A legnagyobb kisautó
Szöveges ítélet
Új autóként vásároltuk a JAZZ-t és nem egészen fél év használat után már bátorkodtam ítéletet írni.
A vásárlásunk szempontjai a következők voltak:
1. A család kényelmesen utazzon vele - Elöl 2 felnőtt kényelmesen hátsó padon 3 gyerekülés elférjen
2. Megbízható, kis szervizigényű legyen.
3. Gazdaságos üzemeltetésű legyen - Alacsony városi és országúti fogyasztása és a fogyasztáshoz mérten elfogadható teljesítménye legyen.
4. Jól pakolható legyen - Családdal nagybevásárlásra, hétvégi kirándulásra, egyedül akár nagy méretű, lapra szerelt bútorok szállítására is alkalmas legyen
5. 3 millió Ft közeli árú új autó legyen
Kezdetben Astra és Octavia classic modellek versenyeztek egymással, de valahogy képbe került a JAZZ és onnantól már nem volt versenytárs. Az eddigi használat alatt a fenti igényeink maximálisan teljesültek és igazából semmi rosszat nem tudok mondani az autóra.
A személyes tapasztalatok részletesen:
Fogyasztás:
Az autó fogyasztása folyamatosan javult a bejáratódás alatt. A kezdeti 6.8 literről 6.2-re módosult az átlag. Jelenleg 90-es tempós országúti fogyasztás 4.8 l, 120 km/h-s autópálya fogyasztás 5.7 l, városi normál 6.6l, dinamikusan vezetve is max 7.4 l. Eddigi legjobb érték(klíma nélkül, csomag nélkül,1 fővel): 3.9 l/100 km Távolság:290 km (80 km országút+210 autópálya) Átlagsebesség: 83 Km/h (autópályán 100-as átlaggal)
Kényelem:
185 cm magas vagyok így kezdetben kétségeim voltak a hosszú távú kényelemmel kapcsolatban, de ezek az első 10 órás vezetés után eloszlottak. Az ennél magasabb vezetők vásárlási szándék esetén nézzék meg, hogy be tudják-e állítani úgy a vezetőülést, hogy az alsó polc még ne nyomja a sípcsontjukat.
Praktikum:
Amit eddig kihasználtunk az a hátsó pad teljes ledönthetősége, az első ülések hátulról mozgathatósága és a hátsó pad alá pakolhatóság. A belső tér minden ülést ledöntve (hátsó sor vízszintesre első utas ülés háttámla visszahajlítva) hatalmassá nő. Eddig egy komplett nagy méretű (90*200)gyerekágy (lapra szerelt) ágyneműtartóval és hozzá tartozó matrac illetve egy másik fuvar alkalmával 2 db ruhásszekrény (160*200) lapra szerelten fért így be.
Vezetési élmény:
Kétféle vezetési élményt ad. Lehet takarékosan vezetve nyugodtan és lehet a motort pörgetve dinamikusan is vezetni. Országúti előzéseknél mindig érdemes visszaváltani és biztonság kedvéért megfelelő távolságból elkezdeni az előzést. Hegymenetben felfelé 3-as fokozatban dinamikusan lehet autózni.
Kezelhetőség:
A kormányzás és a váltó kezelése élményszámba megy. A pedálkezeléssel sincs gond, a fék sportosan fog. A belső kapcsolók könnyen elérhetők és kezelhetők.
Szerviztapasztalat:
EMég nem volt, minden jól működik.
Amit eddig még nem használtam igazán az a klíma. A szellőző rendszerrel elégedett vagyok, hátsó ablakokról nehezebben jön le a pára a klíma bekapcsolásával is, mint az előző autónál, így a gyerekek mindig törölgetik:)
Aki a fentiekben írtakhoz hasonló paraméterek szerint keres autót az mindent egybevetve nem fog jobbat találni a piacon!
Hibalista
- Nincs
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | Japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
