gazdaságos, kényelmes, kezes, igényesen kidolgozott, benzinmotoros, láncvezérlésű, raktárról azonnal elvihető új autót. Az elődje dízelmotoros volt, amennyi pénzt 9 év alatt megspóroltam a benzineshez képest a kisebb fogyasztásnak és a gázolajárnak köszönve, annyit egyszerre elköltöttem az adagoló és egyéb (dízel-)motorikus alkatrészek javítására! Közel fél milliót buktam rajta, tehát Diesel – Nein, danke.
Volt időm és alkalmam személyesen kipróbálni az összes számításba jöhető kocsit, a Jazz-re eleinte nem is gondoltam, csak később került célkeresztbe, miután a konkurens modellek szép lassan kihullottak a “versenyből.Még amikor először beültem a volánja mőgé azonnal otthonosan éreztem magamat; 187 cm magas vagyok és helykínálat, kényelem szempontjából észre sem vettem hogy az előző autóm után egy kategóriával kisebb kocsiban vagyok. 8-10 órás autózás után sem érzem fáradtnak magamat (bár az állítható deréktámaszt megköszönném a Hondának…). A karosszéria dizájnja még mindig vonzó, meg is nézi a többi közlekedő. A piros, fehér, égkék és hibridzöld fényezéssel mutat legjobban, szerintem nem is lenne szabad forgalmazni más színekben, annyira nem illik hozzá a többi, érthetetlenül divatos szürke/ezüst/sötétkék/stb. árnyalat.
A vásárlás egyik feltétele tempomat beépítése volt, ami erejüket meghaladó feladat elé állította a márkakereskedőket: legtöbbjük alapban nem kívánt foglalkozni a dologgal mert “nincs a gyárilag rendelhető extrák listáján”, volt ahol próbáltak lebeszélni róla mert “káros lehet a gépkocsi villamosrendszerére” vagy mert “utólag beépített nem-gyári elemek esetében elvész a gyári garancia”. Egyedül a veszprémi márkakereskedő vette a fáradtságot hogy rákérdezzen az importőrnél ezekre az apróságokra, így került mégis a kocsimba utólag tempomat, a 3-éves gyári garancia maradt, ők pedig egy elégedett ügyféllel lettek gazdagabbak :). Mellesleg: a tempomat nagyon megérte a pénzét, a többéves fogyasztási átlag 3 decivel kevesebb a gyártó által publikált vegyes adattól!
A tempomat mellett még – hála a gazdag alapfelszereltségnek - a következő (utángyártott) kiegészítőkre költöttem: sárfogók és kerékőrök, légterelők az első ablakokra, gumiszőnyegek, védőtálca és csomagrögzítő háló a csomagtérbe, oldalvédő díszlécek, tetőcsomagtartó valamint okostelefontartó. Mivel az eredeti Dunlop SP 31 nyári gumiabroncsokkal meg voltam elégedve az első tél beállta előtt a kocsi kapott egy szett Dunlop SP Winter Response-t, melyeket használtan vásárolt, egy régebbi Civic-től származó eredeti Honda acélfelnikre szereltettem. A kitűnő gyári Dunlop nyári gumiabroncsokat 105753 lefutott km után cseréltem le, 5 év után kopott el a mintázatuk a kopásmutatóig, az oldalukon pedig már megjelentek az első hajszálrepedések. Kár hogy ezeket a – japán gyártású, hibridekhez kifejlesztett - abroncsokat nem forgalmazzák Európában, különben újra ezeket vásároltam volna meg. Érdekes, hogy Észak-Amerikában “4-évszakos” a besorolásuk (a Dunlop honlapja szerint), ezért nincsenek is rajtuk az Európában előírt megkülönböztető jelölések.
A helyükbe ContiEcoContact5 gumiabroncsokokat szereltettem a kocsira, melyek sajnos alulmaradnak az eredeti Dunlop-szettel történő összehasonlításban; egyedül csak a vezetési komfortjuk jobb, a stabilitás, kanyartulajdonságok, iránytartás – és nem utolsósorban az üzemanyagfogyasztás – mind a Dunlop mellet szólnak. A Jazzem nyári átlagfogyasztása (ugyanazon üzemeltetési feltételek mellett) 2,5 decivel növekedett 100 kilométeren, amit azóta másfél decivel sikerült csökkenteni úgy, hogy gyorsításkor legtöbbször kihagyom a 4. sebességfokozatot – amit a motor eddig zokszó nélkül tűrt.
A kocsi átvételekor a márkakereskedő ügyvezetője a következő szavakkal indított utamra: “Uram, ön most egy nagyon jó autó tulajdonosa lett.” Az eddig megtett 472ezer km egyértelműen igazolta ezt, az időközben Tűzgolyónak becézett Milano vörös fényezésű járgány azóta is folyamatosan teljesíti a vásárlás előtt megfogalmazott valamennyi követelményt, a vezető és utasai nagy örömére! A tervezőknek sikerült olyan járművet alkotniuk, amire a legtöbb tulajdonos nem mint gépre, hanem családtagra tekint, és amelyben minden egyes eltöltött perc vagy megtett kilométer a megelégedés mosolyát csalja az arcra :)…
A kocsi egyébként nagyon jól össze van rakva,, erről eddig három (szerencsés kimenetelű) esetben sikerült is meggyőződnöm. Először a 120 ezer km-es átvizsgálásra menet a decemberi hajnal sűrű ködében áthajtottam egy, az úttesten fekvő őztetemen; a szerviz nem talált semilyen meghibásodást vagy törést – csupán eltávolították a szőr, hús és vér maradványait a kocsi aljáról… A második eset 2015 őszén történt, amikor egy erdei parkolóban saját hibám miatt, a kátyúk között szlalomozva neki- & áthajtottam egy tuskón; a kocsi fennakadt rajta, de a bal első kerékkel sikerült lekormányozni róla. Az első lökhárító komoly gyűrődése ellenére az autó még 5500 km-t futott ilyen állapotban a (Casco által fedezett) javításig, csupán jobbra kanyarodáskor kellett vigyázni hogy a gumiabroncs ne súrolja a lökhárítót. Javítás után a szerviz leellenőrizte a futómű paramétereit, és nagyot nézett hogy az ütés nem hagyott látható és mérhető nyomokat… Idén májusban, egy vízözönszerű esőzés alatt volt “szerencsém” kipróbálni a jazzelésnek ezt az extrém formáját is. Az elárasztott utcák miatt csak egyes kompakt kocsik (á la Jazz) voltak képesek közlekedni a járdákon ill. kerékpárutakon. Az igazi megpróbáltatást egy 300 m hosszú összefüggő, ismeretlen mélységű víztükrön való áthaladás jelentette. A Jazz erőlködve tolta maga előtt a felcsapó víztömeget – de nem állt le! A torlódó víz ereje kitépte a helyéből az első rendszámtáblát (mely a víz elvonulása után szerencsére meglett). Az utastérbe egy csepp víz sem hatolt be, másnap reggel pedig elsőre beindult és mindene működött. Valamit nagyon tudnak ezek a japánok …
Ha már a víznél és időjárásnál vagyunk megemlítem, hogy a kocsin még nincsenek rozsdásodás nyomai, dacára a szabad ég alatt való parkolásnak és a folyamatos téli-nyári üzemnek.
…Nem szeretném elismételni a Népítéletben már elhangzott dicshimnuszokat, csak annyit jegyeznék meg, hogy egytől-egyig valamennyi igaz! Van azért néhány dolog ami zavar a mindennapi használat során, jó néven venném ha ezeket a Honda a modell továbbfejlesztésekor kijavítaná:
- a rádió digitális kijelzője a világítás bekapcsolásakor, napos időben szinte olvashatatlanná halványul;
- néha jól jönne ha a kijelző mutatná a dátumot ill. a hét napját is (megszokás az előző autómból :));
- napos időben hiányzik egy 5 centis zöld napárnyékoló csík a szélvédő felső tetejéről;
- városi közlekedésben elkelne a Start-Stop rendszer (úgy látom hogy az utódnál ez már széria);
- a szélvédő óriási mérete miatt - sem eredeti sem utángyártott tartozékként - nem kapható hozzá téli fedőfólia :(, még a “furgon” méret is kicsi!
- szintén a szélvédő mérete és kialakítása miatt nehéz okostelefontartót találni hozzá (nekem bevált egy lengyel gyártmányú univerzális tartó 17 cm-es rúddal, melyet a vezetőoldali háromszög alakú oldalablakra cuppantottam; az ennél hosszabb rudakon túlságosan leng a mobil!);
- a kocsi fényezése elég “harmatos”, hajlamosabb a sérülésekre mint az európai vetélytársaké :(;
- az ajtókilincsek nagyon “kisautósak”; miért nem lehet beépíteni a City masszív, klasszikus kilincseit? (az "utódnál" ezt is kijavította a Honda)
- az autón jobban mutatna és kevésbé “sérülékeny” is lenne olyan tetőantenna, amely a legújabb Accord-okon és Civic-eken található (ez sem téma már az újabb Jazzeknél);
- a két szélső hátsó ülés biztonsági övének csatjai rossz úton leesnek az üléslaphoz és néha kopognak a kerékdob belső borításán – ez két apró műanyag gomb felvarrásával orvosolható lenne;
- a hátső középső utas biztonsági övének csatja állandóan kiesik a mennyezeten lévő tartójából :(:(;
- a motorosan működtetett első ablakoknak nincs “gyerekvédelme”, így azok durván beszorítják az ember kezét, ha véletlenül az útjukba kerül;
- az üzemanyagszintmérő szemtelenül (a 120 ezer km-nél előírt benzinszűrőcsere után még jobban!!) pontatlan, szerencsére “jóindulatúan” csal, így tankoláskor éri kellemes meglepetés a stresszelt, a szintjelző szerint már jóideje “üres” tartállyal autózó vezetőt;
- 177 ezer km után észleltem kopást a kormánykerék egyes részein, amit az Aldi-ban vásárolt kormányvédővel “orvosoltam” (322720 km).
- többször előfordult, hogy a központi zár - minden előzmény nélkül – magától bezárta a kocsit; ezzel akkor lehet probléma ha a kulcs bent maradt a kocsiban, a vezető kint van, a pótkulcs viszont otthon ; ilyenkor – ha az otthontól távol vagyunk, csak az Assistance szolgáltatásra számíthatunk, ezért soha ne hagyjuk a kulcsot a nyitott kocsiban sem…
- az utóbbi években jelentősen romlott a rádióadások vétele, a Jazz rádiója M.o. nyugati határsávjában sokszor (elégtelen erősségű jelre “hivatkozva”) átvált a legközelebbi frekvenciára; érdekes, hogy ezt külföldön nem figyeltem meg.
Apropó, üzemanyagfogyasztás: saját méréseim alapján (a fedélzeti számítógép majdnem 1 literrel kevesebbet számol! tizenkét év átlaga 4,95 l/100 km :(, ebből eddig a min. 4,1 l/100 km (osztrák Landstrasse, nyáron, 90 km/óra), max. 6,1 l/100 km (télen, osztrák autópálya) volt; téli gumiabroncsokkal ~2 decivel nagyobb a fogyasztás mint nyáriakkal; az éves átlagfogyasztás az 1. évben 5,1 l/100km volt, míg 2021-ben 5,05. A műszerfalon lévő, sebességváltást javasoló zöld nyilak segítik az üzemanyagtakarékos vezetést.
Nem bántam meg hogy az alapmotoros változat mellett tettem le a voksomat, szerintem a kocsi a nagyobb motorral nem nyújt annyival többet, mint amennyi a felára. Az alapmotor tökéletesen ellátja az igásló napi feladatait, elegendő ereje van a horvátországi nyaralásokra, a bajor és osztrák Alpok megmászására valamint egy egész Ikea konyha hazafuvarozásához is. Alapjáraton olyan halk és rezgésmentes, hogy többször is ráindítóztam lámpáknál várakozva… Többször előfordult már, hogy az előttem kerékpározó fiam mögött haladtam - alapjáraton, rángatás nélkül – annyira rugalmas. Jobb vétel szerintem csak az Európában akkor nem forgalmazott 1,5 literes 115 lóerős erőforrás lett volna.
A motor télen is gyorsan eléri az üzemi hőmérsékletet, ezáltal a fűtés is hamar használható. Hasonlót mondhatok a klímáról, mely azonnal és hatékonyan hűt – ez főleg jó a szélvédő páramentesítésénél .
Kiemelném a pompás futóművet is, mely lehetővé teszi a szinte gokartos kanyarvételt (meg is kopott az abroncsok pereme ); a jó fogású, sportos kormánykerékkel írígylésre méltó kanyarodási sebességek érhetőek el, kellően biztonságos stabilitással párosítva.
Az autóban elejétől kezdve 5W30 fokozatú japán motorolajat használok (Totalcar olajdoki tanácsára), legutóbb 9440 Ft volt a 4 literes kiszerelés ára.
A megtett km összköltsége a 2020. naptári évben 23,04 Ft volt, ennek 75%-át a benzinár tette ki.

Hibalista

- - 62000 km: “kiégett” a hátsó ablakfűtés kapcsolójában lévő jelzőizzó; garanciában nem voltak hajlandóak megjavítani :( (a filléres alkatrész cseréjéhez állítólag szét kellett volna szerelni fél műszerfalat!?), 94100 km óta ismét problémamentesen üzemel :) - - 75590 km: jobb hátsó keréktőcsavar csere, figyelmetlen gumis sértette meg a menetet a nyári-téligumicserénél , márkaszervizben anyag+munkadíj 9084 Ft volt - - 80065 km: mindkét, a hátsó rendszámtáblát megvilágító izzó cseréje - - 82307 km: jobb tompított fény izzócseréje, a pótizzó készletben lévő H4 100/80W-os (!) darab került bele; - - 87527,122502, 155805 ill. 190980 km: hátsó ablaktörlőgumi cseréje (anyag 322 Ft); 230850 km-nél új hátsó ablaktörlőlapát (Bosch, 2594 Ft); - - 88157 km: jobb tompított fény izzócseréje (nem sokáig bírta a 100/80W-os…) - - 90459 km: jobb első helyzetjelző izzó(k) cseréje (kétszer, mert az első alkalommal az izzó a csere után beleesett a lámpabúrába, ahonnan később a márkaszerviz “halászta” ki :)) - - 92591 km: jobb hátsó rendszámtáblát megvilágító izzó cseréje - - 94137 km: a szélvédő középen a tető alatt 20 cm hosszan megrepedt, csere Casco terhére a szombathelyi Pilkington szervizben (értékelésük: 10) - - 100293 km: jobb első ajtó javítása, fényezése (20000 Ft), miután egy kismama beletolatott a parkolóban; (javította: Autó Egyed Bt. Vasalja, Értékelése: 10) - - 100510 km: a vezetőoldali szélvédőmosó fúvóka beállítása (túl alacsonyra permetezett) - - 100293 km: jobb első ajtó javítása, fényezése (20000 Ft), miután egy kismama beletolatott a parkolóban (Autó Egyed Bt. Vasalja,értékelése: 10) - - 116991 km: bal tompított fény izzócseréje - - 120157 km: ékszíj, benzinszűrő, első fékbetétek és mindkét ablaktörlő cseréje - - 141669 km: az álló kocsiba elölről beletolattak, eltörött a bal ködfényszóró,sérült a mellső kötény fényezése (a mechanikus sérülést kivédte az alkatrész rugalmas anyaga!); a biztosító Renault-szervizben javíttatta meg a kocsit potom 194 ezer Forintért (amiből csak a ködfényszóró került 100 ezer Ft-ba…), cserébe a szerviz valóban gyors és pazar munkát végzett. - - 181977 km: hátsó fékbetétek cseréje - - 182508 km: jobb tompított fény izzócseréje - - 185808 km: 4 db új ContiEcoContact5 nyári gumiabroncs felszerelése - - 186719 km: futóműellenőrzés, nem volt szükség utánállításra 5 év autózás után a magyar utakon. - - 192000 km: egyszerűen szétporladt az AUX-aljzat PVC-fedele  - - 204415 km-nél először fordult elő hogy nem Honda ablaktörlőlapátot szereltem fel; a vezetőoldali Bosch Twin 650U Ausztriában hasonló árban volt mint itthon akciósan a Honda, viszont a Honda-termék masszívabb és jobb a lapát rögzítése a karhoz. - - 232 ezer km-nél Osram Silverstar 2.0 fényszóróizzókat szereltem be, melyek szinte napra pontosan – 22 ezer megtett km után égtek ki; a kétszer drágább izzók fele annyi ideig tartottak mint a sztenderd termékek, úgy, hogy fényerőben alig volt észlelhető javulás ; - - 260000 km: összes szűrő cseréje, 4 db új NGK gyújtógyertya (szemrevételezés alapján a régiek még nem voltak csereérettek…), friss MTF-3 a sebességváltóba, új hosszbordás szíj; - - 263406 km: a középső kipufogódobba menet közben beleállt egy teherautó-pajszer, javítás hegesztéssel; - - 264787 km: a légkondicionáló rendszer feltöltése; - - 278938 km: 4 db új Dunlop SP WinterResponse2 téli gumiabroncs; az előző szett futásteljesítménye 114457 km volt, úgy hogy a megmaradt profilmélységgel kihúzott volna még egy nyarat; - - 283271 km: egy éjjel égve felejtett olvasólámpa lemerítette a 7,5 éves Yuasa akkut; a küszöbön álló hosszabb külföldi út miatt új Bosch-ra cseréltem le; a Yuasa rövidebb ideig és erőteljesebben indítózott, megbántam hogy nem azt vettem ; - - 284208 km: LED-es izzók a térképolvasó lámpákba, a hátsó tető- & csomagtérvilágításba (nehogy lemerüljön az aksi ha valamelyiket elfelejteném lekapcsolni éjszakára); - - 307259 & 321915 km: jobb tompított fény izzócsere, ugyanaz a bal oldalon 308185, 320206 & 330708 km-nél; - - 307498 km: BE légzsákpatron-csere (Takata-visszahívás); - - 310270 km: 8 év után tönkrement a szinte folyamatosan használatban lévő CD-lejátszó. A bonyolult és drága javítás/csere miatt 8GB-os külső mp4-es lejátszóval váltottam ki, melyet az AUX-bemeneten keresztül használok (miáltal jelentős tárolóhely szabadult fel a kocsiban a CD-k “eltűnésének” köszönve). - - 329386 km: 8,5 év után a bemattult fényszórók polírozása (10e Ft); - - 332068 km: 8,5 év után elemcsere az egyik kulcsban; bár az eredeti Panasonic-gomb névleges feszültsége még kielégítő 3,01V volt, a zárak működésén már érezni lehetett a nehézkesebb üzemet; (megjegyzendő, hogy mindig 2 gombnyomással zárom a kocsit – az esetleges lopási kísérletek megelőzése céljából). - - 340586 km: hátsó féktárcsák & fékbetétek cseréje; - - 340988 km: JE légzsákpatron-csere (Takata-visszahívás), - - 349307 km: elemcsere a másik kulcsban; - - 352245 km: hátsó ablaktörlő kar csere (2325 Ft. ebay-ről); - - 359723 km/18. szervíz: 4 db új NGK gyújtógyertya; - - 362654 km: BE gumiszőnyeg foltozása (Tip-Top készlettel); - - 364665 km: ablakmosó tartály M8x15mm csavarjának pótlása; - - 378135 km: klíma feltöltése hűtőközeggel; - - 380039 km/19. szerviz: új benzinszűrő, 5 liter fagyálló hűtőfolyadék, váltóolaj csere, hosszbordás szíj csere; - - 385108 km: mellső féktárcsák & fékbetétek cseréje, - - 385274 km: a katalizátort védő alsó kipufogó burkolat cseréje, - - 385376 km: szélvédőjavítás (Tesco-parkoló, Casco költségére), - - 385919 km: alapos alvázvédelem felvitele (először a kocsi átvétele óta), - - 385933/391615 km: bal ill. jobb helyzetjelző izzók cseréje, - - 412882 km: légterelő rögzítése a motorháztető belső oldalán M8x20mm-es csavarkötéssel, - - 429705 km: JE fényszóróizzó cseréje, - - 433451 km: mindkét elülső ablaktörlőgumi cseréje, - - 442293 km: szélvédő sérülésének javítása, - - 445967 km: légkondicionáló berendezés feltöltése, - - 446334 km: mellső lengőkarok, kormányösszekötő gömbfejek, hátsó féktárcsák és fékbetétek műszaki vizsga előtti cseréje, - - 455777 km: bal hátsó rendszámtáblavilágítás búra cseréje (elfáradt műanyag repedése miatt), - - 460407 km/23.szerviz: 4db új gyújtógyertya (Denso), 2 helyzetjelő izzó cseréje, - - 462198 km: az elkopott 2. nyári gumiabroncskészlet “nyugdíjazása” 159000 km és 7 év után.

Ide hordtam szervizbe

Good Motors/Gerico Szerviz SzombathelyAz első két kötelező szervizt végezték el; a 40 ezer km-es átvizsgálásnál 3,6 helyett 4 liter motorolajat töltöttek bele, a szervizelés alatt kicserélték a tetőantennát egy esztétikailag sérültre! :((

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Zala Volán ZalaegerszegEleinte nekik is (2x) sikerült beletölteni a 4 liter motorolajat - a figyelmeztetésem ellenére!, később már hallgattak az ügyfél szavára és nem fordult elő ilyesmi; egyébként OK a csapat.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (10) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 472000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Zafira 2.0 DT Következő autója? Jazz v. Accord Hybrid
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2008 (2008 - 2014)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)