Japán + kínai, elmentek gyártani,mindkettőnek sikerült!
Szöveges ítélet
Sokat vívódtam a vásárlás előtt, fórumolvasgatások, tesztek, stb. Felmerült a japán vagy kínai kérdés és az, hogy érdemes-e megvárni az új Jazz-et. Aztán félve az új modellek gyermekbetegségeitől, egy jelentős kedvezménnyel megvásárolható "régi", kínában gyártott (LUCGE alvázszámú) jazz mellett döntöttem.
Az autó nagyon tetszett külsőleg, oldalról szerintem dinamikus, előlről inkább "aranyos" mint szép.
Az első élmények nagyon jók voltak, az alább leírt futómű problémán kívül, amely már a hazaúton jelentkezett, majd a futóműbeállítás után szinte tökéletes lett. Az nagyon pozitív, hogy elismerték egy külső vélemény helyességét és kártalanítottak.
Ami tetszik:
A váltó nagyon rövid úton jár, bár néha a hátramenet kicsit
nehezen kapcsolható.
A rádió szerintem telitalálat, érezni benne, hogy valami "dübörög ott az ajtóban"
Az ülések állíthatósága, dönthetősége, helykínálat kiváló.
Nekem az autó halk, de sokat jártam Fiat Uno-val és utána 3 hengeres 1 literes Suzukival. Természetesen nem rendelkezik egy 12 milliós Mercedes zajszigeteltségével, de szerintem megfelelő, és ez a motorhang azért jóó!
Tökéletesen működnek a kapcsolók, zárak, nem zörög semmi.
A fűtés jó, hamar bemelegszik a -15 fokos hidegben is, a légkondi még nem vizsgázott igazi kánikulában.
Ami nem tetszik:
A hátsó ajtón a Honda jelet hordó alkatrész nem méltó az autóhoz, gyengének, letörhetőnek tűnik.
A szőnyegek nem időtállóak, 4 hónap használat után már kissé kopottak, nem illenek tökéletesen az autóba(néha felcsúszik a pedálokhoz). A gyári szőnyeget nem kellene extrának tekinteni.
Párásodás amely nem életveszélyes, de talán orvosolható lenne.
A kormány nem annyira direkt, nem tér vissza középállásba.
A kézifék furcsa, nagyon be kell húzni, hogy rendesen fogjon.
A jobb első ajtó nem zárható "kisujjal".
Minden a praktikumról a könnyű kezelhetőségről szól. Csak teszi a dolgát, nem lehetsz vele az autó-"pálya ördöge" de, szinte tökéletesen biztosan célba érhetünk vele. Nagy lejtőn 178km/h volt a max, de a 140-150-et huzamosabban is bírja.
A Vredestein Snowtrack 3 téli gumival szinte csúszásmentesen kapszkodik fel egy kb 6%-os, letaposott hótól síkos emelkedőn a Mátrában. Friss havon is megfelelően tapad a mátrai szerpentineken is.
Ennyi.
Hibalista
- Első futómű beállítás, futóműszervízben 6600Ft. A Honda Hungary kifizette.
Ide hordtam szervizbe
Honda Szabó Budapest, Rákosi út.
Volt egy kis ellentmondás közöttünk, mivel az autó egyenes kormánnyal kissé jobbra ment. Szerintük elfogadható volt, de végül azt ajánlották, nézessem meg egy futóműszervízben. Ezt meg is tettem, ahol szinte tökéletesre beállították. A számlát a Honda Hungary jóváírta az olajcsere árából! Olajcsere professzionálisan - mindent tisztára törölve, illetve nem lecsöpögtetve a motorteret - zajlott, amelyet személyesen is nyomonkövethettem. Természetesen az olajszűrő made in Japan volt.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7350 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wagon R+ 1.0 | Következő autója? | Honda Accord majd.... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
