Varosban idealis, autopalyan porgetni kell
Szöveges ítélet
3,5 evesen vettem az autot es meg szeretnem tartani mindaddig, amig a motor birja. A csomagter nagy az auto meretehez kepest. A rugozasa sajnos kemeny, a kormany kanyarbol kifele gyorsitva nem all teljesen vissza kozepre (magatol) es egy picit tobb rasegites jobb lenne. Hosszu autopalyazasnal a jobb labam zsibbad egy picit, mert az ules nincs pontosan kozepen a kormany kozepvonalaval. A 6. fokozat nagyon hianyzik az autopalyan (100km/h sebessegnel 3000-et porog a motor)! Az autot rendszeresen szervizelem/karbantartom 20000km-kent (teljesen szintetikus olajat es minosegi szuroket hasznalok).
"Dizelesen" vezetem, a motor alacsony fordulaton nyomatekos a tobbi benzineshez kepest. A fogyasztas 5,2 l/100km (90%-ban max.100km/h autopalyan): Spritmonitor-Dverez.
A hibalistan kivul a vezeto oldali zar "kopik" (akadozva helyezheto be a kulcs a zarba - olajozas ellenere is), mert nincs radios ajtonyitas.
Akit esetleg erdekel az auto angol foruma (es szervizkonyv), az itt megtalalja: clubjazz.org
Update - 2013.03.31:
198000km-nel jar a szamlalo, idokozben lecsereltem a gyari radiot es beszereltem egy radios kozponti zar modult. A vezeto oldali ajto zar megadta magat, az autohoz kapott 2. kulcsot hasznalom mert az 1. elkopott.
Hibalista
- Uj kuplung szett (LUK, feltetelezett kinyomocsapagy zorej miatt, meg volt a tarcsaban kb. 10000km, 50%-ban varosban hasznaltam) @113000km: ~38000Ft - EGR szelep, (mar a tisztitas sem segitett beleertve az EGR csatornat is, hibakod: P1491) @118000km: ~90000Ft - Valto csapagyak csereje (zajos volt - nyeles tengely csapagyak csereje a valtoban eleg) @123000km: ~20000Ft - Reverse/Rukverc fogaskerek kapcsolo villa csere (2-es fokozatban balra kanyarodva kattogo hang a valtobol (jobb kormanyos auto) - gyari hibas alkatresz) :~12000Ft - Jobb hatso kerekcsapagy (zajos volt, nem logott - SKF, komplett kerekaggyal) @124000km: ~45000Ft
Ide hordtam szervizbe
Sajat magam szervizelem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30400 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fiesta 1.1, 1994 | Következő autója? | Civic 1.6 i-DTEC |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
