A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Insight (2009)

Insight 1.3 Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kifinomult játékhibrid

Szöveges ítélet

Még csak fél éve van nálam, ezalatt nem sok időt kapott az összeomlásra, de nem úgy néz ki, mint ami erre készül. Kedves kakibarna színe van, ez az egy jól is áll neki, de a többi szín, amiben létezik, szerintem buta. Az autó eddigi egyetlen műszaki gondját én okoztam, amikor indításgátlót kókányoltam bele házilag, és a kísérletezésben lemerült az indítóakkumulátor. Furcsa, de nem indult be így az autó, csak kattogott, a műszerfal villogott és mindig más hibát jelzett, hiába van egy nagyobb akkupakk hátul. Valószínűleg az indítóaksit használja a hibridrendszer felélesztéséhez, mert egyébként töltött akkunál úgy indul, mintha a kulcs közvetlenül a benzinmotort kurblizná be, elfordításra azonnal pöccen a motor.

Egyébként nagyon halk, a benzinmotor járását 1500-as fordulat alatt csak álló helyzetben lehet hallani, és ki kell taposni a belét ahhoz, hogy tartósan 2000 fölött pörögjön, kivéve persze autópályán. A motor rezonanciáját is alig érezni az utastérben. Városban elmászik 5-5,5 liter körüli kajálással, ha autópályán 140-re állítom a tempomat, akkor 6. Itt már szeret pörögni sajnos, de ilyen a CVT, aki nem bír megbékélni a fokozatmentes ótómatával, az ne vegyen ilyet. Én pont amiatt vettem. Azért pályán se rossz, 140-nél 2800-at pöjög, ha nincs emelkedő vagy ellenszél. Ha a közelben valahol fölszállt egy szúnyog, akkor már 3000 fölött van ennél a tempónál.

A hibridsége inkább csak mutatóba létezik. A villanymotor és a hibridakku is nagyon pici, egy percnyi tartós fékezés egy hosszabb lejtőn, és a visszatáplálásos fékezés már fel is töltötte. Ennek megfelelően hajtáskor is pici, maximum 1-2 percig lehet vele tisztán elektromosan gurulni, azt is csak úgy, ha tojáshéj van a gázpedál alatt, mert a legkisebb billentésre már indul is a benzinmotor. Aki úgy tudja, hogy a Prius érzékeny, az felejtse el, hogy tudja. Mert nem tudja. EZ érzékeny. Emiatt gyengébb technológiailag a Priusnál az autó, erősebb akkupakk és villanymotor kellett volna bele, nagyon sokat dobna rajta. Az az előnye viszont megvan ennek a játékhibridnek is, hogy a regeneratív fékezés jól szimulálja a motorféket, ami ugye automatáknál általában nemgyerebe, valamint a fékbetétek se kopnak szinte semmit.

Kívülről csúnyácska, de még mindig szebb egy Priusnál, belülről viszont sokkal szebb, a beltere konkrétan nagyon jó, külön pirospont a keskeny középkonzolért, ami minden autóban csak fölöslegesen foglalja a helyet, mégis nagy batár vackokat szoktak betenni a gyártók. A 190 cëntis, 100 kilós tohonya testemnek is kényelmes az ülés és a térdeim is jól elférnek (mondtam már a keskeny középkonzolt?), viszont elég alacsony az üléspozíció, ez lehetne magasabb.

Összességében viszont, mivel a CVT nagyon kényelmes vezetési élményéért vettem, cseppet se csalódtam. A jövő úgyis az elektromos ótóké, ott meg még váltó sincs. Szeretem a kézit, előző autóm az volt, de nem cserélném vissza.

Hibalista

- Ablaktörlőlapát :)

Ide hordtam szervizbe

Privát reszelőhöz hordom, az olajak és szűrők cseréje kissé overkill lenne márkaszervizben, ráadásul a váltóolajat is meg a motorolajat is megvettem előre és végignéztem a cserét, így biztosan tudom, hogy mit öntenek bele. Mindezért 9ezer fitying munkadíj + anyagköltség nem rossz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 116000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Escort MKVII Következő autója? Insight 2019
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Insight 2009 (2009)

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)