Kifinomult játékhibrid
Szöveges ítélet
Még csak fél éve van nálam, ezalatt nem sok időt kapott az összeomlásra, de nem úgy néz ki, mint ami erre készül. Kedves kakibarna színe van, ez az egy jól is áll neki, de a többi szín, amiben létezik, szerintem buta. Az autó eddigi egyetlen műszaki gondját én okoztam, amikor indításgátlót kókányoltam bele házilag, és a kísérletezésben lemerült az indítóakkumulátor. Furcsa, de nem indult be így az autó, csak kattogott, a műszerfal villogott és mindig más hibát jelzett, hiába van egy nagyobb akkupakk hátul. Valószínűleg az indítóaksit használja a hibridrendszer felélesztéséhez, mert egyébként töltött akkunál úgy indul, mintha a kulcs közvetlenül a benzinmotort kurblizná be, elfordításra azonnal pöccen a motor.
Egyébként nagyon halk, a benzinmotor járását 1500-as fordulat alatt csak álló helyzetben lehet hallani, és ki kell taposni a belét ahhoz, hogy tartósan 2000 fölött pörögjön, kivéve persze autópályán. A motor rezonanciáját is alig érezni az utastérben. Városban elmászik 5-5,5 liter körüli kajálással, ha autópályán 140-re állítom a tempomat, akkor 6. Itt már szeret pörögni sajnos, de ilyen a CVT, aki nem bír megbékélni a fokozatmentes ótómatával, az ne vegyen ilyet. Én pont amiatt vettem. Azért pályán se rossz, 140-nél 2800-at pöjög, ha nincs emelkedő vagy ellenszél. Ha a közelben valahol fölszállt egy szúnyog, akkor már 3000 fölött van ennél a tempónál.
A hibridsége inkább csak mutatóba létezik. A villanymotor és a hibridakku is nagyon pici, egy percnyi tartós fékezés egy hosszabb lejtőn, és a visszatáplálásos fékezés már fel is töltötte. Ennek megfelelően hajtáskor is pici, maximum 1-2 percig lehet vele tisztán elektromosan gurulni, azt is csak úgy, ha tojáshéj van a gázpedál alatt, mert a legkisebb billentésre már indul is a benzinmotor. Aki úgy tudja, hogy a Prius érzékeny, az felejtse el, hogy tudja. Mert nem tudja. EZ érzékeny. Emiatt gyengébb technológiailag a Priusnál az autó, erősebb akkupakk és villanymotor kellett volna bele, nagyon sokat dobna rajta. Az az előnye viszont megvan ennek a játékhibridnek is, hogy a regeneratív fékezés jól szimulálja a motorféket, ami ugye automatáknál általában nemgyerebe, valamint a fékbetétek se kopnak szinte semmit.
Kívülről csúnyácska, de még mindig szebb egy Priusnál, belülről viszont sokkal szebb, a beltere konkrétan nagyon jó, külön pirospont a keskeny középkonzolért, ami minden autóban csak fölöslegesen foglalja a helyet, mégis nagy batár vackokat szoktak betenni a gyártók. A 190 cëntis, 100 kilós tohonya testemnek is kényelmes az ülés és a térdeim is jól elférnek (mondtam már a keskeny középkonzolt?), viszont elég alacsony az üléspozíció, ez lehetne magasabb.
Összességében viszont, mivel a CVT nagyon kényelmes vezetési élményéért vettem, cseppet se csalódtam. A jövő úgyis az elektromos ótóké, ott meg még váltó sincs. Szeretem a kézit, előző autóm az volt, de nem cserélném vissza.
Hibalista
- Ablaktörlőlapát :)
Ide hordtam szervizbe
Privát reszelőhöz hordom, az olajak és szűrők cseréje kissé overkill lenne márkaszervizben, ráadásul a váltóolajat is meg a motorolajat is megvettem előre és végignéztem a cserét, így biztosan tudom, hogy mit öntenek bele. Mindezért 9ezer fitying munkadíj + anyagköltség nem rossz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 116000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Escort MKVII | Következő autója? | Insight 2019 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
