Répácska
Szöveges ítélet
2008 áprilisában hoztuk el,a Dunaújvárosig megtett 37km-en 4,2-t mutatott a műszer...
Reméltem,hogy egy olyan járgány büszke tulaja leszek,ami méltó lesz a 18évig hajtott FIAT Uno cs-emhez.(akit érdekel 365ezer km igaz története,Népítélet:Nyunyó)Répácska egyelőre nem üti az elvárt szintet
Utastér:
Kategória legnagyobb beltere,ez vitathatatlan,ezért is döntöttem mellette a FIAT Punto Multijet dizel helyett.
Jók a tükrök,kényelmes is,de amit imádok,az a frenetikus váltó s a CSEND,ami az autóban van kb 140-ig.
Aki a szellőztető rendszerért felelős,azt agyonütném-nem tudom megérteni ugyanis,hogy miért kell ahhoz a ventillátornak mennie,hogy kintről levegő jöjjön az utastérbe...?
Ezen felül elég gyér is a hűtés teljesítménye.
A teniszütő méretű hátsó fejtámlákat sem tudom dícsérni,ahogy a kormányt sem,tekergetem mit mókus a diót.Lehetne sokkal közvetlenebb.Viszont példásan kicsi a forduló köre.
Csomagtér:
Döbbenetes a kategóriában,főleg előre döntött hátsó ülésekkel...
DE miért rontja el a zseniális tervezést tojás formájú nyílással????
A fagyasztóm éppen befér a jóval kisebb Unomba,a Jazz kettőt is benyelne,ha beférne az ajtaján...DE nem fér!
És ami már a szalonban is bökte a szememet,miért nem lehet a csomagtartót is,utasteret is karcolódó műanyag helyett textillel borítani???
Viszont tetszik a csomagtér takaró,ami ötletesebb,mint a kalaptartó műanyagból,préselt papírból.
Futómű:
Masszív,kemény,de viszonylag kényelmes,és e mellett döbbenetes az úthoz való ragaszkodása.Kanyarban az autó formáját meghazudtolóan stabil.Az autó egyik legjobb része,ha nem a legjobb.
Fékek:
A 4 tárcsafék nagyon jól adagolható,csak felsőfokon tudok róla nyilatkozni.
A kézifék viszont csak dísz,semmire nem való.
Motor:
Iszonyú nyomatékos,az 1tonnás kocsit úgy viszi 12%-os alpesi hegyi utakon 4.-ben is 1500as fordulattal,mint egy dízel.Na nincs benne az a vitalitás,de símán gyorsul,ha úgy akarom.
Nem túl fürge,a 100as sprintet 11,9 alatt futja az enyém,szemben a gyári 13,7tel.
A gázreakció tragikus,mire elindulnék,jönnek szembe.
Végsebességre 195nél nem szándékozik többet menni,de úgy gondolom ez is több mint a márkatársaké,és föleg,csak egy 1,25ös motor...
És akkor jöjjön amit én sem hittem,és sokan kétkedve olvassák e sorokat,DE bizonyíthatóan nevetséges a fogyasztása.
Dunaújváros-Lignano(Olaszország)-Dunaújváros úton 2009 nyarán,klímával,dugig pakolva,2gyerekkel,2felnőttel,autópályán 120-130 között,4,7-et evett.
2009 szeptemberében a 8-as úton(Dujv-Rábafüzes-Dujv távon) 2 személlyel,NAGYON ÓVATOS vezetéssel sikerült 3,1L/100km-t mutatnia a számítógépnek.Mivel én is kétkedve fogadtam,teletankoltam,14,94L fért a tankba(478,2km).
Városban nyáron 4,8-5,5,télen 5,8-7,5 a fogyasztásom,országúton nyáron 3,5-4,4(sebesség függvénye),télen 4,6-5,6.
Bioetanollal is próbáltam,de baromság,mert lehet,hogy a 330ft-os benzin helyett 230 a bioetanol,de országúton 5,9 alá nem sikerült vinnem a fogyasztást,az átlag 4,2-höz képest.
Egyelőre ennyi bő 50000km tapasztalata.
Korai lenne még azt boncolgatni,megérte-e a pénzét,ahhoz túl fiatal,és nagyon kevés a km.
Akinek kérdése,észrevétele van,európai hangnemben nyugodtan tegye fel-szendybalazs@gmail.com címre.
2010 szept.
Jelenleg 62000km van a járgányban,nem rég Olaszországban jártam vele,kerek 5L-es átlaggal 130-140 között.Mivel oda egész úton égett a motorhiba lámpa,így megérkezvén,irány a szervíz.Garanciában szó nélkűl kicserélték az egr szelepet,amit itthon "tisztítani" akartak 24000ft-ért.Én nem vagyok hajlandó ilyenért fizetni.
A lényeg,azóta nem ég a lámpa.
Viszont a kormány annyira elkopott a bal küllönél,h kénytelen voltam beböröztetni,mert már málott a müanyag.
Erre meg azt mondta a szerviz,természetes elhasználódás...
Egy szó mint száz,ekkora szarkupac autóm nem volt még.
Hibalista
- Konkrétan még semmi,de rettegek. - - -Motorhiba jelző narancssárga lámpa folyton kigyullad,hiába ütik ki a szervízben,pár 100 km után újra tündököl. - -A bal első kerék egyik csavarja eltört kerékcsere alkalmával... - -Recseg a soför ülés - -Müszerfal illesztési jobb oldalon - -A kormányon a minta a bal kéznél teljesen elkopott,málik
Ide hordtam szervizbe
Honda Erzsi (Ercsi) Itt vettem az autót,és úgy adták át,hogy az A oszlopot takaró műanyag idom időnként leesett,akár vezetés közben is. A riasztó beszerelésekor a szerelő 4"bolhából" 2-t letört... A bolhák pótlása az én költségem volt...
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Honda Szallerbeck A 20ezres szervíz helyszíne. Én vittem az olajat. A számla az előre közölt 23700 ft helyett 23300 lett,a maradék olajat visszaadták(az 5L-es flakon alján kb fél liter kergetőzött) Másnap reggel olajszint ellenőrzéssel kezdtem,és megrökönyödve láttam,hogy a max jel fölött volt a szint úgy 8mm-rel... Káromkodtam egyet,aztán feküdtem be a kocsi alá(akna nem lévén),hogy leeresszek az olajból. Nem ment,sem szűrőt,sem a csavart nem bírtam oldani. Autószerelő ismerősöm engedett le végül is 9dl-t,így lett a szint maxon... Ezek egy prémium márka magyarországi szervizeiről gyűjtött tapasztalataim. A kötelező szervizelést én csinálom 20000km óta,mert ezek drága pénzért nagyon kártékonyak.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | UNO CS-(Nyunyó/népítélet) | Következő autója? | Nem Honda,az biztos!Majd,ha lesz pénzem ilyenre leírom,de valószínű,F IAT |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
