A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2002-2007)

Jazz 1.2 S Cool 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Igazi japán kedvenc!

Szöveges ítélet

Igazából már régebben is írhattam volna, de nem akartam elkapkodni. Azt akartam, hogy összegyűljön annyi tapasztalat, amit már érdemes ilyen formában rögzíteni.

A kocsit 2006 április végén sikerült szinte spontán módon megvásárolni. Igaz az első találkozáskor (2004 novembere) már megfertőzött a soproni kereskedés. Meglehetősen kedvesek voltak, és pár perc beszélgetés után máris próbaútra invitáltak. Nagyon meglepett, de a néhány km alatt olyan kezesen viselkedett a tesztautó, mintha már pár éve ismerném a kezelési sajátosságait. Ez nagyon tetszett, ugyanis elötte nem sokkal próbáltam egy Fabiát, és olyan művinek hatott a kormány, a pedálok és a sebváltó kezelése. Jól működött minden, viszont szinte semmi visszajelzést nem kaptam mi mikor működtet valamit. Egyszerűen a Jazzt élveztesebb autónak találtam.
Azért írtam, hogy spontán vásárlás volt mivel a kocsi pénteken érkezett a kereskedéshez és következő héten csütörtökön autóbeszámítással, ügyintézéssel a hátunk mögött már át is vehettük a járgányt. Honda KUDO ötös!

Most jöhet az értékelés.
Pozitívumok:
-Halk autó kívül-belül: melegen alig 700 az alapjárata, 100-nál 2800-on, 130-nál még éppen 4000 alatt van a fordulatszám.
-Motorhang: élvezetes, hondás. De csak 5000 fölött jön elő.
-Kiváló térkihasználás: a rövid motortérnek köszönhetően tágas hely van az utastérben. Jómagam 182 cm vagyok átlagos testalkatú, és saját vezetőülés beállításommal magam mögött még szűk tenyérnyi hely van a térdem és az üléstámla között. A hátsó ülés lapja is felhajtható - mint a régi moziülés - így a tér sokféleképpen variálható. Mentünk már többször 4 felnőtt + 1 gyermek összeállításban közepes távolságokra sok-sok cuccal. Mindenki elfért és minden befért.
-A csomagtartó mérete: a Feliciához képest 80 literrel több, és ezt észre is venni. Rolóig 350, ülés tetejéig 380, lehajtott hátsó ülésekkel 1320 liter. Hátradöntött anyósüléssel 250 cm-es karácsonyfát görbülés nélkül hazavittem.
-A fogyasztás: azért 6, mert van tél is. Egyébként tavasztól őszig nem nagypapásan közlekedve simán tartható az 5,5-5,8 közötti átlag. A legkevesebb nekem 4,8 ; a legtöbb 7,2 l/100km volt.
-Nincs túlbonyolítva: egyszerübb az elektronikája mint sok mai francia, olasz, miegymás gyártmánynak. Emiatt kissé spártainak hathat, de nekem inkább legyen megbízható. Sokáig szeretném használni.
-Elöl-hátúl tárcsafék
-Kettős tolatólámpa: nem értem sok autónál ezt miért spórolják el
-Jó gyári hangzás 2 hangszóróval+AUX csatlakozó

Negatívumok:
-Párásodás: ha esik az eső csak a klímával lehet leszedni az ablakokról a párát.
-Az anyósülés öve: az onnét kiszálló utas után mindig rosszul fordul az övcsat és zörög a B oszloppal. Visszafordítom és jó. Bagatel gond.
-Könnyen piszkolódó kárpitok
-Kemény műszerfal: de nem rossz a tapintása.
-Kevés a tompított világítás fényereje: H4 60/55W
-A hátsó ablaktörlőnek nincs szakaszos üzeme
-A hátsó ablakmosó nem spriccel, csak folyat
-Nem versenygép: 0-100km/h 13,7s
-Kényes fényezés
-Kőfelverődésre hajlamos lökhárító+motorháztető

Jelenleg 17900 km van a kocsiban és minden rendben működik. Később további tapasztalatokkal jelentkezem.

Megvolt a 3. éves szervíz. 38000 km-nél járunk. Minden rendben működik. Anyagi okokból jómagam cseréltem: levegőszűrőt, pollenszűrőt. Saját beszerzés volt az olaj, olajszűrő, gyújtógyertya. Szintén a KUDOba vittem a kocsit.

Szóval mögöttem van már több mint öt év használat. A Jazz továbbra is szépen muzsikál. 2011 tavaszára kissé repedezettnek és meglehetősen kopottnak éreztem a gyári nyárigumi garnitúrát. Barumokat kapott váltómérettel ami 185/60. Kicsit emberesebben néz ki és kb. 2 dl-rel nőtt az átlagfogyasztás. Ez éves szinten annyit tesz - pont december elején számoltam ki egy egész év tankolási blokkjaiból - hogy 6.1 l/100 km-re változott az átlagom. Ez van.
Ami megszokott: továbra sincs minimális olajfogyasztás sem, minden rendben működik, a fenntartása eddig szinte tényleg csak az olaj, szűrők, klímatisztítás, takarítás kiadásokra korlátozódott.
Negatív oldal: a használat bizony meglátszik rajta, sajnos a lökhárító és a motorháztető szinte vonzza a köveket (pedig nem is bújok bele az előttem menő seggébe), a sok ki-be szállástól a sofőrülés kárpitja bal oldalt lábnál már nem szép sima és kicsit csikorog a tömése(90 kilót nyomok a mázsán), szintén a sofőr oldalán az ablakemelő kapcsolóknál a szürke betétről a lakkozás egy körömnyi helyen lekopott, jobb hátul az ablaktekerő karról egy darabon levált a festék, a kuplung- és fékpedál gumija úgy elkopott mintha már 200 000-et beletettem volna. Ezek persze nem vészes dolgok, inkább csak esztétikai kivetnivalók.
Eddig úgy tűnik jó konstrukciójú megbízható autót sikerült kifognom. Folyt. köv...

Egy szép frissítés következik. Megvan a 100000 km! 2014.10.24-e volt ez a nap.
De nem akarok elszaladni, mert elég régen nem írtam. Az elmúlt években is megkapta a szokásos olajcsere + szűrők cseréjét, klímatisztítást, az ajtózsanérok kenését, és a ajtókédereket is le szoktam kezelni gumiápolóval.A 6. éves szervízre vittem első fékbetéteket, és bizony rá is fért a csere mert piszokul el voltak kopva. Angol gyártmányú betéteket sikerült vásárolni a helyi alkatrészkereskedőnél amiket látva kissé meglepődtem, mivel nagyon világosszürke színűek voltak. Ám pár év távlatából már nem aggódom. Szinte nem hagy nyomot a felnin a fékpor és a fékhatáson sem éreztem változást. Emellett még a fékfolyadékot cseréltettem + vitték műszakira. 2012 tavaszán tudatosult, hogy a téli gumik már nem biztonságosak még egy szezonra, ezért ősszel jöttek az új Barum Polaris 3-ak. A 7. éves szervizelésen szerettem volna szelephézagot ellenőriztetni, de sajnos az előre megbeszélt munkához csak a szelepfedéltömítést rendelték meg, pedig kellett volna szívósor- és szívócsonk tömítés is. Bosszankodva vettem tudomásul, hogy csak a gyújtógyertyák lesznek cserélve. Bent voltam most is a szerelőknél és megnyugtató volt látni, hogy az összes gyújtótrafó eredeti japán Hitachi. Még ebben az évben kikresetem hozzá az üzemanyag szűrőt és persze ki is cseréltettem. Na annak a tervezésekor is sok szake elfogyhatott. Közeledett az ősz és használni kellett a hátsó ablak- és tükörfűtést. Olyankor viszont meghülyült a központi zár. Még járó motorú autónál is bezárta az ajtókat. Rájöttem, hogy a bal tükörfűtés nem működik, de a sógor találta meg a hiba okát. Az ajtón átvezető guminál, volt annak a testvezetéke megtörve. A 8. éves szervízre nem vittem szervízbe a kocsit. Egy megbízható munkatársammal együtt végeztük a szokásos teendőket. Műszakiztatásra is átnézte. Minden gond nélkül megvolt az is. 2013 év vége környékén kezdtem észrevenni, hogy kezd egyre rosszabb lenni a fogyasztás, de szerencsére viszonylag sok autópályázás után az érték visszaállt az általam megszokott szintre. 2014 nyarán elkezdett sírni a csomagtartó zárja bezáráskor. Szédszedtem az ajtót, de a záróegység össze volt sütve. Mivel áttetsző műanyagból van ezért ki tudtam venni hol szabad egy kicsi fúróval lyukat csinálni, hogy kenőanyagot lehessen bejuttatni a szárazon mozgó szerkezetbe. Párszor megmozgatva normális hangja lett a szerkezetnek. Ezeken kívül más esemény nem történt.
A szervízszámlákat és egyéb beszerzések igazolását kezdettől fogva gyűjtöm, ki tudja egyszer még jót lehet majd csemegézni ezekből.
Folytatás majd következik.

Hibalista

- A 3 év alatt eddig semmi. - - Jelenleg már 5 év is eltelt és eddig az első fékbetétek szorultak cserére 58000-nél + egy pár első fényszóró izzó. - - 8 év használata és a hibák fent olvashatóak.

Ide hordtam szervizbe

Honda KUDO Sopron, valamint ismerős szerelő.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Felicia LX Következő autója? Csak japán gyártásút
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)