i-Shift forever!
Szöveges ítélet
Update 2011 január 1:
A Jazz és az i-Shift-je változatlanul jól teljesít. Nagyon örülök, hogy nem hallgattam a tapasztalat nélküli kritikusokra, akik a váltó rángatásáról értekeztek.
Átlagfogyasztásom azóta is 6,5 l/100 km, ezért kisebb fenntartásaim vannak a 4,5-5,5 literes beszámolókról. Igaz, hogy én igyekszem kihasználni a KRESZ által megengedett sebességhatárok maximumát, sőt...
Azóta sincs hiányérzetem a régi nagy autóimra (Corolla, Mondeo, stb.), nagyon kényelmes és minden elfér benne. Kritikai megjegyzésem is van: nincs világítás a kesztyűtartókban, ami azért hiányzik és érthetetlen egy ilyen drága autóban. Remélem, hogy a Honda mérnökei is olvasnak Népítéletet.
2010. január
A feleségem a Suzukijától én pedig a Toyota Corollámtól váltunk meg a nyugdíjba vonulásunk alkalmából. Úgy döntöttünk, hogy ettől kezdve egy autónk lesz, és mellette tömeg közlekedünk is (gazdasági válság, környezetvédelem, kalandvágy, stb.).
A döntés előkészítés és maga a döntéshozatal kb. egy évig tartott. Persze közben más dolgunk is volt :)) Szóval különböző márkák, méretek és kapacitások között válogattunk, vitatkoztunk és próbálkoztunk.
Sokáig nem is vettük észre a Honda Jazz-t. Aztán az egyik ismerősöm a régit újra cserélte és ekkor akadt meg rajta a szemem. Majd bele ültem, próba-vezettem és már ki sem akartam szállni belőle. A feleségem volt a legboldogabb, mert Ő félt a nagyobb típusoktól. Mivel a "kisautó" belülről nézve és érezve hatalmas, nekem sem volt hiányérzetem.
Ezek után úgy döntöttünk, hogy ha már Jazz, akkor legyen 1,4 Executive és i-Shift. Jó döntés volt! Az autó minden szempontból jól teljesít és megerősíti azokat a pozitív véleményeket, amiket a szaksajtóban és a különböző fórumokon (pl. Népitélet) olvasni lehet róla. Ha minden jó tulajdonságát le akarnám írni, akkor nagyon sok ismétlésbe kellene bocsátkoznom, de ezzel nem szeretném untatni az olvasókat.
Inkább az i-Shift tapasztalatait részletezném, mert erről nem sokat írnak a szerzők. Mivel 2 millió kilométer felett teljesítettem eddigi életemben, higgyék el nekem, hogy van némi tapasztalatom e tárgyban is. Túl azon, hogy ez egy japán és ezen belül is Honda gyártmány, ami önmagában hordozza a magas műszaki színvonal ígéretét, ebben a típusban ez újra meg is valósult.
Sok múlik a gépkocsit értékesítő szalon-szerviz felkészültségén is. Sok olyan autóban ültem, ahol a motorizált vagy hasonló megoldásokkal operáló félautomata váltók rosszul voltak beállítva és ezzel érdemtelenül sok negatív élményt nyújtottak a használónak. A mi autónkat kitűnően készítette fel a kereskedőnk. Az i-Shift úgy működik, mint a legjobb fokozat nélküli automaták! Rajtam kívül az utastérben senki nem érzékeli a váltásokat, de amikor a feleségem mellett-mögött utasként vagyok jelen, akkor én sem, pedig "nagyon szeretném". Külön élvezzük a tempomattal kombinált működését, amikor az emelkedőkön és a lejtőkön is le-fel kapcsolgat, szükség esetén több fokozatot is. Erről a műszerfalon látható visszajelzőn értesülünk, míg a Jazz biztosítja a zökkenőmentes, lendületes haladást és a sofőrnek semmibe nem kell beleavatkoznia. Ha nem így működik, akkor szerelőt kell cserélni.
A sportos vezetési igényeket is ki lehet elégíteni vele, mivel a botsebváltóval és a kormányon található váltófülekkel is lehet "kézi üzemmódban" használni az autót. Eleinte kipróbáltuk és használtuk, de mára már teljesen leszoktunk róla. Az i-Shift nyújtotta kényelmet és komfortot könnyű volt megszokni. Városi forgalomban az i-Shift verhetetlen és ha már természetesen használja az ember, akkor ugyanúgy indul és gyorsul a lámpánál, mint a "nagyok". Saját tapasztalataim alapján mindenkit rá merek beszélni erre a típusra, aki hajlandó az árkülönbözetet megfizetni.
Eleinte engem is zavart az új kalaptartó megoldása, de olyan ritkán kell lebontani, hogy mára már nem is érdekel. Ennél nagyobb bajunk sohasem legyen!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Flick Kft.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Honda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
