A minőség diadala
Szöveges ítélet
2008 szeptemberében vásároltam, épp a válság kitörése előtt alig valamivel. Aztán két hónap múlva 300 ezerrel olcsóbban lehetett kapni hasonló paraméterekkel, de nem vagyok elégedetlen!:-) Olasz szervizkönyve van, valóban hölgy tulajdonostól, valószínűleg városi autó lehetett Pármában. Ami talán plusz benne az a gyári könyöklő, más extra nincs benne. Én egy kereskedésben találtam rá.Ahogy megvettem, cseréltünk olajat, szűrőket. Aztán gumikat is, mert talán sokat állt a napon, repedezettnek látszottak, és hát 6 és fél éves volt. Már nem tapadtak megfelelően. Vásárlása óta még cserélni kellett 60 ezernél a fékbetéteket. Idén szeptemberben vizsgáztattam úgy, hogy az utcáról behajtottam a vizsgahelyre, és gond nem volt vele. Ami igazán tetszik benne, az a fogyasztása. Még sosem álltam úgy oda a kúthoz, hogy 5-el kezdődött volna a kijelzőn a fogyasztás adata, mindig csak 4-el! Igaz, nem taposom ki a belét, nagypapásan is szívesen elcsordogálok vele, és hát főleg országúton használom. A mai árak mellett bizony kilométerenként 3-4Ft is megtakarítható könnyedén, egy kis figyelemmel. Éves szinten ez nálam 60-70 ezer forintra is rúghat. Érdemes figyelni hát. Én a fogyasztásmérőt állítom be a km órában, azt látom mindig, mert a távolság az nem változik a célig, a fogyasztás meg jobban kordában tartható. Általában adott útvonalakat járok be, amelyeket jól ismerek már. 100 km-en, ha nyomom a gázt, akkor sem nyerek 10 percnél több időt!!! Megéri nem hajszolni a kocsit! Korábban VW Polo 1.4 D autóm volt 11 éven át, azt is nagyon szerettem, az még ennyit sem fogyasztott, de ezen 5 ajtó van, könnyebb a ki-beszállás, van ABS, és hát a csomagtér az felülmúlhatatlan ebben a kategóriában, ami néha nagyon jól jön. Az én igényeimnek nagyon megfelel ez az autó. Sokat olvasgattam a népítélet bejegyzéseit, amíg ennél a típusnál maradtam, mondhatom, megérte! Tudtam, mire számíthatok, és nem is csalódtam. Használok adalékot az olajban is, és a benzinben is, Metabondot, én esküszöm rá. A korábbi kocsimat is ezzel kényeztettem, meg is hálálta. Az sem hagyott cserben soha, pedig 280 ezer km-en át szolgált engem. Azt is használtan vettem, órájában 70 ezer volt akkor, bár az nem tűnt akkor sem valósnak.(ld. még népítélet: az egyszerűség, és a megbízhatóság szobra) Remélem, nem szakad meg ez a jó széria, bár megosztott adalékok ügyében az autós társadalom, de ez talán magánügy!:-) Egyetlen hiba volt, és van a mai napig a kocsival: talán el akarhatták lopni, mert a vezető oldali ajtó zárja kulccsal nem nyitható, csak a központi zárral lehet nyitni-zárni. Talán beletörhettek valamit. Ez már a vásárlásnál is így volt, nem nagy gond. Aki nem támaszt nagyobb követelményt, mint amit egy ilyen autó elé illik, annak hűséges társa lehet ez a modell. Én már nem akarok másikat, ha valami nem jön közbe, engem ez már kiszolgál. Megemlítem a párásodást, éppúgy mint mások, de ez a tény ilyen jó szigetelés mellett törvényszerű. A klíma jó, megoldja! A zene nagyon szépen szól benne, bár én már megvagyok akár nélküle is!:-)
Frissítés 200 ezer kilométernél
2017 júl. 1-én átléptem a 200 pluszosok táborába. A kötelező cseréken túl a két hátsó kerékcsapágyat, egy főtengely szimeringet, és a kuplung főhenger gumigyűrűit kellett kicseréltetnem. Izzót kétszer, mindkettő a bal tompított volt. Aztán közel a 200 ezerhez az EGR szelephez vezető járatot kellett kitisztítani, mert el volt kokszosodva, és néha kihagyott a gyújtás egy-egy ütemet. A többit érdemes a fotókból kiolvasni.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
helyi, ismerős szerelőm, akinek bő 30 éve vagyok elégedett ügyfele
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 48160 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Polo 1.4 D | Következő autója? | nem gondolkodom cserében |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
