Viva Blue Jazz
Szöveges ítélet
Gyarapodott a kis családunk így az Altot egy nagyobbra akartuk cserélni. Több autótípus közül sikerült kiválasztani a JAZZ-t: Corsa, Clio, WAGON, Ignis, C3, Colt, Yaris és Punto. Legfőbb vetélytárs a GETZ (ára miatt) és a Suzuki Liana volt. A népítéletet, teszteket, fórumokat olvasva és nem utolsó sorban a feleségem bíztatására a Jazz-t választottuk. Ezt a bő 1,5 év eltelte után sem bántuk meg.
Eleinte a nagy első lámpái nem tetszettek, de most már megszoktam. Éjszaka nagyon jók ezek a nagy első lámpák. Fő szempont volt, hogy nagy kényelmes „kis” autó legyen, és még a hátsó üléseken is kényelmesen elférjek (184 cm vagyok). Legtöbb nagyobb kategóriájú autónál nagyon kicsi hátul a fejtér (Bora, Jetta, Megane 4D, Avensis stb.). Az ülések kényelmesek, bár én még egy deréktámaszt el tudnék képzelni a vezető ülésben. Nemrég jöttem rá, hogy a vezető ülést a legmagasabb pozícióba kell állítani, és hozzá a kormányt is. Az autó belső kialakítása tökéletes. Kategóriájához képest hatalmas a csomagtartó, ülések osztottan síkba dönthetők, így óriási belső teret nyerhetünk. Lapra szerelt sarok íróasztalt is elhoztunk 3 személlyel egyetemben.
Nagyon tökéletesen megtervezett autó, vezetni csodálatos. Váltó, mit kés a vajban könnyen jár. A motor alapjáraton nagyon csöndes. Az elején nagyon szokatlan volt, hogy megálláskor azt hittem, hogy lefulladtam, olyan halkan jár a motor. A motor kis hibája, hogy ehhez a nagy kasznihoz egy kicsit gyenge. Dinamikus vezetéshez állandóan váltogatni, és pörgetni kell a motort. Magas fordulatszámon a motor hangja is megjön. Autópályán a 130-as tempót könnyedén veszi, fölötte már jelentősen megnő a motor- szélzaj, és a fogyasztás. Az Alto-hoz viszonyítva a Jazz érezhetően annyira nem megy jobban, csak 120 km/h felett. Igaz a Jazz sokkal stabilabb, biztonságosabb, és lényegesen jobb a futóműve. Magyarországi utakhoz méretezetten a kátyúkat könnyen elnyeli, viszont az út szélénél megállva az elhaladó autókat imbolygással „üdvözli”.
Az autó fogyasztása jó, a Suzukinál 0,6 L-rel eszik csak többet, pedig sokkal a nagyobb az autó. Autópályán 120-130 tempónál 5,4 városban 5,3-6 L, míg országúton 4,5 körül alakul a fogyasztás. Az 1 évre számot átlagfogyasztás 5L-re jön ki. Igaz ebbe viszonylag kevés autópálya tartozik bele. A kocsi többek között az előre helyezett tank miatt orr nehéz, de a kormányszervó jól teszi a dolgát. A tank nem túl nagy 42 L, de így is 750-850 km-t el lehet vele autózni.
Számomra az autó egyik hátránya, hogy az első oldalablakok csak gyújtás ráadásával mozgathatók le- ill. felhúzhatók. Még szerencse, hogy hátul tekerők vannak felszerelve.
Sok praktikus megoldást találtak ki a japán mérnökök, pl. a vezető lábánál lévő szőnyeg elcsúszását 2 db csap akadályozza meg, a csomagtartó alját kis kampóval lehet rögzíteni, ha az ember a pótkeréknél keres valamit, ill. pótkereket akar cserélni.
Kisebb hátrány, hogy a csomagtartóban lévő lámpát nem lehet lekapcsolni. Majd idővel lehet, hogy építek be egy kapcsolót.
Parkolóhelyet meg kell gondolnom, hogy hova állok, mert ahova az Altoval még beférem, a nagyobb Jazzel már nem. Így már többször előfordult, hogy egy helyről ki kellett állnom.
Összességében megérte az árát, bár nem egy olcsó autó. Újra eladásnál viszont jó jön majd, hogy ennyire jól tartja az értékét.
Reflektálás:
1. Legtöbben a tank kialakítását nehezményezik, hogy az első ülés alá került. Van, aki e miatt nem tudja a lábát az ülés alá húzni. Kérdésem melyik autónál lehet az első ülésen ülve magunk alá húzni a lábunkat? Szerintem semelyiknél sem. Amúgy meg vezetni sem lehetne…. Van akinek túl hangosan lötyög a benzin a tankban. Ha 50 cm-el hátrább lenne a tank akkor is hallanánk a benzin lötyögését. Különben ebből is látszik, hogy milyen halk a Jazz. Illetve az ilyen embernek javaslom a CD/Rádió bekapcsolását. Az első ülések alá szépen be lehet rakni a „kukás” mellényt vagy az ablaklehúzót.
2. Motorerőt sokan keveslik. Annak javaslom, hogy üljenek be egy 1.4-es 75LE-s VW Borába…
3. Sokaknak a fogyasztás se alacsony. Én városban 1000-2000 1/min fordulat között járatom a motort. Így a fogyasztás max 6L-re jön ki városban.
4. Az autó futóműve ahhoz képest, hogy az autó magas egyterűhöz hasonlít, nagyon jó. Körforgóból kijőve a mögöttem lévő autó igen lemaradnak.
5. Sokaknak párásodik a szélvédő. Azoknak javaslom a használati útmutató elolvasását és a pollenszűrő gyakori cserélését. A levegő irányát a szélvédőre kell állítani, erősséget 2-3-asra kell kapcsolni. A légkondival csak rövid időre lehet eltüntetni a párát.
Hibalista
- 1,5 évesen megadta magát az akksi. Valószínűleg az előző gazdájának a balesete miatt.
- Saját magam cseréltem ki.
Ide hordtam szervizbe
Honda Ercsi
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15800 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Alto | Következő autója? | Honda Jazz III |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
