A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2002-2007)

Jazz 1,4i LS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egyszerűen Honda

Szöveges ítélet

Lényegében ez az első saját tulajdonú autóm. Előtte csak egy kispolákom volt, de már annak is egy ideje. Céges autóként egy 1,9 TDI IV-es Golfot hajtottam 2 évig, ehhez tudom viszonyítani a Jazzt.
Alapvetően nagyon szerethető autó. Sokban inkább dízeles, mint benzines autóhoz hasonló a vezetése, értve ezt a fogyasztásra és a dinamikára. Szereti az alacsony fordulatszámot és a nyomaték már alacsony fordulatnál jelen van, hála a hengerenkénti két gyertyának. 5-ösben simán lehet vele 40-50 kmh-val is közlekedni, persze a dinamikus gyorsulás terhére. Alacsony fordulaton sem rángat az autó. Vezetési stílustól függ ugyan, de a magasabb fordulatszámon nem jön a híres benzines pörgés, vagy nem úgy mint más 1,4-es motorú kis kategóriás autónál. Magasabb fordulatszámon inkább a hengerenkénti 4 szelep nyújt többet, mint a kettős gyújtás rendszer. Stabilan gyorsul, de nincs az a pont, ahonnan robbant. Védelmére szóljon, hogy valójában az 1339ccm-es motort az 1,3-asok és nem az 1,4-esek között kellene megméretni. A gyorsulásban is megmutatkozik a különbség, kategória társainál 1-2 secundummal lassabban éri el a 100-at. Jól látszik, hogy a Honda hova pozícionálta az autót. Kis külső méret mellett maximális belső tér, nagy csomagtartó, alacsony fogyasztás, nem túl pörgős, de kellő dinamikával rendelkező motor: ideális fiatal, gyerekes családoknak. A fogyasztása nekem 5,2-5,5l országúton 100-110kmh-val; 7,5-8l autópályán 140kmh-s sebességnél, a városi fogyasztása erősen forgalomfüggő, nekem 6l körül volt.

Szeretem
Praktikus, nagy belső tér, kis külső méretek, jól parkolható. Remek, precíz, jól megvezetett váltó. Ilyen príma váltóval még nem hozott össze a sors eleddig. Kényelmes, sportos oldaltartású első ülések, amit egy jól kiegyensúlyozott felfüggesztés támogat. Kissé kemény a rugózás, de nem zavaró és a terhelés növekedésével értelemszerűen szelídül, így 1 személyes utakon sportosan, családdal komfortosan vezethető. 5-dikben széles sebességtartományban vezethető.

Szerettem volna
A kilátást, mint minden egyterű autóban, úgy a Jazzben is nagy szögben kitakarja az A oszlop, amúgy a többi irányba és a tükrökkel jó a kilátás az autóból. Az autó akkumulátora még a kis autó kategóriához mérten is alulméretezett. A kormányt sokat kell tekergetni, ami főleg a városban teszi kényelmetlenné és visszavesz a dinamikus vezetés élményéből, főleg 90 fokos kanyarok esetén zavaró, hogy hosszan kell tekerni. A motor ereje megengedné a 6. utazó fokozatot, hogy ne 4200-on forogjon 5-ödikben 140kmh-nál. Ennél a fordulatszámnál az amúgy borzasztóan csendes motornak is megjön a hangja. Jobban örültem volna egy teljes értékű pótkeréknek, de nem azzal szállítják. Ahogy olvasgattam a leírást, még egy egyszerű égőcsere is komoly bontást igényel (sárvédő dob leszerelése), szóval csak szerelési tapasztalattal és türelemmel rendelkezők tudnak - más autókban könnyen elvégezhető - karbantartást elvégezni. Nagyon hiányolom a Hondánál nem létező védőszárny szolgáltatást, még akkor is, ha megbízok a járművemben.

Összességében nagyon elégedett vagyok a választásommal. Hozzá kell tennem, hogy a Honda Jazz nem olcsó, pláne nem a lecsupaszított kategóriatársaihoz mérten. A Honda Jazz-nél az 1,4-es motorral a legalacsonyabb felszereltségű LS is 4 légzsákot, ABS-t, elektromos első ablakemelőt, automata klímát, CD-s rádiót, hátsó ablaktörlőt, tükörházba épített indexet tartalmaz, csak hogy pár dolgot említsek. A gyártó odafigyel, hogy az utakon ne közlekedjenek fapadosok, ennyivel is növelve a jármű presztízsét. A Honda Jazz nálam a VW Polo/Golf, Ford Fusion, Toyota Corolla, illetve Peugeot 307 mezőnyben ért el első helyet ár/érték arányban. A választásban az is szerepet játszott, hogy a Golf, Corolla és 307-es esetében a felszereltséget és a pénztárcámat tekintve, kompromisszumra kényszerültem volna.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 5
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? IV-es Golf 1,9 TDI Következő autója? Japán (Mazda, Honda, Toyota)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)