A legfontosabb: a H betű
Szöveges ítélet
Nem kizárt, hogy a kukában fogom végezni, hiszen az autónk még alig egyhónapos, de az első benyomások mégis nagyon fontosak a számomra. Mivel családi autót szántunk két és fél ember számára (a fél még csak három éves múlt), amely elég nagy csomagtartóval is rendelkezik, és még hátul is kényelmes, a Jazz simán verte a Yarist, amelynek hátsó ülésére - bár nem vagyok XXXL méret - mégis csak cipőkanállal fértem be. A Jazz ehhez képest nagyautós helyet kínál, még a minimális kinövésű kardánalagút sem zavaró.
Külső megjelenését tekintve az autó legfontosabb része a márkát jelző H betű. Ha ez nem volna rajta, ember nem mondaná meg, hogy kérem szépen itten egy Hondáról van szó. A kocsi annyira elüt a márkához kapcsolódó sportos imázstól, amennyire csak lehet. (Pláne az új Civic mellett) Szinte már kisbuszos, de legalábbis egyterű jelenség. Ettől eltekintve külsőre nem találtam benne kivetnivalót, amit hiányolok, az a műanyag védőcsík, még feketében is elviseltem volna az ezüstmetálon. No meg azt sem bánnám, ha az első fényszórók kicsit jobban belesimulnának a karosszériába...
Belülről - szerintem - minden pikk-pakk, bár a kesztyűtartó és az ajtózsebek csupán jelképesek, de ezt egyáltalán nem bánom, rühellem, ha a kocsi tele van mindenféle kacattal. Egy hangot nem látok az orrából, dehát ez van, a Yaris és az új Corsa ugyanilyen, valahol meg kell fizetni a belső tér árát. Külső méreteihez képest a hátsó üléssor is tágas. A csomagtartó - megint csak a méreteihez képes - meglehetősen nagy, rögzítőfülekkel, világítással ellátva. A hátsó üléssort egyszerűen és osztottan ledönthetjük, ekkor teljesen sík és jó nagy teret kaphatunk.
Vezetni nagyon könnyű, a sebességváltója egyszerűen fenomenális, úgy pattog a helyére, hogy rendesen rossz érzés folyamatosan egy fokozatban haladni. Az első oszlopok ugyan eléggé vaskosak, ellenben az üvegfelületek meglehetősen nagyok. A kocsiban elég magasan ül az ember, pláne, ha még az ülést is megemeli egy kicsit.
A rádió jól szól, igaz csak két hangszóróból. A légkondi hatékony, ködös, +5 C fokban két másodperc alatt eltüntette a párát a két hátsó ajtó szélvédőjéről, miután a levegő keringetést bekapcsoltam.
A motor nem tud csodát tenni, hiába tudom, hogy Hondában ülök, a 78 lőerő nem tépi fel az aszfaltot, de a családi autózáshoz elegendő.
Egyszóval szép és jó, remélem a megkötött CASCO fölösleges pénzkidobásnak minősül majd. Annál is inkább bízom benne, mert a kocsi nem csupán nevében, hanem "születési helyét" tekintve is Japán. És azok a fiúk ott, a messze távolban, tudnak valamit a munkafegyelemről, minőségről...
2007. 04. 24. Csak néhány apróság kiegészítésént fél év használat után. Két apró dolog, ami picit bosszantó: a tompított világításnak nincs visszajelzése, így nappali időszakban, amikor nem látszik a műszerfal megvilágítás, az embernek fogalma sincs, hogy bekapcsolta-e, vagy sem. A másik: bár a rádión az ember eltárolja az adókat, ám ennek ellenére a manuális keresővel simán el lehet tekerni a frekvenciát. Jobb volna, ha az eltárolt hullámsávok "érinthetetlenek" lennének.
Ezektől függetlenül - amelyek tényleg csak kis apróságok - az autóval nagyon meg vagyok elégedve, remélem a jövőben is így lesz.
Hibalista
- még minden tökéletes.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1700 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda3 Sedan 143CD (ez poén volt!) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
