A kis mindenes.
Szöveges ítélet
Kell egy kis, megbízható olcsón fenntartható autó a feleségemnek… Így kezdtük az egész sztorit. Történt 2023. év végén, hogy elhatároztuk, hogy a feleségemnek is legyen jogsija. Szerencsére vette az akadályokat és elsőre össze is jött neki 2024. áprilisára, majd ha már jogsi van kéne valami kis autó, amiben elfér a két gyerekülés (rövid távon) ha kell azért egy bevásárlást is lehessen vele csinálni és max 1.2 millából meg legyen. Mellette akkor volt egy S-MAX is szóval nem kellett akkora hely. Keresgéltünk, 2-es Swift (drága), Fiesta (nem rossz, de nehéz jót találni), Peugeot 206, Citroen C3, (kényes hátsó futómű és elektronika), aztán szembe jött a Jazz. Nem rossz, de rohadnak stb. Aztán végül a feleségem ebbe lett szerelmes, mint kb. minden nő, szóval elkezdtük ezeket nézegetni. Találtam egy fekete, 1.2 benzinest egy közeli kereskedésben. Kinti autó volt, rozsda alig, itt ott bele fújva, rádió nem megy, klíma jó, futómű elég jó bár a jobb eleje kopog picit, a próbaút egy rossz minőségi max 80km/h-s szakaszon volt, ennek még lesz jelentősége. Összességében tetszett, megvettük 1.1 milláért. Átírtatás, honosítás kb 1 hét és mehettünk érte. Haza úton, egy hosszú egyenesben kb. 90-nél kidobta az 5.-et. Mondom oké egyszer még belefér. Na de ez végig csinálta, ha 85 felett mentem. Mint kiderült rossz a váltó (típus hiba). Beszéltem a nepperrel, visszavittük az autót megcsinálták, de utána folyt belőle az olaj. Na utána még kétszer járt náluk mire jó lett, azóta ezzel nincs gond szerencsére. De a lényeg, el kezdtük használni, pontosabban a feleségem és hát imádja. Nagy benne a hely, nyilván a méreteihez képest. A 2 gyerekülés elfér benne és van benne Isofix, baromi praktikus a belseje, csomagtarója is elég nagy. Klímával dombnak felfelé kb visszagurul, de ez nem száguldásra van. 6 literes fogyasztással jár vele, klíma nélkül, azzal inkább 7. Le szervízeltettem, olajcsere, összes folyadék, gyertyák. Minden jól elhasznált állapotban volt benne, rá fért a törődés, ja meg a jobb első stab pálca volt oda az kopogott, utána szépen elcsendesedett az eleje. Az alját le alvázvédőztem, tényleg nem volt rozsdás, de ezt meg is kéne tartani. Lesz még körben 4 fék csere, a hátsó nyergek hajlamosak beszarni, a jobb az új a bal viszont régi, itt a kézifék mechanika el is van rohadva szóval csere. KB 50 ezer az új nyereg, de muszály. Ami még hátra van az egy szelep hézag állítás, sokan elfelejtik, de ez még nem hidrotőkés, hanem régi módi, himbás motor és 60 ezrenként illik megnézeti/ állítani a szelep hézagot. kb 60-80 ezer ft egy normális műhelyben a művelet, mert eléggé sok a szívás vele. Összegezve tehát: Ha egy ilyen autónak van gazdája akkor jó vétel, olcsó fenttartani, sok benne a hely kényelmes, nyilván a maga szintjén. Ennek a konkrét példánynak nem nagyon volt gazdája előttünk, de mi igyekszünk minden szükséges dolgot meg csinálni rajta, hogy ki szolgáljon minket. Nekünk második autóként van használva, de elsődlegesnek is kiváló.
Hibalista
- Váltó. Mi váltóhibássan vettük, de cserélte a nepper, ezen kívül kopó fogyó cuccok.
Ide hordtam szervizbe
Bosch Oroszlány
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 216500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | S-MAX | Következő autója? | Corolla Verso |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
