Egyszerűen Honda
Szöveges ítélet
Lényegében ez az első saját tulajdonú autóm. Előtte csak egy kispolákom volt, de már annak is egy ideje. Céges autóként egy 1,9 TDI IV-es Golfot hajtottam 2 évig, ehhez tudom viszonyítani a Jazzt.
Alapvetően nagyon szerethető autó. Sokban inkább dízeles, mint benzines autóhoz hasonló a vezetése, értve ezt a fogyasztásra és a dinamikára. Szereti az alacsony fordulatszámot és a nyomaték már alacsony fordulatnál jelen van, hála a hengerenkénti két gyertyának. 5-ösben simán lehet vele 40-50 kmh-val is közlekedni, persze a dinamikus gyorsulás terhére. Alacsony fordulaton sem rángat az autó. Vezetési stílustól függ ugyan, de a magasabb fordulatszámon nem jön a híres benzines pörgés, vagy nem úgy mint más 1,4-es motorú kis kategóriás autónál. Magasabb fordulatszámon inkább a hengerenkénti 4 szelep nyújt többet, mint a kettős gyújtás rendszer. Stabilan gyorsul, de nincs az a pont, ahonnan robbant. Védelmére szóljon, hogy valójában az 1339ccm-es motort az 1,3-asok és nem az 1,4-esek között kellene megméretni. A gyorsulásban is megmutatkozik a különbség, kategória társainál 1-2 secundummal lassabban éri el a 100-at. Jól látszik, hogy a Honda hova pozícionálta az autót. Kis külső méret mellett maximális belső tér, nagy csomagtartó, alacsony fogyasztás, nem túl pörgős, de kellő dinamikával rendelkező motor: ideális fiatal, gyerekes családoknak. A fogyasztása nekem 5,2-5,5l országúton 100-110kmh-val; 7,5-8l autópályán 140kmh-s sebességnél, a városi fogyasztása erősen forgalomfüggő, nekem 6l körül volt.
Szeretem
Praktikus, nagy belső tér, kis külső méretek, jól parkolható. Remek, precíz, jól megvezetett váltó. Ilyen príma váltóval még nem hozott össze a sors eleddig. Kényelmes, sportos oldaltartású első ülések, amit egy jól kiegyensúlyozott felfüggesztés támogat. Kissé kemény a rugózás, de nem zavaró és a terhelés növekedésével értelemszerűen szelídül, így 1 személyes utakon sportosan, családdal komfortosan vezethető. 5-dikben széles sebességtartományban vezethető.
Szerettem volna
A kilátást, mint minden egyterű autóban, úgy a Jazzben is nagy szögben kitakarja az A oszlop, amúgy a többi irányba és a tükrökkel jó a kilátás az autóból. Az autó akkumulátora még a kis autó kategóriához mérten is alulméretezett. A kormányt sokat kell tekergetni, ami főleg a városban teszi kényelmetlenné és visszavesz a dinamikus vezetés élményéből, főleg 90 fokos kanyarok esetén zavaró, hogy hosszan kell tekerni. A motor ereje megengedné a 6. utazó fokozatot, hogy ne 4200-on forogjon 5-ödikben 140kmh-nál. Ennél a fordulatszámnál az amúgy borzasztóan csendes motornak is megjön a hangja. Jobban örültem volna egy teljes értékű pótkeréknek, de nem azzal szállítják. Ahogy olvasgattam a leírást, még egy egyszerű égőcsere is komoly bontást igényel (sárvédő dob leszerelése), szóval csak szerelési tapasztalattal és türelemmel rendelkezők tudnak - más autókban könnyen elvégezhető - karbantartást elvégezni. Nagyon hiányolom a Hondánál nem létező védőszárny szolgáltatást, még akkor is, ha megbízok a járművemben.
Összességében nagyon elégedett vagyok a választásommal. Hozzá kell tennem, hogy a Honda Jazz nem olcsó, pláne nem a lecsupaszított kategóriatársaihoz mérten. A Honda Jazz-nél az 1,4-es motorral a legalacsonyabb felszereltségű LS is 4 légzsákot, ABS-t, elektromos első ablakemelőt, automata klímát, CD-s rádiót, hátsó ablaktörlőt, tükörházba épített indexet tartalmaz, csak hogy pár dolgot említsek. A gyártó odafigyel, hogy az utakon ne közlekedjenek fapadosok, ennyivel is növelve a jármű presztízsét. A Honda Jazz nálam a VW Polo/Golf, Ford Fusion, Toyota Corolla, illetve Peugeot 307 mezőnyben ért el első helyet ár/érték arányban. A választásban az is szerepet játszott, hogy a Golf, Corolla és 307-es esetében a felszereltséget és a pénztárcámat tekintve, kompromisszumra kényszerültem volna.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 5 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | IV-es Golf 1,9 TDI | Következő autója? | Japán (Mazda, Honda, Toyota) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
