Precíz japán - hűséges szolga
Szöveges ítélet
Mivel a kezdetektől nálam szolgál ezért elég hosszú történetet tudnék kanyarítani... ha lenne miről írnom!
... Merthogy nem történt vele az égegyadta világon semmi.
Természetesen mindig időben megkapja a szükséges karbantartást, ezért soha nem is okozott meglepetést. Műszaki ember lévén erre kínos ügyelek is.
Nem egy tigris, de egy 1339ccm-es, 82LE-s, 119Nm-es motortól ne várjon senki sem tűzijátékot.
Finom múszer, minden precízen, pontosan jár rajta.
A hengerenkénti két gyertyáért cserébe' nagyon szépen eszik.
Nyári gumikkal átlagos használatban, dinamikus haladás mellett sem fogyaszt nálam 6 liternél többet százon. (A lehetőségekhez mérten defenzíven vezetek - persze ez városban nehezen kivitelezhető, sokszor sérülnek az ide vonatkozó elvek.)
Motorja hibátlan, még mindig a Doxa-órát juttatja az eszembe.
Eleinte szinte csak hosszabb utakon vezettem (100-150km) - az utóbbi két évben inkább városban fut, elővárosi bejárós autóként (10-15km-es távokkal). Napközben garázsban van, éjszaka tető alatt alszik - egyszóval nincs rossz dolga.
Az olajat most így sűrűbben cseréltetem, nem az előírt futás szerint.
Pro:
Hihetetlenül könnyű megszokni, akárki vezette eddig - mindenki ezt mondta.
A fogyasztással mesés értékeket is lehet produkálni, egyszer a legelején 4,3-as átlagot futottam vele 300km-en, viszonylag állandó 70-90 km/h sebességgel haladva.
Az ülésrendszere példás, és fenomenális. Előredöntött ülésekkel akár egy felnőtt bicikli is befér. Egyszer szállítottam egy 2,6m-es létrát az utastérben, lecsukott hátsó ajtóval.
Sokáig 3 gyermekülés (cipőkanállal), majd 3 ülésmagasító is elfért hátul.
A klíma azonnal hűt, akár automata (brutál) fokozatban akár kézi vezérléssel kapcsoljuk.
A szívómotor ellenére városban 0-60-ig dinamikusan megy, no és parkolásban is verhetetlen 4m alatti hosszával, könnyen átlátható karosszériájával.
A váltója pontos.
A fékek harapnak, eleinte megszokást igénylnek (ami inkább kontra)
Nem utolsósorban: az asszony is szereti!
Kontra:
A karosszéria elemek nagyon vékony lemezből vannak, a nagyobb felpattanó kő is benyomódást okoz rajta. A fényezésért sem kap jó pontokat. A motorháztetőn az autópályás apró kőfelverődések nyomai.
Autópályán már 100 km/h felett hangosodik, ezért a gyér hangszigetelés mellett a városi/elővárosi használatra belőtt sebváltó fokozatok kiosztása felel. (Sík úton 50 km/h óránál erőlködés nélkül kapcsolható az 5. sebesség.)
140 km/h-nál 4000-es fordulaton üvölt a motor 5.ben. Igazából szép a hangja, csak Monaco-ig ne akarj vele elmenni...
Vezetgetni kell, azaz az egyenes-futása igényel némi korrekciót.
A viszonylagosan nagy belső méretek ellenére városban rendszeresen lassú kisautónak néznek: többsávos úton sávváltásnál amint kiteszed az indexed rád gyorsulnak - ahelyett hogy beengednének. Pedig tényleg dinamikusan vezetem, nem tögymörgök az úton!
Valamiért a Mondeo-val épp az ellenkezőjét élem át :-)
Hibalista
- A kopó alkatrészeken (féktárcsa, -betétek, gumik) kívül a fékcsövek kerültek cserére, illetve egyszer a gyári kuplung szett. A kuplung gyönyörűen nézett ki, de a három rugójából egy elfáradt. Valahol 140ekm magasságában rángatni kezdett, ezért csereérett lett. 60eFt alatt volt a gyári (sachs) szett. Ez volt a legnagyobb kiadás. - Egyszer a világítás-kapcsolót kellett javítani (bajusz-típus) - A rendszámtábla világítást tavaly kényszerből ledesre cseréltem, mert az izzócserénél mindkét búra tartópöckét sikerült leamortizálnom. Pedig óvatos voltam, de valószínűleg elfáradt a műanyag. Az íbéjről sokkal olcsóbb volt (4eFt) a búrájával kompletten megvennem a dupla szettet, mint itthon kizárlóag a búrát vennem a hagyományos izzókhoz. Sajnos kicsit erős lett a fénye, de most már így marad. (Egyelőre senkit sem zavart, a földet világítja és nem az utánam jövő szemét :-) - 3-4 évente kér magának új akksit, ami akciósan kb 14eFt.
Ide hordtam szervizbe
Honda SommerItt vettem a járművet. Lelkiismeretesek, pontosak - csak messze vannak.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Garanciaidő lejárta után, saját szerelő aki precíz, jól dolgozik, ellenben a határidőkkel néha nehezen birkózik.Sajnos mindig el van havazva, még nyáron is :-)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 179000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra Caravan 1,7 CDTI | Következő autója? | Focus, Auris, Civic vagy Astra |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
