Minőségi praktikus
Szöveges ítélet
Negatívumok (fontossági sorrendben):
- könnyen párásodnak az első ablakai (venti nélkül szinte nulla szellőzés)
- nem állítható az ablaktörlő várakozási ideje
- országúton kicsit alulmotorizált
- 120 felett hangos szélzaj (ami nem csoda, és bizonyos szempontból rendben is van)
- a szervója nekem kicsit erős
- a kesztyűtartó nem valami nagy
- nem teljes értékű pótkerék
- kicsit nőies forma
Volt negatívum:
- hátramenetbe kapcsolás néha akad - valahol 30e és 40e között elmúlt.
Pozitívumok:
- csendes, takarékos és pörgethető motor
- variálható, meglepően nagy utastér és csomagtartó
- igényes összeszerelés, érezhetően jó minőség
- sok rekesz az utastérben
- feszes futómű (néha kicsit azért túl feszes), jó fékek
- nagyon precíz és finom váltó
Komoly hibáját nem tudok mondani, az egész autón érződik, hogy gondosan tervezték és rakták össze. Gondolom, hogy a megbízhatóságával nem lesz gondom, úgyhogy sokáig fogom használni a nagy belső terével, variálhatóságával, és kis fogyasztásával. Nekem - az áron kívül - elsősorban ez utóbbiak számítottak a legjobban, amikor vettem.
Rakattam rá/bele sárhányót, oldalvédő csíkokat, ködlámpát, harmadik fejtámlát, hátsó szárnyat, csomagtér tálcát, vonóhorgot. A szárny az esztétikának kellett, a ködlámpa kidobott pénz volt a használati gyakoriságát és konkrét hatékonyságát tekintve - extraként többet soha.
Update (15e km):
A kényelemre adott pontot kicsit megemeltem, mert ~500km pálya+országút simán teljesíthető vele.
Az idei forró nyáron megtanultam a klímát is nagyon becsülni, klímanélküli autóm sem lesz többet.
Országúton negyedikbe visszarakva egész jól megy emelkedőn (a sebességváltási szokásaim dízelesek voltak), előzéseknél, és a fogyasztásán is kevésbé látszik meg, mint vártam volna - lehet pörgetni ezt a motort.
1 éves szervíz (~16ekm): ~36e ft, hiba, rendellenesség nem volt.
Update (20e km):
3 decivel emelkedett az átlagfogyasztás télen, rossz úton halk zörgések a műszerfal felől, több irányból is. Az ablakmosó víz nagyon hidegben 2 nap szabadban állás után nem működik. Egyébként gond nélkül teszi a dolgát, beülök, elindítom és megy oda, ahova szeretném. Az ABS-nek többször is közbe kellett kicsit szólni (veszélyhelyzet nem volt).
Update (40e km):
3. éves garanciális szerviz 40e km-nél: ~65e ft, gyertyacsere volt, hiba, rendellenesség nem, fékbetéteket nem kellett cserélni, pollenszűrőt viszont kértem.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Zalaegerszeg: ott lehet lenni a műhelyben a kocsi mellett, inkább tárgyilagos, mint kedves adminisztráció (nem probléma!), korrektek a szerelők. Nagyon drágán dolgoznak és a beeső ismerősök gondjai előbbre vannak náluk, mint az időpontra megbeszélt garanciális szerviz. Néha akadozik a kommunikáció az egyes egységek között - +1,5 órát ültem náluk, mert nem jutott el a hír az irodára, hogy kész az autóm.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corsa 1.5D | Következő autója? | Civic/F-RV |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
