A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2002-2007)

Jazz 1.4i ES CVT A/T 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

A kis Japán-Kínai, akire nem nézhetsz ferde szemmel!

Szöveges ítélet

2015.01.19.

Túl a hetedik éven, csak megy és megy!


2013.03.10.

Túl az ötödik éven ismét előjött a szaklapokban olvasott, megbízhatósági tesztekben jellemzett "típushiba". Hát igen, akkumulátort kellett cserélni - már másodszor. (A 9 éves Merivámban - amit a gyerekek gyűrnek - még az eredeti van!!!) No de ezen kívül más elmarasztalót nem is mondhatok, még mindig gond nélkül teljesíti feladatát!


2011.10.20.

4 éves lett, vizsga és szerviz rendben. Minden folyadék, 8 gyertya, szűrők cserélve. A teljes számla eléggé borsosra sikeredett (110), benne CVT olaj a legmagasabb,- vígasztalásul az assistance bónuszként egy újabb évre megadva. A kicsi "béka" pedig csak teszi a dolgát, megy és megy - semmi hiba, zörgés, rakoncátlankodás. Az előzőekhez képest több jót, magasztalót már nem tudok írni, rosszat meg nincs miről!

2010.10. 20.

Megtörtént a 3. éves szervíz. Az előírtakon túl a levegő és pollenszűrőket is cseréltettem. Sajnos a hazai út és környezeti viszonyok (szemben pl. Németországgal)állnak a gyors elszennyeződés mögött. Kicseréltettem az ablaktörlő lapátokat és éltem az assistance szolgáltatás kedvezményes meghosszabbításával.Mindez nem volt olcsó (57 ezer), de érdemes megtenni ahhoz, hogy 3 év alatt - a korábbiakban említett akku hibán túl - mindössze 3 izzót kellett cserélni. A szervíz alatt tesztvezettem a Honda sportos hibrid újdonságát a CR-Z-t. Remek kis autó, csodásan megy, igazán jól kitalálták, mondhatni "elkápráztatja" a vezetőjét a sok technikai újdonság. Igaz a hajtásmód alapján változó fényeknek, a fedélzeti számítástechnikai, illetve egyéb "kütyüknek", a 3 féle menetteljesítmény szabályozásnak - valódi hasznán túl - van egy kis "parasztvakító" hatása. Ezzel együtt szivesen birtokolnám, ha tehetném. Véleményem szerin kitűnő második kocsi pl. egy Accord, vagy CR-V mellé a tehetősebb Honda rajongóknak.

2010. 01. 28.
A korábban említett akku lemerülési "saját hiba"? megismétlődöt, - ami már eredetileg sem volt az, de elsőre elfogdtam - hogy valószínű nem zártam be rendesen a csomagteret. Másodszor már nem hittem el, mivel külön figyeltem rá. Az eredmény garanciális akku csere. Természetesen rontottam is a megbízhatósági pontszámon. A Honda Csernák telefonhívásomra intézkedett és azonnal megrendelték az új akkut. Az assistance alkudozott, hogy szállítás helyett "bika". Miután az assistance által küldött tréleres gk.vezető "mester" azt sem tudta, hogy elektromosság nélkül hogyan lehet a CVT váltót P-ből N-be tenni, mert egyébként nem mozdítható a gép, mutattam s mondtam: no azt nem! - egy ilyen segítőkész "bika" vágta haza egy ismerős hodájának elektromos rendszerét. Ezután tréleren a szakszervízbe, műszeres hibadiagnosztika, gyors akku csere. No és egy újabb nap szabadságom feláldozva a Honda oltárán.

2010. 01. 11.
Saját hibámból kipróbálhattam a Honda assistance szolgáltatását. Figyelmetlenül zártam be a csomagtér ajtaját, ezért a világítás közel két hétig (addig nem jártam a garázsban) működött feleslegesen. Természetesen lemerült az akkumulátor. Telefon az assistancenak, 30 perc múlva tréler érkezik, szállítás a Honda Csernákhoz. Diagnózis - töltés. A rendelkezésre álló időben típusmustra és Insight tesztvezetés. A szalon értékesítője volt kísérőm - kiváló felkészültség, kulturált szolid megjelenés, szolgálatkészség - dicséretet érdemel. Töltés és 2500,-Ft "tandíj" fizetés után megkönnyebbült, elégedett távozás. UI.: 2009. 10. 20. Megtörtént a 2. éves szerviz. A kíméletes vezetésnek, gondoskodásnak - no és persze a Honda Fedor lelkiismeretes munkájának - köszönhetően nem volt szükség a CVT olaj és a gyertyák cseréjére(Jelentős megtakarítás!), ezáltal a fizetett összeg azonos az előző évivel. 2009. 11. 13-án következett be az első meghibásodás, kiégett a bal első tompított izzó. A csere igen bonyolult - kerékdob felőli megbontás választottam - így 30 perc volt. Régi jó ismerős, profi karosszériás végezte, így megúsztam volna az izzó árából és egy köszönöm!-mel, de ezt természetesen nem fogadhattam el. Mindezek után megbecsülésem a márka iránt továbbra is töretlen.

2008. 12. 13.
Sikerült kipróbálnom az új Jazz-t. A Honda Fedor (Jászberény) részéről külön értesítést kaptam. Éltem a lehetőséggel és "kiemelt ügyfél"-kén teljesen szabad kezet kaptam - az útvonalat, időtartamot én határozhattam meg, a távolságot a negyedig tankolt üza. tartály. A legjobban felszerelt 1.4-es 100 lovassal barátkoztam. Hááát......- az erő is kezd felzárkózni a Jazz verhetetlen paraméterei közé, ha kaphatna még további erőt és nyomatékot, akkor fel sem merülne bennem más lehetőség, ha elérkezik a jelenlegi Jazz-om cseréjének ideje. Az új műszerfal (néhányakkal ellentétben) nekem tetszik, a jobban formázott ülések szintén és azok az elektronikai és kényelmi pluszok, amelyek az előd ES-en is túlmutatnak igazán megnyerőek, ezáltal meggyőzőek voltak számomra.

2008. 10. 20.
Megvolt az első éves szerviz. Az előírtakon túl cseréltettem a levegő és a pollenszűrőt is, így kijöttünk 41 ezerből.
A kocsival továbbra is maximálisan elégedett vagyok. A fogyasztása fokozatosan csökken, de csak ritkán tudom 6 liter alá vinni, a sok városi út miatt maradt a korábban írt átlag.

Megbízhatóan működik, remélem ez így marad a jövőben is! - és nem kell soha megbánnom a Jazz választást. Novemberben érkezik az új változat - kicsit izmosabb, már bejelentkeztem egy próbaútra.(Azonban a napjainkban zajló pénzügyi válság azt hiszem átalakítja terveimet, így kis CVT-m iránti hűségem valószínű meghaladja a tervezett 3 évet.)

2008. 04. 10.
Hosszú ( 1 év) keresgélés, válogatás (népítélet olvasgatás, tesztvezetések: Yaris, Corsa, Ceed´, Rio, Fusion, Fabia, Polo, Punto, Colt különböző felszereltség és motorváltozataik) után döntöttünk a "kicsi" mellett. Aki a kényelmet, "erőt" megszokta, nehezebben lép vissza. A gyerekek "kiröppentek" (az egyik - /unokám megérkezése okán/- vitte magával a 3 éves Meriva 1.6XE Cosmo-t, amit tágassága, variálható utastere, megbízhatósága miatt szerettünk).
Kerestünk két személyre egy "nyugdíjas" kocsit. Így találtunk RÁ! A franciák, olaszok megbízhatatlanságuk miatt kiestek, a koreaiak még most kezdenek bizonyítani, németek erősen versenyeztek, de végül a japánok (megelőlegezett bizalommal) győztek.

Fél évig halogattam az ítéletet, azóta barátkozunk, hiszen ez nem szerelem az első látásra - kőkemény, hideg racionális számításon alapuló kapcsolat. (Érdekesség: a Jazz vásárlóinak átlagéletkora 52 év!) Eső helyen a megbízhatóság, majd a kényelem és az utas-csomagtér variálhatósága.
Az az igazság egyre jobban megszeretem, kezdem autónak tekinteni. (Igaz kértem bele még 800 ezerért némi extrát.)
Tapasztalataim megegyeznek a "Jazz-esek" által már leírtakkal. Szolid külcsín, annál nagyobb belbecs. Minden ott van ahol kell, működik ahogy kell - ennyivel be is fejezhetném. Érdekes, hogy nincs telerakva lufikkal (csak 4 van), de lehetne több. Nincsenek "parasztvakító", használhatóság szempontjából felesleges kütyük pl.: illatpatron. Bár én is elkövettem egy merényletet magam ellen, mivel családom "nő uralama" miatt lemondtam a kézi váltóról, ezért a CVT. Így aztán nincs lefulladás, "kockabenzin", rossz váltás, recsegés stb. , mert a kocsi az tudja mit kell tenni, akkor is ha a vezetője nem, csak abban döntsön előre, vagy hátra. Eleinte szoknom kellett a fogaskerekek duruzsolása helyett a tárcsák és a fémszíj surrogását, de mint egy "villanyautó", teszi a dolgát. Igaz keveset használom az S fokozatot és a kormányváltó 7-sped-et, de a városi előzgetésnél és autópályán igazán remek lehetőség, egyébként a D-t használom.
Családtagjaim (és a trafipaxok) nagy örömére a motor nem egy szilaj mén, ezáltal roppant higgadt és szabálytisztelő lettem, de már említettem "nyugdíjas" kocsinak vettük. Kellemesen csalódtam (a CVT-ben - is) a lámpáknál, kis fordulatszámról, alulról húz (jó a nyomatékelosztás, no meg a két gyertya) és nem tartja fel a sort, sőt! Autópályán kategóriatársainak méltó ellenfele 140-fölött is, de megugrik a fogyasztása 8-ra sőt 160-nál még torkosabb. (De tudjuk nem erre találták ki, hanem a békés gurigázásra 90-nel és 5.9-el.) A fogyasztása eddig átlag 6,5-re jön ki.
Az utasteréről csak szuperlatívuszokban szólhatok, maximálisan "gazdabarát" igazi "házicseléd", "ahogy parancsolja gazdám!" A karosszériából eredően az ülések kicsit alacsonyan vannak, de ez csak annak gond, aki megszokta, hogy egy autóba be ül és nem le ül. (Nem hiányzik sem a busz, sem a teherautó, csak megjegyeztem.)
Az automata légkondi gyors, hatékony, amikor kell fűt, vagy hűt, ahogyan beállítom a hőfokot.
A Hi-Fi rendszerrel maximálisan elégedett vagyok: a rádió tartja az állomásokat - ha néhány száz km. megyek automatikusan megkeresi a beállított csatornát nem kell keresgélnem (ami vezetésközben nem is biztonságos), ha kívánom a hírekre vált egyik csatornáról a másikra, vagy átkapcsol bármilyen üzemmódról az elérhető útinformra. A CD jól szól, nem ugrik és nem hiányzik 8 (vagy 12) hangszóró. Az AUX kitűnően lejátsza az utasok által hátsó ülésekről is vezérelhető MP3-as számokat, hasonló a kapcsolata az MP3-as disc-mennel, vagy a PDA - navigátor SD kártyájára lementett kedvenceimmel. (Válogatás és vezérlés a kormánytól.)

Hibák - mert senki sem tökéletes: párásodás az van, de a légkondi kiemelkedő hatásfokkal pillanatok alatt eltünteti.
Ki és beszállási kényelem lehetne jobb.
No és a sokak által említett tükrök felől jövő "ciripelés", ami sebességre fokozódik. (Behajtott tükörnél elmúlik, de ha az ember látni akar ennyi kellemetlenséget igazán meg lehet bocsájtani.)

A szervizről: Az exták beszerelése körül volt egy kis irgum-burgum, de igazán jó úton halad a kapcsolatunk. Egy a lényeg, minőségi követelménytámasztásra, tudnak a "Magyarok" is minőségi szolgáltatást nyújtani - előbb utóbb felnövünk ahhoz, ha a vásárló fizet, akkor lehetnek elvárásai is. (Éljenek az öntudatos vásárlók.)
Szóval ajánlom a Hondások figyelmébe a Honda Fedor-Jászberény-t.

Összegezve: Ésszerű választás, amelyből akár "szerelem" is lehet.

Hibalista

- tompított fényszóró izzó - akkumulátor

Ide hordtam szervizbe

Honda Fedor

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Honda Csernák

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 71000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Meriva 1.6 XE COSMO Következő autója? HONDA
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)