A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2008)

Jazz 1.4 Elegance 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ni Hao - avagy a kínait bírod?

Szöveges ítélet

Van pár ítélet erről az autóról, én sem fogom lerontani, de az ömlengés helyett leírom mire számíts igazából.

Elöljáróban a kiválasztás szempontjai:
- asszonynak bejöjjön (szín, forma, ülés magasság, a gombok...)
- praktikusság
- japán
- benzines (szívó)
- népítélet szerint jó

A fentiek egyike nem stimmelt, mivel a Jazz-ünk nem japán, hanem KÍNAI!- a kutya mindenit :)
Ez egy érdekes dolog mert volt már német-német (Passat) autóm, meg japán-japán (Mazda6, Corolla és Yaris) autóm, illetve japán-francia (Yaris) és japán-angol (CR-V) is. A japán-japán volt eddig a nyerő. Az előzőek közül a CR-V megmutatta milyen az amikor az angol beszállítók és melósok japán technikát "raknak" össze - de az egy másik értékelés lesz és nem túl pozitív.
Ercsiben megalkudtunk a kereskedő hölggyel, majd nem túl sokára át is vettük az autót. Ercsi értékesítés és szerviz max. pont.

Az autóról:
Motor és váltó
Az 1.4-es motorral választottuk, mert érdemben nem fogyaszt többet, mint az 1.2-es, de sokkal rugalmasabb. Pörgetni kell, de jellemzően 5,5-6liter/100km fogyasztással el lehet lenni. Talán a rekord 4,8 volt.
A váltó előre menti fokozatai pontosak, a hátramenethez időnkét újra kell kupplungolni. A szakszerviz szerint ez abból fakad, hogy a hátramenet nem szinkronizált, viszont nálam eddig csak a Jazz és a CR-V csinálta ezt. Gondolom
a Mazdában meg a VW-ben sem volt szinkronizált a hátramenet. A váltókar üresben és sebességben is kissé lötyög.
És eszméletlen hiányzik a 6. fokozat (vagy a nagyobb zajcsillapítás).

Elektronika
Elektromos mind a 4 ablak, de csak a vezető kapott automatát. Miért? Gyújtás levétele után nincs ablakhúzogatás, se távszabályzóval, se kulccsal, szóval a véletlen (kissé) nyitott ablakot nem lehet kívülről felhúzni. Akinek van gyereke érti miért baj ez.
A klíma automata, hűt is DE a keze mindenit aki olyanra tervezte, hogy 4 év alatt sem tudtuk megszokni! Falra másztam attól, hogy ha OFF gombbal kikapcsoltam a keringetést, majd valamiért mégis kellett volna a ventilátor, rögtön bekapcsolt a klíma, függetlenül attól, hogy előtte be volt kapcsolva, vagy nem. A bekapcsolt klímát a kocsi a hűtőventilátor erős zúgásával jelzi. Külön gomb van a a belső keringetés bekapcsolására és egy másik a kikapcsolásra. Valahogy az egész keringető rendszer szabályzás átgondolatlan.
Az akkumulátor nevetségesen kicsi. Egy alapos kocsi mosás/takarítás alatt a rádió képes lemeríteni.
Komfort index van az jó is.
Tempomat -nekem- hiányzik.
Szintén jó, hogy működő első ablaktörlőnél, hátramenetbe kapcsoláskor letörli a hátsó ablakot - ha nem sikerült elsőre hátramenetbe rakni akkor többször is :).
A CD-s rádió hangja átlagos, viszont a rádiójel érzékenysége gyenge. Nagyon gyenge.
Majd el felejtettem a bent hagyott gyújtáskulcsért csipog. Most hogy jobban meggondolom, mindenért csipog, olyan mint egy agresszív mikrohullámú sütő.

Futómű:
Két felnőttel átlagos, semmi extra, teszi a dolgát. Viszont két felnőtt + 2 gyerek és csomagok már kimozdítják a semmilyenségből. Kanyarban hajlamos belengeni, az úthibákért minket utasokat büntet. Azért nem kell megijedni, nem balesetveszélyes, de Magyarország-Montenegró hossznyi útvonalon már zavaró.

Kiemelném: Aki Jazz ítéletet olvas annak nagyon nem kell bemutatnom a hátsó ülésrendszert, ez nálam autóipai Nobel díjat érdemelne, sőt kötelezővé tenném!

Komfort:
Ez egy szubjektív kategória, de átlagos méretűek lévén az asszonnyal mindketten éreztük a derekunkat hosszabb út után. A lábterek hossza tökéletes elöl és hátul is.

Egyebek:
Na ami nagyon gáz az a hátsó kalaptartó. Ezt egy madzag rögzíti a hátsó ajtón lévő fém fülhöz, ahonnét -időnként- enyhe bőrkárosodás árán lehetett csak leakasztani. A másik kalaptartós negatívum, hogy a kalaptartó pereme éles és rossz szögben áll felnyitott állapotában, több alkalommal lefejelve/homlokolva horzsolásokat szenvedtünk.
Festése egyenletes és szép, viszont meggyőződésem hogy versengtek az üzemben a melósok, hogy ki tud vékonyabban festeni. A rétegmérő is kételkedik, hogy ez vastagság? Ez annyiból baj, hogy az olvasott tesztek szerint a Jazz hajlamos a rozsdásodásra - én nem tapasztaltam a 4 év alatt - és a legkisebb kőfelverődés, vagy parkolóban barom módon rányitás is rögtön a lemezig hatol.
Az első biztonsági övek alsó rögzítése a B oszlopon és a padlón van kombinálva, úgy, hogy a hátul fészkelődő gyerek lába épp elérje. Te ebből annyit érzel, hogy megfeszül az öv elenged, aztán megint megfeszül. Javítása egy közepes hangerejű "Tedd odébb a lábad!" felszólítással lehetséges.
A fékek elég hirtelen fognak, szokni kell. Az első fékbetétek 40.000km-t bírtak. Amennyiben behúzott kézifékkel parkolsz (mert hogyan másképp) és nem használod az autót egy két napig, az első métereken hangos súrlódó hanggal büntet, ami nem gáz, de a szomszéd már kérdőn (értsd: kárörvendve) néz.

Végül is milyen autó ez a Jazz? - Egy nagyon klassz és élhető/fenntartható autó! Őszintén ajánlom! A fentiekből is kiderült, hogy soha semmi baja nem volt, még egy izzó sem éget ki rajta. Apró bosszantó dolgok vannak, némi autóipari spórolással kiegészítve, de ezek nem válóokok. Kínai, de nem az "occó, nagyon occó" kategória.

Utolsó megjegyzés: az autó értékvesztése meglepő. Újkori árához képest 4 év után amikor eladtam csupán 25%-ot veszített értékéből! Na ezt kevés autó tudja.

Szomorú hírt olvastam: az újabb 2015-ös JAZZ széria már angol gyártású lesz :(((((((((((

Pár szót a szervizről:
Ercsiben a szerviz vezető megmutatja a szűrőket, megkérdezi szeretnéd-e megnézni az autót a szerviz alatt, lemossák-e... Az árak korrektek és az internetes oldalukon választott csomagban még olcsóbb. Olajat lehet vinni.

Remélem segítettem!

Hibalista

- semmi, még egy izzó sem égett ki -

Ide hordtam szervizbe

Autocentrum Szabó - Honda Ercsi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Érzelem: Mazda CX9, Értelem: nagy családi egyterű
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2008 (2008 - 2014)

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)