A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2008)

Jazz 1.4 Comfort i-Shift 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Kell ennél több?

Szöveges ítélet

Ez az első autónk. Ezelőtt mindig vonatozottunk vagy autót béreltünk ha valahova messzebb helyre akartunk elmenni. Tehát autót tartani nem akartunk, de mégis kellet venni egyet mert egy új állásnak köszönhetően 110 kilométerrel megnőtt az úttáv a munka helyre. A követelmények következőek voltak: Kis autó legyen kis fogyasztással. Ilyenkor mindig Suzuki az egyértelmű válasz. Igen ám, de volt egy komplikáció. A barátnőm ázásiból valósí és (akkor még csak) automata autókat tudott csak vezetni. Így a Suzuki kiesett a választásból, mert nincs egy kompakt autójukban sem automata váltó. Ezáltal a lista nagyon lerövidült három autóra. VW Polo, Toyota Yaris és Honda Jazz. Polot nem választottuk, mert ahogy az a műanyag „T” kar kiállt a váltóból...nem volt túl bizalom gerjesztő. A Yaris pedig egyszerűen kicsi a Honda Jazz-hez képest.

Ahogy szokták mondani, minden használt kocsi törve volt már egyszer. Ez a Jazz is az volt, pedig csak 10,000 kilométert ment vele az előző ’felhasználó’. A márka kereskedő elmesélte hogy miután előző tulajdonos összetörte, beszámították és vett helyette egy Civic-et. Azt mondták hogy az eleje sérült meg, de nem lehet látni semmilyen sérülési nyomot. A próba úton is stabilan ment, mikor elengedtem a kormányt nem akart elmenni jobbra vagy balra. Így hát megvettük és azóta is minden gyáriasan működik.

Két év alatt 48.000 kilométert tett meg az autó teljesen probléma mentesen. Maga az autó is tetszik. Bár az elején nem tetszett, mert akkora felület van a szélvédő alatt, hogy azon ebédet is meglehetne teríteni, de szerencsére nem tükröződik a műanyag az üvegre. Az automata klíma nagyszerűen működik. Ha túl forró a benti levegő akkor először belső keringetésre kapcsolja magát automatikusan. Gondolom így energiát spórol, amíg a levegő kellőképp lehűl. Beltér is elegánsan modern és nem póker arcúan unalmas a belseje mint egy Poloé. Viszont, minden nagyon kopogós és könnyen karcolódó műanyagból van, főleg a műszerfalnál és az ajtónál. Egyszer a navi a tartójával együtt elengedett a szélvédőről és 25 centimétert esett a műszerfalig. Még látszik a becsapódás helye.
Ahogy mindenki írta, a csomagtartó hatalmas ehhez a kategóriához képest. Egy 210 centi hosszú Ikeás könyvespolc doboz befért hosszában. Igaz, csak úgy, hogy teljesen az automata váltó mellé csúsztatva. Manuális váltónál már útban lehet a karton doboz. Ha már szóba került, egy pár szó az automata váltóról. A váltó elég nagyokat húzott egyesből kettesbe. Rendesen bólintani lehetett benne, mikor kis gyorsulásból felváltott kettesbe. Tavaly áprilisban visszahívták (legalábbis Németországban) az összes i-Shift-es automata váltó Hondákat amik 2008-tól gyártottak (Jazz-t és Civic-et egyaránt) egy kötelező szoftverfrissítésre. Ez azt kívánt javítani, mikor R-ben van a váltó és vissza kapcsolsz N-be, akkor az automatika nem mindig vált. Szerencsére ez a frissítés a váltásokat is érezhetően kisimította és már nem rángat az autó. Nagyobb, egyenletes gyorsulásoknál szépen engedi pörgetni a motort és négyezernél fölött vált. A hirtelen gáz fröccsökkel nem tud mit kezdeni. Vár, vár egyszer csak két fokozatot vissza dob és hatalmas üvöltéssel elkezd gyorsulni. Azóta csakis az egyenletes gyorsítást alkalmazok, vagy a füles váltót ha hosszabb emelkedőre tévednék. Azoknál a szituációknál sem tudja a helyes megoldást. Egyszer az „egyenletes gyorsítást” alkalmazva, még padlógázás 6.-ban sem akart vissza váltani egy 10%-os autópálya emelkedőnél. Ami még hátrány az automata váltós Jazzek-él az az, hogy az ülések alatti benzintank csak 30 literes és nem 35. Úgyhogy figyelni kell az üzemanyag mutatót.
A Jazzt 90 százalékban az autópályán használom. 120-nál 6-6.5 literrel beéri, még így is hogy automata. A 160-at is simán viszi a német autópályán, nem inog, stabilan fut. Bár ekkor az 1.4-es motor 4200-4500-on pörög és nagyon üvölt, ezért tartósan ebben a tartományban vezetni nem élmény. A rugózása is jó, nem túl kemény. Habár hátul nem valami szofisztikált lengés csillapítót raktak bele (egyszer megláthattam mikor a gumikat cserélték) és emiatt, meg persze meg azért mert a többlet súly az autó elejében van, picit pattog. Nem vészesen, de nagyobb bukanoknál érezni, hogy a hátulja könnyű.

A barátnőm nem rég fontolgatta, hogy cseréljük le az autót egy dízel Volvo S60-ra, mert hogy az milyen kényelmes és jól gyorsuló autó (egyszer megkapta az autókölcsönzőből), de lebeszéltem róla, mert a Honda Jazz mindenre jó autó. Mindent tud amit kell, elegánsan kényelmesen.

Hibalista

- Egyszer a sárga motor ellenőrző lámpa kigyulladt, nem sokkal a szoftver frissítés után. Ezért arra gyanakodtam. A márkaszerviznél, nem találtak semmit és kiiktatták a hibát. 50 kilométer után persze újra kiégett a lámpa, így újra vissza. Harmadik vissza jövetelnél kiderült, hogy valami biztosíték kilazult. Ingyen megcsinálták és azóta sem gyulladt ki a motor ellenőrző lámpa. - - 200K Update - - Egyszer nagyon elkezdte enni az első fényszóró izzókat. Alig telt el egy hónap, hogy ne égett volna ki egy. Egyszer a jobb oldali, utána a bal, azután megint a jobb. Akkor már 5 éves volt az autó. Akku csere után ezek a kiégési problémák megszűntek. - - 180 ezer kilométer körül éreztem hogy az automata váltó nem mechanikusan "kattan" sebességből üresbe téve mint mindig, hanem mintha a kar zselében lenne. Szerencsére ezzel egy időben elkellet vinni a következő intervallumos szervizhez. Akkor kicserélték az olajat a váltóban, gyertyákat, fék betétet, stb. A nagy generál szerviz után a váltó kar ugyanúgy jár mint új korában. - - Összességében az autó 200 ezer kilométer után is még újszerű. Nem lettek kiülve az ülések, minden izzó a beltérben működik, beleértve a rádió gombokat is.

Ide hordtam szervizbe

Honda Dresen. Barátságosak, gyorsak, készségesek. Igazán az autót még nem kellett javíttatni.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Nem volt Következő autója? 2014-es Jazz használtan
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2008 (2008 - 2014)

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)