Pengeéles katana
Szöveges ítélet
Igen kiváló autó, az üléshelyzet, a váltó precizitása és könnyed működése, a motor elképesztő forgási hajlama és hangja egyedülálló. Tartósságban is verhetetlen. Vannak már nála gyorsabb kocsik de olyen vezetési élményt ad mint kevés más vas.
Annak ellenére, hogy elsőkerekes az LSD miatt igen ól gyorsít ki a kanyarból és a hátsó futómű hangolása miatt kanyarba bekormányzás közben gázelvétel mellett szépen megindul a hátulja, amit gázadással vagy ellenkormáynzással jól és élvezetesen lehet uralni. A hungaroringen 2:25-2:27-et lehet vele menni utcai gumikon, ilyenkor a fogyasztás is 18-19L/100km körül alakult. Nagyon nagy élmény a szűk Recaro ülésekben érezni ahogyan abszolút semlegesen fordul. Igazán a 2.-3. fokozatban van elemében, az első gyorsan elfogy. Mindennnapi közlekedésre főként autópályán kell némi mazochista hajlam, és fülvédő dugó a 180 feletti autópálya tempónál. 160-as egyeletes sebesség esetén 9,5L a fogyasztása és ilyenkor még nincs érdemleges olajfogyás.
Soha nem törtem össze, eladásra két sokkal gyorsabb kocsi megvétele miatt került sor.
Hibalista
- A szokásos kopó alkatrészeken kívül /fékbetét és első tárcsa, olaj, levegőszűrő, váltóolaj és 100000-nél vezérműszíj és gyertya csere/ igen kevés dolgot kellett rajta cserélni. - 10 éves korára és 215.000 km-nél még eredeti kuplung és kipufogó rendszer volt benne, csak a kipufogó hővédőt kellett cserélni és a katalizátor belseje törött el, emiatt ezt csődarabbal együtt cseréltem. - Nem használtam a rádiót, emiatt nem romlott el az antenna, a hátsó ajtót tartó levegővel töltött teleszkópokat 10 évesen cseréltem. Meglepő de ekkor kellett csak a hátsó betétet cserélni, mert megszorult, a tárcsa még jó volt. - 150.000-nél cseréltem a szilenteket és a stabilizátor iker gömbfejeit, hogy ne lógjanak a lengéscsillapító még 10 évesen is 75%-os volt. - Az első féktárcsák a sok versenypályás használatnál gyakorlatilag 5 kör után beráztak és állandóan szabályozni kellett őket, szerencsére az Accord utángyártott első tárcsája olcsó megoldásnak bizonyult. - 15 colos kerékkel nagyon jó a rugózási kényelme, talán ennek is köszönhető, hogy a kerékcsapágyakat is csak 200.000-nél kellett cserélni, még nem adtak hangot, de nem akartam a kerékagyat tönkre tenni. - Váltó tökéletes 100.000-nél és 200.000-nál cserétlem olajat és szimreingeket. - Soha semmilye nem romlott el, a műszerfal világítás egyik egője 200.000-nél adta meg magát, a fényszórók égői még 10 év után is eredetiek. - Összességében nagyon olcsón szervízelhető igen sportos autó, amitől csak helyhiány miatt váltam meg nagy nehezen. - A világ legjobb első kerekes sportkocsija, csak a Megane RS-el összevethető, de az már egy turbo motoros fiatalabb tervezés. Ilyen tartós valószínűleg nem is lesz.
Ide hordtam szervizbe
Honda Éles és Postás Gábor
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1.6 Vti | Következő autója? | WRX STI 2.5 300LE |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |