Honda Jazz, a jól eltalált ketyere
Szöveges ítélet
Egyik sem volt az enyém, de ennek ellenére megszerettem őket. Rosszat nem tudok mondani, ha valaki olcsó autózásra vágyik, annak ez egy jó megoldás lehet. Szerencsére jókat kellett csak vezetnem, és ezekkel nem volt komolyabb probléma, csak egy esetben szakadt el egy fékcső, meg egyszer kellett egy biztosítékot cserélni (kis kézügyesség nem árt, ha van), na meg időnként tankolni is kellett. Aki ilyen autót szeretne (én nem árulok autót) érdemes körülnézni, hogy milyenek vannak a piacon. Bár én is inkább itthon veszek mindent, de a használt autók esetében,pl. Németországban egy kicsivel jobb az autók állapota, elsősorban az utak minősége, és a javításra fordítható összegek miatt. (Más, nemritkán gyári,vagy egyéb jó minőségű alkatrészekkel javítanak, amik nem a távol keletről érkeznek...,sajnos sokszor átcsomagolva..)Itthon is lehet persze jó példányokra akadni, de bárhol is szeretnénk egy ilyen autót megvenni, mindenképpen az autó állapota alapján, és ne a km óra állása hozzuk meg a döntést! Egyébként nem a motorok szoktak tönkremenni, -mert azok bírják sokáig-, hanem a többi alkatrész. A súlyosan sérült, majd megjavított autók megvásárlását nem javaslom senkinek. Ha valaki nem ért az autókhoz, akkor a legjobb egy független szakértőt megbízni, aki független szakvéleményt ad az autó állapotáról, esetleges sérüléseiről. Ez pénzbe kerül, de a 31 ezer ft. körüli összeget szerintem megéri, ha valaki laikus, Ilyeneket a neten lehet találni, külföldön pl. a DEKRA stb. cégek végeznek ilyeneket. A hazai cégeket nem ismerem, de gondolom nem egy ilyen van itthon is.
Nem kell félni a Jazz-től, nagyon eltalálták a japánok. Ha valaki figyel az autójára, normálisan karbantartja, nem üti, vágja, akkor hosszú évekig hűséges, megbízható autója lesz.
Hibalista
- Fékcső törés felpattanó idegen tárgytól..... egy eset kb. 100 autóból - Biztosíték csere fényszó egy eset kb. 100 autóból - váltó "morgás" - otthon a csapágy (sorcsapágyak vannak benne) cseréje volt, a 100 autóból 2 esetben (Hazajöttem vele, nem kellett félni, hogy szétesik)
Ide hordtam szervizbe
Német szervízekbe vitték a gazdáik, én csak egyszer voltam szervízbe, mert egy, az útról felpattanó fém darab elvágta a fékcsövet, de szerencsére meg tudtam állni, és megúsztam baleset nélkül. (Ilyen esetben a szerencsén múlnak a dolgok legfőképpen, nem a tudáson, mert a fékhatás megszűnik, és csak a váltó (motorfék), kézifék ésszerű használatával lehet megállni, amihez nagyobb részben a szerencsére van szükség, és nem a tudásra.)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 120 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
