Vaníliapuding - Kérek még!
Szöveges ítélet
Körülbelül másfél évvel a vásárlás előtt találkoztunk a típussal először, majd 2-3 hónappal később már egyértelmű volt: - Ha valaha új autó, akkor ilyen lesz...
...pedig sok szóba jöhető kategóriatársat megnéztünk/kipróbáltunk (Polo, Fabia, Fiesta, Fusion, Ibiza/Cordoba, Yaris, Yaris Verso, Colt, Almera), de az érzés mindegyik után ugyanaz maradt: - a Jazz azért jobb...
...persze a Verso-n kívül az összesnél drágább is, de ezért kapunk is némi plusszt. A színe egyébként majdnem annyira megosztja a közvéleményt, mint a két vezető politikai párt - nekünk speciel a kedvencünk és még csak nem is feláras (viszont cserébe a 2005-ös modellévtől megszűnt, úgyhogy sietni kellett).
Mivel álmaink autója volt nem sok értelme lenne előnyökről/hátrányokról beszélnem, inkább jellemzőket mondok, meg olyanokat, amiket az előző autómhoz képest szokni kellett:
- Kényelmes elöl, tágas hátul és még egy tényleg nagy csomagtartó is van. Kis családoknak két gyerekig egy sokkal nagyobb autó sem igen nyújthat többet.
- Nagyon kultúrált az utazókörnyezet - igényes anyagok, jó ergonómia, sötétben kellemes sárgás-narancs belsővilágítás (nem a manapság trendi sátánvörös, vagy a számomra abszolút fiziológiai katasztrófaként megélt VW féle kék-piros kombó).
- A variálható belső térnek köszönhetően épp csak korrozív gáznemű anyagok szállítására nem ideális (illetve arra nem jobb a konkurenciánál).
- Gyakorlatilag nincs orra, mindíg méterekre álltam meg az előttem lévő autótól. A motortér tényleg egy vicc, a benne lévő akkumulátornak becézett zsebtelep szintén, nehéz elképzelni mitől indul el, vagy megy.
- A fék nagyon hirtelen fogott. Azóta vagy megtanultam használni, vagy bekopott.
- A kuplung és a fék pedálja közel van egymáshoz. Problémamentes használatuk bakancs jellegű lábbelikben gyakorlást igényel.
- A váltó egy álom, az ember hajlamos akkor is váltani amikor semmi szükség nincs rá, csak hogy érezhesse.
- A kormányon nagyon sokat kell tekerni - 3,5 fordulat ütközéstől-ütközésig és ez már a sport változat (a normál állítólag 3,75), viszont cserébe tényleg kis helyen megfordul, kellemes a szervó, a gyárilag bőrbe varrott kormányt meg élvezet taperolni.
- A motorja a mai tipikus 16 szelepesekhez képest érdekesen viselkedik: viszonylag alacsonyról húz, de nincs az a megvadulás a fordulatszám emelkedésével - gyakorlatilag 3000-6000-ig nagyjából egyenletesen tolja a kasztnit, a fordulat növekedésével inkább csak a gázreakciói válnak közvetlenebbé.
- A gyári Bridgestone Potenza 185/55 R15-ösökkel a feszes futómű kifejezetten sportos viselkedést ad, nem billeg, ugyanakkor egy (az előző) Cordoba-hoz képest még komfortos is. A furcsa az, hogy még az oldalszélre sem érzékenyebb jelentősen.
- A kerékjáratok belső műanyag borításán minden a gumit elhagyó apró kavics behallatszik az utastérbe. Ez azért ijesztő, mert a futómő egyébként kifejezetten zajtalan.
- Az egyedi könnyűfém kerekek álomszépek, de mivel fényezettek, ezért nagyon sérülékenyek is.
- A gyári CD-rádió kellemesen szól. Semmi extra, de a kategória átlagánál bőven jobb, ráadásul a nagyméretű kezelőszerveknek köszönhetően jól kezelhető (ez még nem a kormányról vezérelt típus).
- A gyári opciók ára horrorisztikus.
- A CASCO-é is.
Meggyőződésem, hogy aki egy ilyen autót hajlandó kifizetni, az nem adja el egyhamar...
2008.03:
Nos, az autó három és fél éves, van benne (nevetséges) 41000km és hát történt vele ez-az...
Először is s*ggberúgta egy betyártuning Astra az országúton, mikor előttünk kettővel egy delikvens úgy döntött, hogy a kifejezett (táblás) tiltás ellenére ő most balra fordul és beleállt a fékbe. Persze a mögöttünk jövőn kívül ezt mindenki sikeresen feldolgozta, ő meg a mi jobb hátsónkat útbaejtve beszállt az árokba. Lényeg a lényeg: hátsó lökhárító+spoiler, jobb hátsó doblemez műanyag betét plusz valami szellőzőrács a csomagtér aljában törött ~308000Ft javítás (minden csere) nem márkaszervízes rezsióradíjjal...
Úgy 15000km-es kora óta ötösbe kapcsolva a váltó időnként halk ciripelésbe kezd. Ezt már sok Jazz-estől hallottam, csak azért zavaró, mert más idegesítő hang nincs.
A hátsó ablaktörlő gumija viszonylag hamar (két évesen) elfoszlott, ezt már cserélni kellett.
Tavaly április elsejei tréfaként lelopták a Honda jeleket róla. Mivel a ház előtt történt, eszembe sem jutott pótolni, legyen ez a tettes karrierjének csúcsa!
Tavaly ilyenkor megszületett az (első) utód, úgyhogy igazi családi verdává avanzsálódott a puding. Befér a babakocsi, gyerekkád, miegymás, soha nem voltak pakolási gondok, ránézésre még két gyerekkel sem lesznek.
Nyáron egyszercsak úgy éreztem, hogy nagyon legyengült a klíma. A hároméves szervíznél megnézettem, állítólag hiányzott a gázból úgy a harmada, újratöltötték, de nem változott semmi. A nyarat úgy nyomtuk végig, hogy néha teljesen jó (olyankor mondjuk tényleg brutális), de legtöbbször csak úgy ímmel-ámmal hűt. A márkaszervíz szerint ez ilyen, pedig három nyarat végignyomva én tényleg egyértelműen meg tudom mondani, hogy mikor olyan, amilyennek megszoktam és mikor nem. Azt hiszem nem ez az egyetlen dolog, amit fölösleges Magyarországon márkaszervízre bízni...
Az automata ablakemelő (csak a vezetőoldali ilyen) egyszer elfelejtette a véghelyzeteket (vagy elmászott kicsit a mechanika) és az ablakot automatában felhúzva kis idő múlva újra leengedte. A humoros az, hogy ezt az autó leállítása és lezárása után néhány perccel tette meg és a szomszéd szólt, hogy nyitva maradt az ablak (pedig nem). Persze manuálisan gyújtás nélkül nem működik a villanyablak, magától viszont probléma nélkül (ez olyan franciás, nem?). Mindenesetre újratanítani a véghelyzetet nagyjából tíz másodperc, azóta semmi baja...
Állítólag katasztrófálisan nehéz benne fényszóróizzót cserélni. Én ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom, eddig egyetlen izzó sem égett ki. Mondjuk most télen egyszer-kétszer előfordult, hogy a belsőtér-világítás nem kapcsolódott föl a központizár vagy az ajtó nyitására (ilyenkor kézi fölkapcsolásra sem), de egy szolid dinamikus behatásra magához tért. Vagy az izzó kezd meghalni, vagy valami kontakthiba, még nem volt kedvem szétkapni és megnézni...
...egyébként pedig ha kell csak megy, megy és megy. Kicsit sajnálom, mikor néha két hetet is áll a parkolóban, féltettem is a hidegektől így három éven túl a zsebtelep méretű akksit, de még soha nem volt probléma...
...mondjuk ezt a telet már az első ablaktörlő gumijai sem élték túl.
Nyáron megy műszakira, egyenlőre marad a családban. Még mindíg nem tudok jobbat, nagyobbra meg nincs szükségem...
Hibalista
- Még egy izzó sem...
Ide hordtam szervizbe
Honda Ercsi.
Kellemes környezet, jópofa csapat, bár pl. nekik sem tűnt fel, hogy a szervízfüzet alapján egy hároméves Jazz-ben illene fékfolyadékot is cserélni. Tulajdonképpen csak hangulatban jobb, mint a többi...
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 423 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 41000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Cordoba SXE | Következő autója? | Ha lesz harmadik kölök, akkor egy Multipla, FR-V, vagy Stream. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
