A legmegbízhatóbb társ mindenben
Szöveges ítélet
A Hondákról eddig csak jókat hallottam, és szinte mindegyik típusa tetszik. A Jazz különösen, és mindig is szerettem volna egyet, különösen CVT válóval.
Hát a lehetőség most jött el (anyagilag is), hogy szert tegyünk egyre.
2018 áprilisában vásároltunk egy 2012-es Svájcból behozott példányt. Mai napig minden alkalommal élvezettel vezetem, az egész család nagyon megszerette.
A beltere meglepően nagy, én 182 cm magas vagyok, és ha beállítom a vezető ülést magamnak,mögöttem is kényelmesen elférek. Szerintem elöl is, hátul is kényelmesek az ülések, és a ki-be szállás is nagyon jó. Általában hátul minden autóba nehezebb beszállni, viszont a Jazzba a hátsó ajtó is kifejezetten nagy, és majdnem derékszögig nyitható, ott is könnyű a ki-be szállás. Sok pakoló hely van az utastérben, és tetszik, hogy dupla kesztyűtartója van, a felső pedig hűthető is. A csomagtér a méretéhez képest szerintem nagy, és szintén jól variálható. A hátsó üléslapok egy mozdulattal felhajthatók, és több mint egy méter magas dolgokat is el lehet helyezni benne. Azt hittem ez a funkció sosem fog kelleni, de már többször is használtam. Szóval szerintem nagyon átgondolt, praktikus, jól összeszerelt (nem zörög semmi) nem kicsi autó.
Vezetés: A CVT váltó szerintem maga a csúcs. Nagyon élvezetessé teszi a közlekedést, és nem csak a városban. Pályán 130-nál 2500- at forog a főtengely, és legfeljebb a gumik gördülése hallatszik. A formája miatt nagyon minimális a szélzaj, és a motor is inkább csak a kigyorsításoknál bőg fel, szerintem nem zavaróan (ahogyan a kézi váltósnál visszaváltunk). Emellett van rajta sport fokozat, ami tényleg durvává teszi az autót, természetesen itt a fogyasztás is nagyobb. A kormány mögötti fülek leginkább a megfelelő motorfékezést biztosítják, én a csúszós utakon ezt előszeretettel használom. A 4 db féktárcsáról se feledkezzünk meg, amit külön kellett megszoknom a (ford hátsó dobféke után), hogy sokkal hatékonyabban dolgoznak.
A fogyasztás szívó benzines lévén erősen lábfüggő. Nálam 5,8 és 7,8 volt a két véglet, mindkettő szélsőséges körülménynek tudható be. De a legáltalánosabb 6,1-6,8 l/100 km szokott lenni.
Összességében felül múlta a várakozásaimat, kiváló autó. Ha normálban tudná azt a dinamizmust amit sport fokozatban, akkor a teljesítményre is 10 pontot adtam volna. Egy-két hátrányt is említenék, hogy ne csak fényezésnek tűnjön az írásom, de ezekkel nem nehéz együtt élni. A kesztyűtartóban nincs világítás, ami néha jól jönne, illetve nagyon vastag a C oszlop, és viszonylag kicsi a hátsó ablak, emiatt tolatáskor nagy a holttér, kicsit körülményes így. Bár az oldalsó tükrök elég nagyok, és nagy segítséget nyújtanak.
Hibalista
- Konkrétan, semmi nem romlott el.
- Amit eddig cserélni kellett: motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
Ide hordtam szervizbe
Egy autószerelő barátom cserélte az olajat. Profi a srác.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | fusion 1.4 TDCI | Következő autója? | SX4 S CROSS 1.4 AUTOMATA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
