Igazi japán kedvenc!
Szöveges ítélet
Igazából már régebben is írhattam volna, de nem akartam elkapkodni. Azt akartam, hogy összegyűljön annyi tapasztalat, amit már érdemes ilyen formában rögzíteni.
A kocsit 2006 április végén sikerült szinte spontán módon megvásárolni. Igaz az első találkozáskor (2004 novembere) már megfertőzött a soproni kereskedés. Meglehetősen kedvesek voltak, és pár perc beszélgetés után máris próbaútra invitáltak. Nagyon meglepett, de a néhány km alatt olyan kezesen viselkedett a tesztautó, mintha már pár éve ismerném a kezelési sajátosságait. Ez nagyon tetszett, ugyanis elötte nem sokkal próbáltam egy Fabiát, és olyan művinek hatott a kormány, a pedálok és a sebváltó kezelése. Jól működött minden, viszont szinte semmi visszajelzést nem kaptam mi mikor működtet valamit. Egyszerűen a Jazzt élveztesebb autónak találtam.
Azért írtam, hogy spontán vásárlás volt mivel a kocsi pénteken érkezett a kereskedéshez és következő héten csütörtökön autóbeszámítással, ügyintézéssel a hátunk mögött már át is vehettük a járgányt. Honda KUDO ötös!
Most jöhet az értékelés.
Pozitívumok:
-Halk autó kívül-belül: melegen alig 700 az alapjárata, 100-nál 2800-on, 130-nál még éppen 4000 alatt van a fordulatszám.
-Motorhang: élvezetes, hondás. De csak 5000 fölött jön elő.
-Kiváló térkihasználás: a rövid motortérnek köszönhetően tágas hely van az utastérben. Jómagam 182 cm vagyok átlagos testalkatú, és saját vezetőülés beállításommal magam mögött még szűk tenyérnyi hely van a térdem és az üléstámla között. A hátsó ülés lapja is felhajtható - mint a régi moziülés - így a tér sokféleképpen variálható. Mentünk már többször 4 felnőtt + 1 gyermek összeállításban közepes távolságokra sok-sok cuccal. Mindenki elfért és minden befért.
-A csomagtartó mérete: a Feliciához képest 80 literrel több, és ezt észre is venni. Rolóig 350, ülés tetejéig 380, lehajtott hátsó ülésekkel 1320 liter. Hátradöntött anyósüléssel 250 cm-es karácsonyfát görbülés nélkül hazavittem.
-A fogyasztás: azért 6, mert van tél is. Egyébként tavasztól őszig nem nagypapásan közlekedve simán tartható az 5,5-5,8 közötti átlag. A legkevesebb nekem 4,8 ; a legtöbb 7,2 l/100km volt.
-Nincs túlbonyolítva: egyszerübb az elektronikája mint sok mai francia, olasz, miegymás gyártmánynak. Emiatt kissé spártainak hathat, de nekem inkább legyen megbízható. Sokáig szeretném használni.
-Elöl-hátúl tárcsafék
-Kettős tolatólámpa: nem értem sok autónál ezt miért spórolják el
-Jó gyári hangzás 2 hangszóróval+AUX csatlakozó
Negatívumok:
-Párásodás: ha esik az eső csak a klímával lehet leszedni az ablakokról a párát.
-Az anyósülés öve: az onnét kiszálló utas után mindig rosszul fordul az övcsat és zörög a B oszloppal. Visszafordítom és jó. Bagatel gond.
-Könnyen piszkolódó kárpitok
-Kemény műszerfal: de nem rossz a tapintása.
-Kevés a tompított világítás fényereje: H4 60/55W
-A hátsó ablaktörlőnek nincs szakaszos üzeme
-A hátsó ablakmosó nem spriccel, csak folyat
-Nem versenygép: 0-100km/h 13,7s
-Kényes fényezés
-Kőfelverődésre hajlamos lökhárító+motorháztető
Jelenleg 17900 km van a kocsiban és minden rendben működik. Később további tapasztalatokkal jelentkezem.
Megvolt a 3. éves szervíz. 38000 km-nél járunk. Minden rendben működik. Anyagi okokból jómagam cseréltem: levegőszűrőt, pollenszűrőt. Saját beszerzés volt az olaj, olajszűrő, gyújtógyertya. Szintén a KUDOba vittem a kocsit.
Szóval mögöttem van már több mint öt év használat. A Jazz továbbra is szépen muzsikál. 2011 tavaszára kissé repedezettnek és meglehetősen kopottnak éreztem a gyári nyárigumi garnitúrát. Barumokat kapott váltómérettel ami 185/60. Kicsit emberesebben néz ki és kb. 2 dl-rel nőtt az átlagfogyasztás. Ez éves szinten annyit tesz - pont december elején számoltam ki egy egész év tankolási blokkjaiból - hogy 6.1 l/100 km-re változott az átlagom. Ez van.
Ami megszokott: továbra sincs minimális olajfogyasztás sem, minden rendben működik, a fenntartása eddig szinte tényleg csak az olaj, szűrők, klímatisztítás, takarítás kiadásokra korlátozódott.
Negatív oldal: a használat bizony meglátszik rajta, sajnos a lökhárító és a motorháztető szinte vonzza a köveket (pedig nem is bújok bele az előttem menő seggébe), a sok ki-be szállástól a sofőrülés kárpitja bal oldalt lábnál már nem szép sima és kicsit csikorog a tömése(90 kilót nyomok a mázsán), szintén a sofőr oldalán az ablakemelő kapcsolóknál a szürke betétről a lakkozás egy körömnyi helyen lekopott, jobb hátul az ablaktekerő karról egy darabon levált a festék, a kuplung- és fékpedál gumija úgy elkopott mintha már 200 000-et beletettem volna. Ezek persze nem vészes dolgok, inkább csak esztétikai kivetnivalók.
Eddig úgy tűnik jó konstrukciójú megbízható autót sikerült kifognom. Folyt. köv...
Egy szép frissítés következik. Megvan a 100000 km! 2014.10.24-e volt ez a nap.
De nem akarok elszaladni, mert elég régen nem írtam. Az elmúlt években is megkapta a szokásos olajcsere + szűrők cseréjét, klímatisztítást, az ajtózsanérok kenését, és a ajtókédereket is le szoktam kezelni gumiápolóval.A 6. éves szervízre vittem első fékbetéteket, és bizony rá is fért a csere mert piszokul el voltak kopva. Angol gyártmányú betéteket sikerült vásárolni a helyi alkatrészkereskedőnél amiket látva kissé meglepődtem, mivel nagyon világosszürke színűek voltak. Ám pár év távlatából már nem aggódom. Szinte nem hagy nyomot a felnin a fékpor és a fékhatáson sem éreztem változást. Emellett még a fékfolyadékot cseréltettem + vitték műszakira. 2012 tavaszán tudatosult, hogy a téli gumik már nem biztonságosak még egy szezonra, ezért ősszel jöttek az új Barum Polaris 3-ak. A 7. éves szervizelésen szerettem volna szelephézagot ellenőriztetni, de sajnos az előre megbeszélt munkához csak a szelepfedéltömítést rendelték meg, pedig kellett volna szívósor- és szívócsonk tömítés is. Bosszankodva vettem tudomásul, hogy csak a gyújtógyertyák lesznek cserélve. Bent voltam most is a szerelőknél és megnyugtató volt látni, hogy az összes gyújtótrafó eredeti japán Hitachi. Még ebben az évben kikresetem hozzá az üzemanyag szűrőt és persze ki is cseréltettem. Na annak a tervezésekor is sok szake elfogyhatott. Közeledett az ősz és használni kellett a hátsó ablak- és tükörfűtést. Olyankor viszont meghülyült a központi zár. Még járó motorú autónál is bezárta az ajtókat. Rájöttem, hogy a bal tükörfűtés nem működik, de a sógor találta meg a hiba okát. Az ajtón átvezető guminál, volt annak a testvezetéke megtörve. A 8. éves szervízre nem vittem szervízbe a kocsit. Egy megbízható munkatársammal együtt végeztük a szokásos teendőket. Műszakiztatásra is átnézte. Minden gond nélkül megvolt az is. 2013 év vége környékén kezdtem észrevenni, hogy kezd egyre rosszabb lenni a fogyasztás, de szerencsére viszonylag sok autópályázás után az érték visszaállt az általam megszokott szintre. 2014 nyarán elkezdett sírni a csomagtartó zárja bezáráskor. Szédszedtem az ajtót, de a záróegység össze volt sütve. Mivel áttetsző műanyagból van ezért ki tudtam venni hol szabad egy kicsi fúróval lyukat csinálni, hogy kenőanyagot lehessen bejuttatni a szárazon mozgó szerkezetbe. Párszor megmozgatva normális hangja lett a szerkezetnek. Ezeken kívül más esemény nem történt.
A szervízszámlákat és egyéb beszerzések igazolását kezdettől fogva gyűjtöm, ki tudja egyszer még jót lehet majd csemegézni ezekből.
Folytatás majd következik.
Hibalista
- A 3 év alatt eddig semmi. - - Jelenleg már 5 év is eltelt és eddig az első fékbetétek szorultak cserére 58000-nél + egy pár első fényszóró izzó. - - 8 év használata és a hibák fent olvashatóak.
Ide hordtam szervizbe
Honda KUDO Sopron, valamint ismerős szerelő.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Felicia LX | Következő autója? | Csak japán gyártásút |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
