Jazz blog - amíg bírtam szusszal
Szöveges ítélet
2005.09.17.
Az autót pár napja vettem át hosszas vajúdás után - sokáig a talonban volt még egy kombi Skoda Fabia is - de aztán gy?zött a racionalitás - a tesztek és népítéletek áttanulmányozása után (szigorú statisztikai módszerekkel) maradt a Jazz.
A népítéletek olvasásakor szembesültem vele, hogy a Jazz vásárlóközönsége inkább érzelmi alapon választott - míg mondjuk a Fabia-t vásárlókat a ráció vezette. No persze ebben valszeg közbejátszott a két modell árkülönbözete is...
Gondoltam, jó lenne összeütni egy "hideg", racionalista népítéletet - ezért elszántam magam, hogy míg lelkesedésem kitart, egy blog-szer? cuccot fogok idetermelni.
Lássuk a medvét!
Az eddig megtett 100km igazán semmi (a bejáratás 2.000km-éig ajánlott hogy ne nagyon menjek 3.000 rpm felé), hogy megismerje az ember az autó hibáit - az el?nyei mindenesetre szembet?n?ek.
A jelenlegi állás szerint:
POZITÍV:
-Rendkívül jó pakolhatóság
-Magas vezetési opzíció - ki-beszállás nagyon kényelmes. Nemcsak az els?, hanem a hátsó üléseken is
-Alacsony fogyasztás (városban eddig 6.6l)
-Min?ségérzet - az ajtó csukódásától kezdve a kormány fogásán keresztül a váltón át egész a brutál halk motorig (dugóban a szomszéd kocsikat hallod csak)
-Király fordulékonyság - ezzel bárki tud parkolni!
-Alacsony fordulatról húz (nyomatékmax. 2.800 rpm, 3.000-nél kényelmesen lehet váltani, nem kell szanaszét pörgetni)
-Ha kell, a klíma h?t mint a veszett
NEGATÍV:
-Ráz, talán jobban mint a többi "osztálytársa"
-Vízh?fokmér? hiánya - ugyan van egy "túl hideg" és egy "túl meleg" lámpa, de jobban szeretem a mutatót - a lámpa szerint például már 2 perc járás és 300m után elég meleg az autó - amit speciel kétlek-gátolok...
2005.11.21
Így 6000 km fele, túl egy hosszú túrán (Brüsszel) kezdek jobban megismerkedni a géppel.
-A 13 órás (1400 km) út alatt végig kényelmes volt az ülés - a hátsó utasoknak is! Ez várakozáson felüli. Igaz, a hátsó traktus panaszkodott, hogy fázik a lába - az els? ülés alatt sajnos nem tud átmenni a leveg? (benzintank)
-Megpakolva 120 felett már csak módjával gyorsul, 140 felett már nem szeret menni. Emelked?n bizony hamar 100 alá esik a sebességmér?. Lejt?n viszont a 180 is nagyon biztonságosnak t?nik
-Pakolni - na azt tényleg lehet bele. Sokat.
-130 felett a szélzaj kezd zavaró lenni, de addig elég csendes
2006.10.01
Cégváltás miatt meg kellett válnom a kocsitól (cégautó volt). Fájt. Nagyon. MInden pöpec volt rajta, igazán. Feleségem, ki addig nagy Ford-rajongó volt, kikötötte, hogy csak JAPÁN autót vehetünk, semmi mást (!!!), mert a Jazz annyira tetszett neki is (a fele km-t Ő tette bele)
Carina E (10 év) lett utána. Tohonya dog, alig fordul. De már megszerettem ezt is..:)
Mint már mondtam - csak ajánlani tudom a kocsit! Ha több pénzem lett volna, UGYANEZT vettem volna!
</BLOG>
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota Carina E |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
