Jól nézd meg, használtan mit veszel…
Szöveges ítélet
A szokásostól eltérően egy rövidke mesével kezdeném, okulásul azoknak, akik egy használt Jazz-re vágynak. Egy 20 éves japán Suzukival büszkélkedő kis család voltunk, és nap, mint nap azért izgultunk, hogy a hátsó kerék meg ne előzze az elsőt egy enyhe kanyarban. Szegényke megérett a cserére. Nehéz volt az elválás, mert a Suzuki szépen működött, csak hát szegény már megette kasznija javát. A rozsda meg őt… Hosszas Népítélet olvasgatás és keresgélés után elhatároztuk, hogy egy Honda Jazz lesz a befutó. Akkor még nem sejtettük, hogy az amúgy is kevés eladásra váró példány közül alig akad olyan, amit nem hamvaiból támasztottak fel hozzá(nem)értő kezek.
Kezdődött az egész egy Honda kereskedésben, ahol egy erősen Pierre Richard-ra emlékeztető, s mint kiderült, hasonló színészi tehetséggel megáldott értékesítő egy rommá tört autót szeretett volna ránk sózni. Mérhetetlen önbizalmát az sem törte le, hogy a fényező kolléga hüvelykujjának lenyomata még ott éktelenkedett az ajtón, amit siettében frissen fújva belökött. A sokadik hasonló eset már-már elvette kedvünket az egésztől, mikor is ráakadtunk egy alig 4 éves, de minden porcikájában eredeti Jazz-re. Szegény kereskedőnek az édesanyja életére kellett megesküdnie, hogy az autón minden eredeti. Anyu életben maradt, mert tényleg minden eredeti volt rajta. Az már csak hab volt a tortán, hogy az autóra még öt hétig kellett várni, amíg tehermentes nem lett. Öt hét alatt „álltában” azért pár karccal és kis horpadással több lett rajta. Gondolom, mindez csak azért történt, mert a kereskedő az öt hét alatt egy métert sem ment vele…
A tanulság: aki nem ért hozzá, mindenképpen vigyen magával valakit, aki észreveszi, ha lomot akarnak eladni „kiváló” meg „kitűnő” állapotú autóként. Ha ilyet láttok, már gyanakodhattok is, maximum kellemesen meglepődtök, ha mégsem. Ismerve a mai magyar morált, kész meglepetés, ha nem akarnak átkurjantani.
Még csak alig egy éve használjuk az autót, de annyi azért kiderült, hogy a többi bejegyzésben leírt dicséretek általában jogosak. Jól összerakott autó igényes belsővel, de tényleg sérülékeny fényezéssel. Ésszel hajtva jól fogyaszt (főleg csak városban 6,5-7 l átlagban, főleg autópályán klímával és 3 személlyel 5,6 l, télen kb. + 1 liter). Egy tankkal, vagyis jobban mondva a sárga lámpa kigyulladásáig kb. 500 km-t általában lehet vele menni, és ilyenkor még van benne 7-8 liter benzin. Amúgy tényleg főleg a városban van elemében, dinamikusan vezethető autó, 3000-től kezd megjönni a hangja.
A csörgő-zörgő 20 éves Suzi után egy álom: furcsa, hogy lehet rendesen zenét hallgatni benne, viszonylag csend van menet közben. És igen, ehhez a kategóriához képest igényes anyagokból van összerakva, beleértve a műanyag és kárpitozott részeket is. Valaki azt írta, hogy a hátsó ülések elég gyengécskék. Hát nem tudom, a szexelést biztos bírják, ott volt a nyoma annak, hogy az előző tulaj egyszer ott jól érezte magát :)
Sokan írják azt is, hogy eléggé párásodik az autó esőben és télen. Szerintem nem vészes a dolog, elég hamar el lehet tüntetni, és egyébként sem párásodik jobban, mint a korábbi autók, amiket vezettem.
Túl vagyunk egy műszakin, meg a 40 ezres szervizen, csak kopó cuccokat cseréltek (féktárcsa és -betét) az olajon meg a szűrőkön kívül. Igazán majd csak több használat után látszik, hogy valóban ilyen marad-e.
Mindenkinek ajánlom, aki az árát jól tartó, megbízható, tényleg kis-nagy autót akar (szexelésre alkalmas hátsó üléssel).
Hibalista
- Eddig csak a szokásos kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
NEM Honda szerviz... Remélem, csak mi fogtuk ki az egyik link társaságot, és a többi nem ilyen.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GL (J) | Következő autója? | Majd meglátjuk akkor. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
