A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2002-2007)

Jazz 1.4 LS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Precíz japán - hűséges szolga

Szöveges ítélet

Mivel a kezdetektől nálam szolgál ezért elég hosszú történetet tudnék kanyarítani... ha lenne miről írnom!
... Merthogy nem történt vele az égegyadta világon semmi.
Természetesen mindig időben megkapja a szükséges karbantartást, ezért soha nem is okozott meglepetést. Műszaki ember lévén erre kínos ügyelek is.

Nem egy tigris, de egy 1339ccm-es, 82LE-s, 119Nm-es motortól ne várjon senki sem tűzijátékot.
Finom múszer, minden precízen, pontosan jár rajta.

A hengerenkénti két gyertyáért cserébe' nagyon szépen eszik.
Nyári gumikkal átlagos használatban, dinamikus haladás mellett sem fogyaszt nálam 6 liternél többet százon. (A lehetőségekhez mérten defenzíven vezetek - persze ez városban nehezen kivitelezhető, sokszor sérülnek az ide vonatkozó elvek.)
Motorja hibátlan, még mindig a Doxa-órát juttatja az eszembe.

Eleinte szinte csak hosszabb utakon vezettem (100-150km) - az utóbbi két évben inkább városban fut, elővárosi bejárós autóként (10-15km-es távokkal). Napközben garázsban van, éjszaka tető alatt alszik - egyszóval nincs rossz dolga.
Az olajat most így sűrűbben cseréltetem, nem az előírt futás szerint.

Pro:
Hihetetlenül könnyű megszokni, akárki vezette eddig - mindenki ezt mondta.
A fogyasztással mesés értékeket is lehet produkálni, egyszer a legelején 4,3-as átlagot futottam vele 300km-en, viszonylag állandó 70-90 km/h sebességgel haladva.

Az ülésrendszere példás, és fenomenális. Előredöntött ülésekkel akár egy felnőtt bicikli is befér. Egyszer szállítottam egy 2,6m-es létrát az utastérben, lecsukott hátsó ajtóval.
Sokáig 3 gyermekülés (cipőkanállal), majd 3 ülésmagasító is elfért hátul.

A klíma azonnal hűt, akár automata (brutál) fokozatban akár kézi vezérléssel kapcsoljuk.

A szívómotor ellenére városban 0-60-ig dinamikusan megy, no és parkolásban is verhetetlen 4m alatti hosszával, könnyen átlátható karosszériájával.

A váltója pontos.

A fékek harapnak, eleinte megszokást igénylnek (ami inkább kontra)

Nem utolsósorban: az asszony is szereti!

Kontra:
A karosszéria elemek nagyon vékony lemezből vannak, a nagyobb felpattanó kő is benyomódást okoz rajta. A fényezésért sem kap jó pontokat. A motorháztetőn az autópályás apró kőfelverődések nyomai.

Autópályán már 100 km/h felett hangosodik, ezért a gyér hangszigetelés mellett a városi/elővárosi használatra belőtt sebváltó fokozatok kiosztása felel. (Sík úton 50 km/h óránál erőlködés nélkül kapcsolható az 5. sebesség.)

140 km/h-nál 4000-es fordulaton üvölt a motor 5.ben. Igazából szép a hangja, csak Monaco-ig ne akarj vele elmenni...

Vezetgetni kell, azaz az egyenes-futása igényel némi korrekciót.

A viszonylagosan nagy belső méretek ellenére városban rendszeresen lassú kisautónak néznek: többsávos úton sávváltásnál amint kiteszed az indexed rád gyorsulnak - ahelyett hogy beengednének. Pedig tényleg dinamikusan vezetem, nem tögymörgök az úton!
Valamiért a Mondeo-val épp az ellenkezőjét élem át :-)

Hibalista

- A kopó alkatrészeken (féktárcsa, -betétek, gumik) kívül a fékcsövek kerültek cserére, illetve egyszer a gyári kuplung szett. A kuplung gyönyörűen nézett ki, de a három rugójából egy elfáradt. Valahol 140ekm magasságában rángatni kezdett, ezért csereérett lett. 60eFt alatt volt a gyári (sachs) szett. Ez volt a legnagyobb kiadás. - Egyszer a világítás-kapcsolót kellett javítani (bajusz-típus) - A rendszámtábla világítást tavaly kényszerből ledesre cseréltem, mert az izzócserénél mindkét búra tartópöckét sikerült leamortizálnom. Pedig óvatos voltam, de valószínűleg elfáradt a műanyag. Az íbéjről sokkal olcsóbb volt (4eFt) a búrájával kompletten megvennem a dupla szettet, mint itthon kizárlóag a búrát vennem a hagyományos izzókhoz. Sajnos kicsit erős lett a fénye, de most már így marad. (Egyelőre senkit sem zavart, a földet világítja és nem az utánam jövő szemét :-) - 3-4 évente kér magának új akksit, ami akciósan kb 14eFt.

Ide hordtam szervizbe

Honda SommerItt vettem a járművet. Lelkiismeretesek, pontosak - csak messze vannak.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Garanciaidő lejárta után, saját szerelő aki precíz, jól dolgozik, ellenben a határidőkkel néha nehezen birkózik.Sajnos mindig el van havazva, még nyáron is :-)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 179000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra Caravan 1,7 CDTI Következő autója? Focus, Auris, Civic vagy Astra
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)