Még mindig a Kis Drága
Szöveges ítélet
Már valamikor 2003 közepén felfigyeltem a Jazzra, már akkor nagyon tetszett. megnéztem közelebbr?l, körbejártam, hmmm, igen, igazán remek kis járgány, formás, megbízható, jól össze van rakva. Mennyibe is kerül? 3,6M??? Egy 1.4-es kisautóért?? Hát, köszönöm, inkább nem. Aztán amikor úgy nézett ki, kis családom anyagilag megengedhet magának egy autót, elkezdtem körbenézni a piacon. Lehet, hogy hülyeség, de mindenképpen új autót akartam venni, hajlandó voltam ugyanannyit kifizetni egy új kisebb autóért, mint egy használt (esetleg lestrapált) nagyobbért. Nagyon sok márkát kipróbáltam: Renault Megane/Clio (bár ebb?l - pusztán anyagi okok miatt - valszeg Clio lett volna), Fabia, VW Polo, stb. Valahogy azonban egyik sem jött be: a Clio túl kicsi, a Megane-ban csak el?l van hely, magam mögé (182 cm) már képtelen voltam beülni, a Fabia - jó német szokás szerint - elképeszt?en felszereletlen, egy jobban felszerelt, er?sebb járgányért simán elkérnek 3,2M-t. Nos majdnem annyiért már egy Honda Jazz-t is vehetek. Utólag végigondolva valszeg hiba volt a Honda szalonban kezdeni az új autókkal való ismerkedést. A Jazz egyszer?en túl magasra emelte a lécet, még egy olyan autót nem találtam. Aztán amikor 2004 elején behozták az 1.2-eseket 3M alatti áron, éreztem, elérkezett az id?. Szóval 2004. nyarán - három hónap (!) várakozást követ?en - átvehettük a kis drágát.
S most az autóról: remekül összerakott darab, nem nyikorog, recseg, pattog benne az ég világon semmi. Min?ségi anyagok mindenütt - még a "fapados" (ABS, elektromos tükrök, elektromos ablak el?l, távirányítós központi zár, dupla légzsák, szervo, rádió 2 hangszóróval - még kett?t tetettem bele, így 4 hangszóróval nagyon jól szól; remek a gyári hifi is) egykettesben is :)
A váltója isteni, nagyon precíz, remek vele váltani. Csak csatlakozni tudok a korábbi ítéletekhez: az ember szinte állandóan váltani akar, még akkor is,a mikor egyébként nincs is rá olyan nagy szükség.
A motor rettent?en halk, az alapjárat fordulatszáma olyan 650 körül lehet, ha nem lenne benne fordulatszámmér?, az ember hajlamos lenne azt hinni, folyton leáll. Hozzá kell tennem, persze, hogy nem egy er?gép, de az i-DSI motort nem is nyomaték és a magas teljesítmény jellemzi, hanem a takarékosság. Ha az ember vigyáz a lábára, folyamatos 80 km/h-s sebességet tartva simán 5 l/100 km alatt marad. Városban is türhet?. Saját csúcsaim:
-nyáron, 70-80 km/h-s sebességgel poroszkálva, öt f?vel (ebb?l kett? gyerek), csomagtartó tet?ig megpakolva: 4,8 l/100 km,
-csak városban, ?sszel-télen, 8-10 km-es távokat autózva: 7,3 l/100 Km.
A végsebesség a gyár szerint 165 km/h. Szerintem lejt?n lefelé, hátszélben akár a 180-at is elérheti :)))
?szintén szólva ezirányú képességeit még nem igazán teszteltem, tekintettel arra, hogy autópályán ritkán közlekedem. Egyébként országúton átlagban 120-130-as tempóval autózom, szvsz ilyen sebességgel nagyszer?en lehet vele haladni. Ilyenkor nem hangos, olyan 3200-3500-öt forog, s a fogyasztás is 5 l körül marad. 140-ig szépen felpörög, az ember szinte észre sem veszi. Ugyaneddig el?zni is jól lehet vele. 140 fölött már er?lködik, el?zni - úgy értem országúton - nem igazán érdemes vele. Egyszer rövidebb távon, csak úgy kíváncsiságból kihúzattam 150-ig. A fordulatszámmér? ugyan még csak 4000-et mutatott - szóval volt még benne szufla -, de nem igazán volt komfortos az utazás.
Összességében egy hallatlanul jól összerakott, megbízható autó, remek irányíthatósággal, kit?n? váltóval. Városban viszonylag gyors, mozgékony (iszonyat hamar felpörög a motor, szinte állva hagyja a legtöbb konkurenst:))), országúton már kissé harmatos, de mind mondottam, ezt a motort nem a teljesítménye miatt szeretik. Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Az ég világon semmi - ez mégis csak egy HONDA
- Illetve, volt egy visszahívás, a motorvezérl?elektronikával volt valami probléma, de ha nem jelzik, észre sem vettem volna!
Ide hordtam szervizbe
Honda Gold, Debrecen
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Egy jó darabig semmi, ha mégis, hááát, az FR-V nagyon tetszik ;) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
