Frigid hibrid
Szöveges ítélet
Az autót 3,5 éve újonnan vettem. Eleinte nehéz volt megszokni a furcsa menetdinamikát: 0-20 km/h között rakéta (+78NM elektromotor nyomaték azonnal), 20-40 km/h között egy 2 literes TDI gyorsulása, 40-80 km/h között átlagos, 80 felett pedig szerény és késleltetett(CVT váltó miatt)a gyorsulása.
A fentiek és az energiatakarékos 175-ös gumik kisebb tapadása miatt az első kerekek induláskor gyakran még száraz úton is kipörögnek, vizes úton pedig csak a gázpedál finom kezelésével kerülhető ez el.
A legideálisabb vezetési stílus tehát az, ha az elektromotor nyomatékát minél inkább kihasználva- de az akkumulátort kímélve- 2/3 gázzal minél előbb elérjük a kívánt sebességet majd kis gázzal tartjuk azt. Ebben az esetben dinamikus menettulajdonsággal is takarékosan autózhatunk: városban 5l vidéki főutakon 90-100 között 4,5l autópályán 6l körül.A klasszikus takarékos vezetési stílus(tojással a talpunk alatt)ennél az autónál nem okoz érdemi üzemanyag megtakarítást ellenben csiga-lassú haladást viszont igen. A teljes gázadás szintén nem célravezető, mert a CVT váltó miatt csak a fordulatszám és a motorhang emelkedik hirtelen, az autó csak másodpercekkel később követi az utasítást(mintha csúszna a kuplung).
A váltó igyekszik 2000 fordulat alatt tartani a fordulatszámot így városban 1500 körüli fordulatszámon szinte hangtalanul suhan az autó, a benzinmotor beindulását/lekapcsolását még gyakorlott fül sem mindig veszi észre.
A címet azért adtam, mert sok mindent várhatunk az insight-tól de egy valamit nem: adrenalinfelszabadulást és izgalmakat.Tökéletes és unalmas. Nem romlik el(még egy műanyag patent sem tört le),nem lopják el(túl ritka-nem érdemes),nem gyulladnak ki különböző hibaüzenetek - egyáltalán nem történik semmi. A napokban olvastam egy cikket egy 1 milló km-t hibamentesen futott hibrid prius taxiról- ezek a japánok tényleg tudnak valamit.
Hibalista
- Kiégett egy izzó :)
Ide hordtam szervizbe
Gold autó DebrecenA 2,8 literes CVT váltóolaj tartályba sikerült belepréselniük 4 litert a méregdrága gyári olajból(legalábbis papíron).A motorolajból viszont csak 20%-al töltötték túl.Valahol megértem őket: ennek az autónak a javításából nem lehet megélni...Ezt leszámítva korrektek.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 97000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Grande Punto | Következő autója? | Mazda 3 1.5 skyactive |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
