Megbízható, igen praktikus útitárs
Szöveges ítélet
Volt egy mosópor reklám, ahol az "intelligens" :D terméket a "másik mosópor"-hoz hasonlították. Hát az én "másik mosóporom" egy 95-ös 66Kw-os TDI Golf Variant, nálam 13 évig szolgált becsülettel. Amikor elkezdett rohadni, úgy döntöttem más kocsi után nézek. Gyerekek kirepültek, kettőnknek egy kisebb is elég. Egy olyan autót kerestem, amit az asszonyom is szívesen vezetne, praktikus, belül tágas, kívül nem túl nagy, könnyen kis íven fordul, takarékos, jól kilátnak belőle a nők, és nincsen kettős tömegű lendkereke :) . Na az utolsó előtti feltétel nem teljesült. Ugyanis vettem egy 2005-ös klímás 1,4-es Jazz-t a németeknél 80e km-rel.
Az autó nagyon tiszta, alul-felül, kívül-belül teljesen rendben van. Mikor először beleültem, rögtön éreztem, ez az autó nagyon nem gurul. Ha kis fogyasztású autót kreálsz, keress 4 jó csapágyat! Gondoltam. Azon a lejtőn, ahol a másik ( mosópor :) ) még gyorsult is, ez az autó nem átall lassulni. Hihetetlen. Tudom, 260Kg-al kisebb tömeg, kisebb az impulzus, vagy lendület, ahogy tetszik. De ennyire? Felemelve nem súrlódnak a fékek, és még a kerekek is forognak rendesen. A márkás gumikra is foghatnám a dolgot. Az ülésekben mindketten nehezebben találjuk meg a helyünket mint a másikban, szerintem sokkal kényelmetlenebbek, de megszokható. Rövid az ülőlap. A lábtér elegendő. (177cm vagyok.) A hátsó ülések felhajthatósága zseniális ötlet, a fikusztól a kutyáig mindenki kényelmesen elfér.
A motor nagyon nyomatékos, szinte dizeles, a nyomatékgörbe jellegét tekintve. (http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?ChartsID=77
). A 8 gyertyának köszönhetően ( http://www.honda.co.nz/assets/Technologies/Driving/IDSI.SWF ) 2700f/min-nál van a nyomatékmaximuma. Ez benzinesnél egyedülálló. 1300-as fordulatnál simán közlekedek 50-el a városban 5-dik sebességben. Szinte a saját tengelye körül megfordul, igazi városi kisautó.
A lemez, és a festés vastagsága nagyon halvány a másikhoz képest. Egy dió ráesett, és láthatóan behorpadt. Röhej. Vékony lemez, vékony festék, de az összeszerelés, anyagminőség, pontosság kiváló. Decemberben lesz 10 éves, de nem rozsdásodik sehol. Hihetetlenül csendes, pompás kis szerkezet. Klimája kifogástalan, rádiója jó. Két éve járunk vele, megszerettük. Idáig 22 ezret ment nálam, semmi hiba, 2 éves átlagfogyasztása 5,3l 3/4 részben városban.
Apropó, fogyasztás! Az is igazat ír aki 4,7l-ről regél, és az is aki 8-9 litert ír! Kölcsön adtam orvos bátyámnak 2 napra, 8,2 l-es átlagot hozott ki. Egy körorvosnál, aki 3-500 méterenként megáll, szinte mindig hideg motorral jár, aztán újabb rövid távot megy, bizony ennyi jön ki. Asszonykám is kijön 5,6l-ből. Én nem gyúrok minimal fogyasztásra, de előrelátóan rollerezve vezetek,éppen hogy 5 alá tudom vinni még városban is.
Összegezve: szerethető praktikus, belül szinte alsó középkategóriát, kívül kisautót tisztelhetünk benne. És ami szerintem a legfontosabb, nagyon megbízható!
Hibalista
- Távvezérlő vevő hibás volt, úgy vettem. Elvittem egy nagy Honda szervizbe ahol 75e Ft-ért kaptam volna vevőt, és 20e Ft-ért beszerelték volna. E helyett egy Honda bontóban 5e Ft-ért vettem egy vevőt, és 2e Ft-ért rádugták a csatlakozóra. Tanulságos, nem?
Ide hordtam szervizbe
Nagyon drága. Azóta nem romlott el.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80160 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf3 TDI 66kW | Következő autója? | Mirai |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
