Kék ördög
Szöveges ítélet
Majd egy év tanakodás, autóválogatás után jutottunk el a Jazz 1.4iES SPORT VSA -hoz. Mindenképpen a Hondapalettáról válogattunk, de igényeimnek megfelelőt találni nem volt egyszerű. A második 160lóerős kétüléses Hondám után merőben változtatni akartam, így temérdek CR-V-t néztünk meg, de egyik sem volt olyan állapotban, ami megfelelt volna. Szüleim nyaggattak, hogy ez a Jazz egész jó kis autó, nézzem már meg én is. Először elhajtottam őket, mert túl hétköznapinak találtam. Aztán egyszercsak megláttam egy használtautó kereskedésben egy kék 1.4iES SPORT VSA-t! És belémcsapott a régóta várt szerelem. (Csak szerelemből veszek autót!) Külföldről hozták be, így nagyon gyorsan kiderült, hogy szanaszét volt törve, és még most is komolyan csálé a kereke. Nem volt mit tenni, irány a márkakereskedői hálózat! Persze első körben nem is akartak hallani olyanról, hogy VSA egy Jazz-ben. A menetstabilizátor csak nagyobb autókhoz jár, mondták. Irány Honda Hungary, akik lebeszélték Japánnal, hogy nekem hoznak egyet Magyarországra is. Május 10-dikén rendeltük meg, és szeptember 22-én át is vehettük...... Csodálatos a kocsi! Az még csak hagyján, hogy bombasztikusan néz ki. Olyan az egész autó vezetése, mintha egy kétszer akkorában ülne az ember. Lehet, hogy a SPORT változat Bridgestone Potenza gumijai miatt, de nagyon finoman kezeli az úthibákat, szinte suhan a Bp-i borzalmas utakon. Belül csend van, csak nagyobb fordulaton jön meg a motor hangja. Szép is lenne, ha nem így lenne! A váltó hibátlanul precíz és pontos. Az ülések kényelmesek, hatalmas az utastér, óriási a csomagtartó! Be kell valljam, eddig nem találtam kifogásolni valót. A motor persze nem egy izompacsirta, de ezt senki nem állította előtte. A városi, és szolíd országúti használatra pont elég.
A kocsi elmúlt közben egy hónapos. Beletettünk 1600 kilométert, és a csillogás a szememben még mindig nem fakult egy cseppet sem. Mostanra kezdem kitapasztalni a vezetési sajátosságait, és egyre jobban tetszik (HA ez lehetséges) a verda. A motor is mostanra kezd bekopni, így egyre lendületesebb, gyorsabban pörög fel.
Írok majd, ha van mit. :-)
Hibalista
- Eddig semmi nem romlott el magától. Az átvétel utáni harmadik napon hátulról belémjött egy Suzukis.
Ide hordtam szervizbe
Honda Grohoczky
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 4 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1600 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | CRX DelSol Vti 160LE | Következő autója? | Honda FR-V |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
