A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2008)

Jazz 1,4 Executive i-Shift 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

i-Shift forever!

Szöveges ítélet

Update 2011 január 1:
A Jazz és az i-Shift-je változatlanul jól teljesít. Nagyon örülök, hogy nem hallgattam a tapasztalat nélküli kritikusokra, akik a váltó rángatásáról értekeztek.
Átlagfogyasztásom azóta is 6,5 l/100 km, ezért kisebb fenntartásaim vannak a 4,5-5,5 literes beszámolókról. Igaz, hogy én igyekszem kihasználni a KRESZ által megengedett sebességhatárok maximumát, sőt...
Azóta sincs hiányérzetem a régi nagy autóimra (Corolla, Mondeo, stb.), nagyon kényelmes és minden elfér benne. Kritikai megjegyzésem is van: nincs világítás a kesztyűtartókban, ami azért hiányzik és érthetetlen egy ilyen drága autóban. Remélem, hogy a Honda mérnökei is olvasnak Népítéletet.

2010. január
A feleségem a Suzukijától én pedig a Toyota Corollámtól váltunk meg a nyugdíjba vonulásunk alkalmából. Úgy döntöttünk, hogy ettől kezdve egy autónk lesz, és mellette tömeg közlekedünk is (gazdasági válság, környezetvédelem, kalandvágy, stb.).

A döntés előkészítés és maga a döntéshozatal kb. egy évig tartott. Persze közben más dolgunk is volt :)) Szóval különböző márkák, méretek és kapacitások között válogattunk, vitatkoztunk és próbálkoztunk.

Sokáig nem is vettük észre a Honda Jazz-t. Aztán az egyik ismerősöm a régit újra cserélte és ekkor akadt meg rajta a szemem. Majd bele ültem, próba-vezettem és már ki sem akartam szállni belőle. A feleségem volt a legboldogabb, mert Ő félt a nagyobb típusoktól. Mivel a "kisautó" belülről nézve és érezve hatalmas, nekem sem volt hiányérzetem.

Ezek után úgy döntöttünk, hogy ha már Jazz, akkor legyen 1,4 Executive és i-Shift. Jó döntés volt! Az autó minden szempontból jól teljesít és megerősíti azokat a pozitív véleményeket, amiket a szaksajtóban és a különböző fórumokon (pl. Népitélet) olvasni lehet róla. Ha minden jó tulajdonságát le akarnám írni, akkor nagyon sok ismétlésbe kellene bocsátkoznom, de ezzel nem szeretném untatni az olvasókat.

Inkább az i-Shift tapasztalatait részletezném, mert erről nem sokat írnak a szerzők. Mivel 2 millió kilométer felett teljesítettem eddigi életemben, higgyék el nekem, hogy van némi tapasztalatom e tárgyban is. Túl azon, hogy ez egy japán és ezen belül is Honda gyártmány, ami önmagában hordozza a magas műszaki színvonal ígéretét, ebben a típusban ez újra meg is valósult.

Sok múlik a gépkocsit értékesítő szalon-szerviz felkészültségén is. Sok olyan autóban ültem, ahol a motorizált vagy hasonló megoldásokkal operáló félautomata váltók rosszul voltak beállítva és ezzel érdemtelenül sok negatív élményt nyújtottak a használónak. A mi autónkat kitűnően készítette fel a kereskedőnk. Az i-Shift úgy működik, mint a legjobb fokozat nélküli automaták! Rajtam kívül az utastérben senki nem érzékeli a váltásokat, de amikor a feleségem mellett-mögött utasként vagyok jelen, akkor én sem, pedig "nagyon szeretném". Külön élvezzük a tempomattal kombinált működését, amikor az emelkedőkön és a lejtőkön is le-fel kapcsolgat, szükség esetén több fokozatot is. Erről a műszerfalon látható visszajelzőn értesülünk, míg a Jazz biztosítja a zökkenőmentes, lendületes haladást és a sofőrnek semmibe nem kell beleavatkoznia. Ha nem így működik, akkor szerelőt kell cserélni.

A sportos vezetési igényeket is ki lehet elégíteni vele, mivel a botsebváltóval és a kormányon található váltófülekkel is lehet "kézi üzemmódban" használni az autót. Eleinte kipróbáltuk és használtuk, de mára már teljesen leszoktunk róla. Az i-Shift nyújtotta kényelmet és komfortot könnyű volt megszokni. Városi forgalomban az i-Shift verhetetlen és ha már természetesen használja az ember, akkor ugyanúgy indul és gyorsul a lámpánál, mint a "nagyok". Saját tapasztalataim alapján mindenkit rá merek beszélni erre a típusra, aki hajlandó az árkülönbözetet megfizetni.

Eleinte engem is zavart az új kalaptartó megoldása, de olyan ritkán kell lebontani, hogy mára már nem is érdekel. Ennél nagyobb bajunk sohasem legyen!

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Flick Kft.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corolla Következő autója? Honda
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2008 (2008 - 2014)

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)