Malacorrú bárány
Szöveges ítélet
A kocsi választásánál nagymértékben (ha nem teljesen) az Index Jazz fóruma, és a Népítélet dominált nálam. Miután volt szerencsétlenségem egy olyan autót vásárolni korábban, amelyet megbízható márkának hittem, tetszett is, kényelmes is volt, de a végén már az őrületbe kergetett a harmatos kora ellenére kialakult rengeteg hibájával, úgy döntöttem, most csak a racionalitás fog vezetni. Legyen megbízható és értékálló.
Így is lett.
Az autó (főleg egyszerű nő szemmel) szerintem nem az a típus, amelyikbe -legalábbis nálam- első látásra bele lehet szeretni. Szép-szép, de olyan (jaj, most biztos sokan elátkoznak!) semmilyen. Amilyen amorf az orra, annyira furcsa hozzá a feneke. Nekem a szeretet fokozatosan alakult ki, és most már, hogy megismertem milyen kis kezesbárány, szépen belopta magát a szívembe, és egyre jobban szeretem.
Pl. a kis malacka orra, ami sokaknak nem tetszik, én azt imádom benne, hogy olyan kis rövidke, és tudom, hogy szinte ott ér véget, ahol a lábam van, emiatt nagyon könnyen tudok vele parkolni, sokkal könnyebben, mint bármi más, ennél kisebb autókkal.
Apró gondjaim vannak vele csupán:
- a klíma vérszegény
- a hátsó sor sem a klímát, sem a fűtést nem érzi, mikor az én kezem már odafagyott a kormányra/szakad rólam a víz, ők mág mindig panaszkodnak
- típushiba állítólag, de idegesítő zörgések jönnek belőle, valahol a műszerfal környékéről. Bizonyára ez apró hibának tűnik, de szörnyű, hogy az okát sem tudni
- a hátramenetet elsőre szinte soha nem veszi be
- a fránya párásodás is típushiba, de könnyen kiküszöbölhető
Viszont tényleg annyira hálás kis jószág, hogy messzemenően kompenzálják egyéb tulajdonságai fentieket. Nem vagyok nagy műszaki guru, ezért nem tudok nyomaték, meg teljesítmény meg precíz váltó meg egyéb dolgokról ódákat zengeni, de az biztos, hogy nagyon megbízható, és tényleg öröm vezetni, és nagyon örülök, hogy őt választottam.
Remélem nem lesz vele gond évekig.
Update: lassan 2 éve használom, és nem változott a véleményem. A műszerfal zörgés megszűnt a pollenszűrő cseréjénél - bár nem tudni mi okozta.
Továbbra is megbízható, és szerethető, de a nyarat a klímával nem volt annyira kellemes átvészelni, harmatgyenge, ez még mindig fájdalmam. Aki izzadósabb fajta, mindenképp az 1,4est válassza!
Egyébiránt az égvilágon semmi baj vele. Egyszer átment egy hatalmas, kintfelejtett csatornafedélen (útfelújítás, sötét utca) betonnal egybeöntve, akkorán, hogy hatalmasat nyekkent, csikordult, azt hittem Frédibénisen fennmaradok, de szépen lejött. Utána persze paráztam, hogy biztos leszakadt az alaja, futóműcsere, stb, de elvittem szervízbe, alánéztek, egy karcolás sem volt az alján, semmi baja.
Hihetetlen dolgokat produkál tartósság szempontjából, a nagyrészt városi használat pedig próbára teszi rendesen, de nagyon jó tűri.
Szóval szupi kis járgány, nem hinném, hogy bármikor megválnék tőle, és remélem nem is kell.
Upate:
Lassan 6 éves a Jazzem, 40ezer kilométerrel, és a tapasztalatom változatlan. Semmi gond nem volt vele, egy csavart sem kellett meghúzni még rajta, soha nem hisztizik, teszi szépen a dolgát. Egyedül első féktárcsát és betétet kellett rajta cserélni, de szerintem ez az én vezetési (fékezési) stílusom miatt kopott el hamar.
Családban marad és minden valószínűség (és hosszas körültekintés ill gondolkodás) szerint második autónak is Jazzt veszünk, annyira megszerettem. Alaposan megnézegettem a nagy konurenst (3. gen. Yaris), de az annyira műanyag belül, a huzata nagyon kellemetlen tapintású műszál, szinte szikrázott, ahogy végighúztam rajta a kezem, olyan kicsi a csomagtartója és a hátsó ülések előtti hely, fura a váltója, és annyira más érzés benne ülni.
Nem beszélve arról, hogy ott plusz 170ezer Ft, ami a Jazzben alapban benne van biztonsági felszerelések, VSA, függönylégzsák, stb. Fene akarja touchpadon nyomkodni a rádiót, ha elromlik, egy vagyon a panelcsere, különben is én szeretek gombokat tekergetni. Inkább fogjon meg egy kacifántos kanyarban, jóval fontosabb.
Megint a Jazz nyert, pedig én megpróbáltam :)
Hibalista
- Idegesítő, kinyomozhatatlan eredetű zörgés a műszerfalból - (Megszűnt!)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Micra | Következő autója? | Jazz 2012 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
