A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2002-2007)

Jazz 1.2 Cool 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Antiautó

Szöveges ítélet

Interneten tájékozódva választottam ki a típust. Sok telefonálgatás és megnézés után pedig az egyik legjobb használt példányt.
Faceliftes, magánszemélytől, magyarországi, törésmentes, téli-nyári kerekekkel, leinformált szervizmúlttal, Japánban összeszerelt autó.
Kicsit többe került, mint az átlag, de ennél ideálisabb használtautót nem kívánhat magának az ember.
Második autónak kellett, gyerekhurcolászásra, bevásárlásra, futkozó autónak.
Innentől a történek teljes öröm és boldogság lehetne. Az autó szuperül működik, kutya baja, feleségem szereti.
De mégis, érdemei elismerése mellett semmi pozitívumot nem tudok elmondani róla. A tökéletes antiautó.

Lássuk, hogy mi vele a bajom:

Béna forma. Mindent a funkcionalitásnak vetettek alá. Semmi formai játék, semmi öncélú dolog nincs benne. Egy töppedt krumpli. Belül tényleg nagy, de kívülről nincs olyan szög, amiből jól mutatna.
Rossz kormányzás. Teljesen érzéketlen, magától nem megy vissza középre. A villanyszervó olyan, mintha ragadna. Erővel kell megmozdítani, hogy meginduljon. Érdekes módon az úttartását ez nem befolyásolja, de rossz érzés tekergetni.
A kormány műanyag karimáját egy gyűrű vagy hosszú köröm kikezdi, elkezd a borítás mállani.
Minden belső műanyag kemény (tudom, kisautó kategória). Egyes elemeknek a színe nem sikerült, vagy máshogyan fakulnak.
A gyári méretű ablaktörlő nem túl nagy területet töröl, szerintem lehetne rá rakni nagyobbat is, nem fog összeakadni.
A hátsó ablakot mindig résnyire lerúgják a gyerekek, rossz helyen van a kurbli.
Az összes biztonsági öv visszahúzója gyenge. Kiszállás után jól oda lehet csapni az ajtó és a karosszéria közé. Már van egy pár horpadás a lemezen. Én még tudok rá figyelni, de a gyerekek nem.
Fényszóró izzócsere mintha direkt szívatás lenne. Nekem 10 perc alatt megvan, mert ügyes kezű ember vagyok, de akkor is. Egy éles lemez mentén nyúlkálni, vakon tapogatni. Nagyon nem evilági elképzelés.
A fényezés nagyon minimalista, képesek a nem látszó helyeket nem lefesteni, vagy csak beködölni.
Az autó 7 éves korában már rozsdásodott. Előző gazdájánál csillaggarázsban volt. A hátsó kerékív első felénél mintha szándékosan úgy lenne kialakítva, hogy megálljon a nedves sár. Mosásnál kézzel ki kell veretni, mert a nem galvanizált papírvékony japán acél (ami orosz, mert náluk aztán nincs vasérc) hamar átlukad. Garázsban tartva, erre odafigyelve már évek óta nem korrodált tovább.
Hátsó fékek annyira keveset dolgoznak, hogy a féktárcsák nem bírnak felfényesedni. Állandóan félrozsdásak.
Az ülésekre a szövetkárpit rá van ragasztva, ezért pl utólagos ülésfűtést nem lehet beszerelni.
Két kerékcsavar is eltört, egy megnyúlt. Nyilván a gumis tépte túl, de ez akkor is aggasztó. Azoknak a tőcsavaroknak bírnia kellene.
A vezetőülés nekem piszok kényelmetlen, megfájdul a hátam benne hamar. Mivel nem vagyunk óriások és túlsúlyosak sem, így az ülés tömése bírja a kiképzést.
A műszerfalon nevetséges az óriási benzinszintmérő, ugyanakkor a vízhőfoknak már nem jutott műszer.
A fokozott párásodás is megvan, de nem annyira vészes, kezelhető, csak van vele munka esőben.
Az egész design nagyon távol keleti. Ezek a japók nem érzik az európai stílust, vagy nem is akarják. Ebben sokkal ügyesebbek a koreaiak. Ők belátták, hogy Európának csak európai ember tud tetszőt tervezni, ezért felvettek pár fazont. És be is jött nekik, számomra egy koreai autó sokkal gusztusosabb, néha már jobbak, mint az itteni gyártók. Korea az új Japán, hallottátok már?
Végül a motor: Ez egy vérszegény, alulmotorizált fos. Annyira nem megy, hogy elvittem szervizbe, mert elromlott. Közölték, hogy nincsen neki baja, ez ennyit tud. Kis fordulaton gyenge, nagy fordulatot nem kívánja (és ott is gyenge). Nem merem elhagyni a várost, mert eltipornak a teherautók. Pedig 1000 kg-ra jut 70 valahány lóerő, annak kellene haladnia, legalább alacsony fokozatban.
A másik a fogyasztás. Rövid távokon használjuk, sokat megy szegény hidegen, de kíméletesen vezetünk. Nem tudom elfogadni a télen 8 Liter fölé mászó fogyasztást. Nyáron is 7 fölötti értékeket mérek. Tud az autó egyenletes tempóban 5.5-et fogyasztani, mert kipróbáltam, csak nem ez az életszerű használat. Sok fürgébb autó jár el kevesebb benzinből hasonló körülmények között.

Szóval vezetési élményt ettől senki ne várjon. A tipikus magyar autóvásárlónak jó lesz, mert annak az a legfontosabb, hogy a vételár kifizetése után már ne kelljen rá egy fillért sem költeni. Erre tökéletesen alkalmas a Jazz, főleg ha az utca végi sufniban cserélik a kopó-fogyókat számla nélkül, okosba.
Szerintem ez az autó túl van sztárolva. Jónak jó, de sajnálom azt, akinek ez a non-plus ultra. Én egyszerűen nem szeretem, unalmasnak, csúnyának és vérszegénynek találom.

Update 2017.05:
Eddig tartott a kapcsolatunk, 12 éves korában eladtuk. Soha nem volt baja, csak a kötelezőket kellett cserélni. Sajnos a rozsda megkezdte, állítólag nem vészes, de engem zavart. A végefelé talán már meg is kedveltem, a megbízhatóságával belopta magát a szívembe.
Az ítéletet visszaolvasva minden állításomat fenntartom, véleményem nem változott.
Mivel túl van ajnározva, az árát is jól tartotta. Nem vettem olcsón, de az meglepett, hogy 5 évvel később is mennyi pénzt megadnak érte.

Hibalista

- Ezen az autón nem romlott és nem is fog elromlani semmi. Szét fog porladni.

Ide hordtam szervizbe

M&M márkaszerviz, Bp Bojtár u.Sufni műhely, hanyag banda. Nem végezték el amit kértem, de mindent meg tudnak magyarázni. Nem is úgy néz ki, mint egy márkaszerviz, csak a kiállított számla összege emlékeztet rá.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (3) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 108000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lancia Lybra 1.8 Következő autója? Suzuki Vitara 1,6 GL+
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (4.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)